Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Middagsinvitasjoner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Middagsivitasjoner
Blir invitert hver uke 5 3,13%
Blir invitert hver 14. dag 23 14,38%
Blir invitert ca 1 gang pr. mnd 36 22,50%
Blir invitert en eller noen få ganger i halvåret 57 35,63%
Blir invitert en eller noen få ganger i året 30 18,75%
Blir invitert sjeldnere enn 1 gang i året 5 3,13%
Blir aldri invitert 5 3,13%
Inviterer selv ukentlig 6 3,75%
Inviterer selv hver 14. dag 13 8,13%
Inviterer selv ca 1 gang pr mnd 31 19,38%
Inviterer selv en eller noen få ganger i halvåret 52 32,50%
Inviterer selv en eller noen få ganger i året 22 13,75%
Inviterer selv sjeldnere enn 1 gang i året 6 3,75%
Inviterer aldri 1 0,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 23:29   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsinvitasjoner

Niobe: Jeg har ikke akkurat komplekser, de aller fleste lager jo samme type mat som oss, og vi inviterer også gourmet-venneparet vårt uten å gidde å styre noe mer med maten enn vanlig da heller.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:33   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal innrømme at jeg har lavere terskel for å invitere de jeg har fått kommet innenfor døra hos når det er smårotete og har fått servert helt vanlig mat hos. Hvis det alltid er prikkfritt og med gourmetmat blir terskelen min noe høyere, jeg kan ikke nå opp til det.

Gammel 30-09-12, 23:33   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Selv om vi inviterer på middag og liker å lage mat betyr det ikke at vi er avanserte kokker. Jeg er glad i å finne enkle vellsmakende retter. En av de tingene jeg setter mest pris på er å bli invitert på hverdagsmiddager.

Vi bestemte oss for noen år siden for at vi ville senke kravene til sosial omgang i vår vennegjeng. Invitere til hverdagsmiddager, spontane middager, pølsegrilling på stranden på finværsdager, osv. Og da begynte vi med oss selv, så det er mye vi som har invitert. Og det har tatt litt tid, men noen har etter hvert fulgt etter, noen var på linje med oss helt fra starten, mens noen antagelig aldri kommer til å være det.

Gammel 30-09-12, 23:35   #24
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte ca en gang i mnd begge veier. Det er bare en familie som går igjen begge veier. Familien bør for langt unna.

Gammel 30-09-12, 23:35   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen nære venner i nærheten. Nærmeste bor over to mil unna, så det sier seg selv at det blir lite hverdagsinvitasjonsmiddager av det. Verken mannen eller jeg har familie i nærheten, så det utgår også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:36   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har ingen nære venner i nærheten. Nærmeste bor over to mil unna, så det sier seg selv at det blir lite hverdagsinvitasjonsmiddager av det.

Ja, det er jo en vesentlig faktor. Vi har mange vennefamilier i samme nabolaget.

Gammel 30-09-12, 23:36   #27
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Aldri.

Har hatt folk på helgebesøk, og dei får jo mat stakkars, både morgon og kveld. Og har vore vekke på helgebesøk, men då stort sett til familie.
Det er vel eigentleg det einaste, har ikkje hatt gjester/vore gjest kun til middagsbesøk... nokon gong trur eg? Eg har ikkje inntrykk av at det har vore vanleg i det heile tatt i dei kretsane eg har vanka i, og no for tida har eg vel igrunn ingen krets i det heile tatt så da blir det jo enda mindre.

Men eg har ein vag plan om middagsgjester når eg får nytt kjøkken, og har invitert to stk allerede. Familie riktig nok, men det er første steg.

Gammel 30-09-12, 23:36   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte at vi inviterer 1 gang per måned og at vi blir invitert 1 gang per måned. Tror det stemmer greit i snitt gjennom året.
Vi har noen vennefamilier og noen familier som bor rundt her som vi er på middag hos og ber på middag her. Det er egentlig stort sett sånn vi møter dem når vi skal møtes hele familien.

Da er det stort sett lørdag eller søndag, ettermiddagstid. Det er type lavterskel, kan være grilling, laks, pizza, lasagne (gjerne Toro), salat, suppe eller tilsvarende. Idag har vi hatt de gamle naboene på middag, serverte pastasalat med kylling og bacon, foccaccia og rød gele.
Brukte halvannen time på maten idag, samt feide over gulvene med støvsugeren og tørket over badet. Det er stort sett på det nivået det ligger.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:37   #29
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir invitert en eller noen få ganger i halvåret
Inviterer selv ca 1 gang pr mnd

Enkelte returnerer aldri middagsinvitasjonene.

Gammel 30-09-12, 23:43   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviterer aldri selv, mest pga liten plass, og blir tilsvarende sjeldent invitert bort. Folk har gitt oss litt opp tror jeg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:57   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ble spontaninvitert på middag til bestevenninnen til pøbelprinsessen i dag, det var stas. Ellers er det ikke så ofte, men når det skjer, er det lavterskel. Unntatt til Halloween, da er det spindelvev og skummel mat som gjelder.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 23:59   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken på familieinvitasjoner med gourmetmat fremstår for meg som helt absurd egentlig. Her er invitasjonene gjerne 2-3 familier klokken 16 en søndag, og man har gjerne vært på tur eller jobbet i hagen tidligere på dagen. Hadde det ikke vært lavterskel, hadde det ikke blitt noe her i gården.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:00   #33
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hvis vi teller med familien er det ca en gang eller to i måneden. Det er mest familie. Vi er ikke noe flinke til å invitere venner på middag. Det blir i tillfelle lavterskel og ikke noe avansert.

Gammel 01-10-12, 00:00   #34
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Før vi flyttet hadde vi middagsjester en gang i året i et par år. (og sånne helge/ukesgjester som selvsagt fikk mat tidlig og sent)

Etter at vi flyttet har vi hatt familie-midagsbesøk to ganger, bursdagen til Knerten, da som et rent sosialt familieopplegg, og en "helt vanlig tirsdag", da en praktisk nødvendighet for at vi skulle rekke tilbake til barenehagen på foreldremøte klokken 17.30, vi ba barnevaktene til middag, og forlot bordet før alle var ferdige å spise. Har absolutt planer om å prøve å få til litt sånne hverdagsmiddagsgjester med tid og stunder. Vi bedrev litt slikt i sommer med min bror, formulert som "vi griller i dag, ta med mat om dere vil grille sammen med oss, vi har tilbehør", men det gikk mest en vei, de hadde stadig andre planer når jeg for en gangs skyld klarte å komme dem i forkant med en slik melding. (De har årevis med erfaring i slikt, og en grill som er kjøpt etter litt andre formål enn "passe stor til kjernefamilien")

Nja, vi får se hvor ofte det blir, men vi inviteres nok i alle fall noen ganger i året, og inviteres noen ganger i året. Mamma hadde en greie på å invitere til middag når noen i huset hadde bursdag (min svigerinne fant ut det var veldig praktisk å spise borte når de skulle feire dag) men jeg fant etter å ha prøvd dette på min bursdag ut at det ble mye stress, grunnet kjøring frem og tilbake, og gikk altså heller for å selv invitere når Knerten hadde dag et par uker senere. Vi får se hva vi lander på etterhvert.

Gammel 01-10-12, 00:12   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, det var mange her som har hyppig besøk, ser jeg. Jeg er utpreget sosialt anlagt, men vi har ikke middsgsgjester mer enn noen få ganger i halvåret. Hverdagsmiddager utgår pga ekstremt liten spiseplass, og det er synd. Men det hender vi inviterer vennepar en kveld i ny og ne. Vi blir også invitert til venner noen gsnger i halvåret. Familie inviterer aldri eller kun ved helt spesielle anledninger, og da kun mine foreldre. De stiller veldig opp på andre måter, da.

Hverdagsmiddager er vrient å få til. Vi er hjemme til 16, men både vi og våre venner har barn i verste lekse- og aktivitetsalder. De fleste av våre venner spiser rundt 17, altså senere enn oss. Etter det er de slitne (vi også), og det er fotballkamper og korps og handling og foreldremøter. Jeg tror de fleste av våre venner ser dette som helt uaktuelt, og de fleste må sette seg i bilen for å komme til oss. Vi kunne fått det til om tirsdagene dersom ungene fikk unna lekser før middag.

Det er mye lettere i helgene, selv om det også skjer mye da. Imidlertid er det vanskelig å skaffe barnevakt både for oss og andre.

Jeg savner dette, men akkurat nå er livet fullt av andre utfordringer, så jeg tenker det får komme senere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:12   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri, verken til venner eller familie.
Vi er heller ikke flink til å invitere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:14   #37
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser middag hos mine foreldre stort sett hver søndag.

Jeg inviterer ikke så ofte, men noen ganger i halvåret blir det hvertfall.

Vi liker å invitere folk med ut for å spise, sammen med god drikke, alle betaler for seg selv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:16   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å ha gjester og inviterer ca hver 14 dag. Vi er nok ikke så elskbare gjester så vi blir ikke ofte invitert til andre enn mine foreldre. Men det gjør ingenting, egentlig. Gjester er så fint.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:17   #39
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har stor familie i nærheten, og vi treffes stadig til middag hos oss eller andre. I tillegg har vi en vennekrets som generelt er svært glad i god mat, og gjerne inviterer så snart anledningen byr seg. Jeg har venner som helt klart tenderer til å skru hverandre veldig opp når det gjelder standard på mat og drikke, men føler vi har et avslappet forhold til akkurat det. Det viktigste er til syvende og sist at vi kan treffes og kose oss sammen.

Gammel 01-10-12, 00:18   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja - inviterer og blir invitert en gang i måneden, kanskje. Det er mest familiemiddager med barn, og oftest den samme vennefamilien. De hyggelige (og fuktige) middagsselskapene ser ut til å ha tilhørt pre-barn-tida. Da går vi nok litt oftere ut og spiser med venner.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.