Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avisdelingsetikette, kven har rett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 09:31   #21
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avisdelingsetikette, kven har rett?

Enig med de andre. Du har definitivt rett, og du burde få lese ferdig hele avisdelen og ikke bare den aktuelle artikkelen. Og ikke bare det: jeg synes det er merkelig å mene at det mangel på sosial intelligens at man ønsker å lese ferdig en artikkel før man gir fra seg avisdelen.

Gammel 05-10-12, 09:35   #22
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg mener at du har rett, og du kan beholde hele avisdelen til du er ferdig også. Men du kunne jo vært grei da. Spesielt hvis han hadde dårlig tid og skulle suse av gårde mens du hadde hele formiddagen til disposisjon for avislesing.

Noen ganger handler jo ting om å ha rett versus å være grei.

Gammel 05-10-12, 09:40   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett og han er helt urimelig. Man beholder delen sin til man er ferdig med hele delen.

Gammel 05-10-12, 10:08   #24
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Man leser selvsagt ferdig sin del før man sier seg ferdig.
Hvis man vil vise litt ekstra godvilje leser man ferdig den artikkelen man er fordypet i, og overleverer avisen til den andre.

Gammel 05-10-12, 10:10   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Den situasjonen har aldri oppstått sidan han alltid leser raskt og er ferdig med sin del før meg. Kanskje eg rett og slett må teste det ut! Følge med og sjå om han les litt ekstra nøye på noko og så slå til og insistere på å få avisa

Det synes jeg absolutt du skal teste!

Gammel 05-10-12, 10:12   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg mener at du har rett, og du kan beholde hele avisdelen til du er ferdig også. Men du kunne jo vært grei da. Spesielt hvis han hadde dårlig tid og skulle suse av gårde mens du hadde hele formiddagen til disposisjon for avislesing.

Jo, men hvor viktig er det å få lest avisen akkurat der og da hvis man har dårlig tid? Kanskje lett for meg å si som ikke abonnerer på morgenavis lenger, men dog.

Gammel 05-10-12, 10:14   #27
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Grei kan man være mot en som spør pent, ikke en som forlanger. Synes nå jeg da.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:18   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man midt i en tekst, kan man selvsagt lese ferdig denne før noen andre kan sies å ha krav på den. Det gjelder jo enten det er bok, avis eller noe annet. Klart man kan og bør være hyggelig med stresset ektefelle om morgenen, men det går jo begge veier. Jeg pleier å si til sønnen min at det er mye lettere å få (lov til) ting hvis man spør pent enn hvis man forlanger surt, og det gjelder jo i minst like stor grad for voksne.

Gammel 05-10-12, 10:18   #29
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det verste er når en som pugger avisen (inkludert uaktuelle annonser) okkuperer del 1, mens man selv blir avskrevet med del 2. Del 1 får jeg som oftest sett utpå ettermiddagen en gang.

Men ellers er jeg enig med deg. Du har råderett over din del til du anser deg ferdig. Så det så.

Gammel 05-10-12, 10:27   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Du skal selvfølgelig å få lese ferdig artikkelen!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:32   #31
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser at røkla er enig med deg. Jeg hører med til røkla, og hadde også forventet at jeg fikk lese ferdig den avisdelen jeg hadde før vi byttet.
Den gang vi var to stykker som skulle lese avisen så var det egentlig ikke noe problem, den som ble først ferdig kunne hente mer kaffe til begge eller rydde av bordet eller noe sånt. Kunne. Gjorde ikke. Men vi ventet til den andre var ferdig med sin del uten å mase. For meg er det helt ordinær folkeskikk.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 10:36   #32
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Du har rett selvsagt! Har avispartneren din noen form for opplevelse av at avisen er h*ns, siden du åpenbart ikke har rettigheter her?

Gammel 05-10-12, 10:47   #33
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jo, men hvor viktig er det å få lest avisen akkurat der og da hvis man har dårlig tid? Kanskje lett for meg å si som ikke abonnerer på morgenavis lenger, men dog.

Det overgår alt annet enn tannpuss i viktighetsgrad for meg, hvertfall.

Gammel 05-10-12, 11:03   #34
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Jeg leser veldig fort og hater å vente på trege lesere. Jeg pleier da å lese min del om igjen, er alltid noe som kan leses igjen, mens jeg venter så tålmodig som jeg kan på at vedkommende med del 2 skal bli ferdig med sitt. Kunne ikke falle meg inn å forlange at vedkommende skal gi ifra seg avisen midt i artikkelen de holdt på med..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:05   #35
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett.

Gammel 05-10-12, 11:06   #36
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Her i huset leser vi ferdig hver vår del, før vi gir den videre. Det er en selvfølge for oss begge to.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:10   #37
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jepp, du har rett!
Jeg er singel og i tilegg har jeg e-utgaven (har hatt den siden jeg var gift).

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:13   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Enig med røkla. Selvsagt skal en få lese ferdig sin del før den gis videre.

Gammel 05-10-12, 11:29   #39
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Du har rett, men kanskje gi ham den interesante delen først siden han er en kjapp skumleser så er alle mer fornøyd.....Jeg og gubbesatan krangler så pass mye fra før (fordi han er dooom og jeg er flink og lur seff) at avisa hadde jeg ikke giddet å la bli et issju.

Gammel 05-10-12, 11:54   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er mest satt ut over at dere leser papiraviser jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.