Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inspirert: Ang lottogevinst el.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-12, 20:22   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inspirert: Ang lottogevinst el.l.

Foreldrene mine fortalte det ikke til så veldig mange.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:23   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, jeg forteller generelt veldig lite til folk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:28   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Njulaif, du kan spørre dustekollegene dine om de synes lønna di bør dobles dersom du blir skilt? Ja, for da har du bare din lønn lizzm...
Eller spør om de trenger økt lønn, de som har en kone som tjener godt?

Haha, kjenner at det skulle vært meg som fikk slike kommentarer.

Veldig enig. Enn å få seg til å komme med sånne idiot-kommentarer!!

Jeg er forøvrig med røkla - jeg hadde neppe klart å holde det helt hemmelig, men jeg hadde ikke postet det på Facebook.

Gammel 07-10-12, 20:29   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville helst at bare mannen og jeg visste det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:31   #25
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mrc, nå er ikke ligningstallene like lett tilgjengelig som før. Så om noen kommenterte min evt formue, så hadde jeg virkelig kommentert at de giddet ta seg bryet med å sjekke det ut.

Forskjellen er jo bare at man må logge seg inn hos skatteetaten etter at oppgjøret er lagt ut. Avisene har ikke søkemotorene de hadde tidligere, men kommer jo til å opplyse godt om hvordan man sjekker hva naboen tjente....

Det er jo ikke sagt at du vet at de har sjekket - trolig hadde de ikke direkte sagt noe/spurt noe, men bare "tenkt sitt"...

Gammel 07-10-12, 20:31   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje svare på hovedspørsmålet: hvis jeg vant så mye penger at jeg hadde råd til nådd hus og bil, så hadde jeg vel fått spørsmål om hvordan jeg hadde råd til det.

Eller kanskje jeg uansett hadde hatt vanskelig for å holde kjeft om det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:33   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njulaif:

Hvilket århundre lever de i?!? Det er jo argumenter fra begynnelsen av 1900-tallet!

Gammel 07-10-12, 20:36   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kontaktet VG, Dagbladet, Se og hør og i det hele tatt.

Eller nei, jeg hadde jo selvsagt ikke det. Jeg ville nok fortalt det til de nærmeste, og så tror jeg faktisk det etterhvert ville lekket ut i lokalsamfunnet, men jeg ville uansett ikke stilt opp i lokalavisa.

Gammel 07-10-12, 20:39   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Tror jeg hadde sagt det kun til mannen ig min aller nærmeste venninne.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:41   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Særlig at jeg hadde klart å holde kjeft om noe sånt.

Men nå har jeg åpenbart bedre sjefer enn Njulaif da, for jeg tror faktisk ikke det hadde påvirket nevneverdig i et lønnsoppgjør. Og hadde jeg hatt mistanke om noe i den retningen, så hadde de nok ikke vært i tvil om hvor skapet skulle stå så veldig lenge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:45   #31
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Arv ville jo familien visst om uansett, og en lottogevinst ville jeg nok fortalt dem om (og hadde det vært veldig mye, ville jeg nok gitt noe til søsknene mine). Hvor mange jeg ellers ville fortalt det til, vet jeg ikke helt. De nærmeste vennene, selvsagt, men det var dette med å klare å holde kjeft ellers...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:47   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle likt å se at de dro inn hva jeg hadde på bok, eller hva mannen tjener i en lønnsforhandling på jobb. Du må virkelig svare på slikt, det er så useriøst og hårreisende at du kan ikke la det passere.

En premie hadde jeg nok fortalt mine nærmeste om, men jeg vet ikke om jeg ville sagt det på jobb. Jeg deler egentlig veldig lite om meg selv, hvert fall på det planet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:57   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Familien, selvsagt, det hadde vel vært vanskelig å skjule også, med sånne store beløp at et ble aktuelt med "gjeldsfri, superferie, pusse opp "alt på en gang og med fagfolk" og sånne ting. Naboene... nja, tja, dem kjenner jeg egentlig ikke enda. (Flyttet hit i sommer) så dem snakker jeg ikke så inngående personlig med egntlig. På jobb? Nja, tja, jeg tror ikke det ville påvirke lønnsoppgjøret, men jeg vet ikke om jeg hadde følt behovet for å fortelle det der likevel.

Gammel 07-10-12, 21:02   #34
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Njulaif, du kan spørre dustekollegene dine om de synes lønna di bør dobles dersom du blir skilt? Ja, for da har du bare din lønn lizzm... Eller spør om de trenger økt lønn, de som har en kone som tjener godt? Haha, kjenner at det skulle vært meg som fikk slike kommentarer.

Må jo presisere at det er snakk om en kvinnelig kollega, som prøvde å dekke seg under å være "morsom", men det faller liksom litt på stengrunn når man har sagt det tre ganger i forskjellige anledninger.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Njulaif:
Hvilket århundre lever de i?!? Det er jo argumenter fra begynnelsen av 1900-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men nå har jeg åpenbart bedre sjefer enn Njulaif da, for jeg tror faktisk ikke det hadde påvirket nevneverdig i et lønnsoppgjør. Og hadde jeg hatt mistanke om noe i den retningen, så hadde de nok ikke vært i tvil om hvor skapet skulle stå så veldig lenge.

Oh... Det er ikke sjefen min som kommer med slikt, altså. Han er en veldig bra sjef. Han hadde nok gitt meg mer om han hadde kunnet, og han fortjener for såvidt mer selv også spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Skulle likt å se at de dro inn hva jeg hadde på bok, eller hva mannen tjener i en lønnsforhandling på jobb. Du må virkelig svare på slikt, det er så useriøst og hårreisende at du kan ikke la det passere.

Jeg har jo ikke klart å slenge en kommentar ift det, selvsagt. Det er ikke snakk om ifbm lønnsforhandlinger, men samtaler om temaet under lunsjen. Så det som kanskje sjokkerer meg like mye som at denne personen kommer med disse uttalelsene, er at ingen andre enn meg kommenterer det.

Editert for å rette opp en forglemmelse jeg oppdaget nettopp. Jeg mente jo selvsagt: Jeg har jo ikke klart å LA VÆRE å slenge en kommentar ift det, selvsagt. En viss forskjell der ja.

Sist redigert av Njulaif : 07-10-12 kl 21:59.
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 21:57   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt å høre at det ikke er ledelsen din som er hinsides forstokket, Njulaif. En teit kollega kan man jo bare be om å holde kjeft. Eller se på, himle med øynene og si "Ærlig talt ...!", som er den mer høflige varianten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 21:59   #36
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg hadde holdt kjeft så godt det lar seg gjøre. Kommer på tre personer jeg kunne ha delt det med.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 23:33   #37
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde ikke utbasunert det til alle og enhver, nei.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 00:15   #38
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kommer an på beløpet kjenner jeg.
Men jeg hadde nok ikke fortalt det til så mange, hadde nok gjort en del mennesker gjeldfrie da, om det var snakk om hinsides mye penger, men nei det hadde ikke blitt utbasunert.

Gammel 08-10-12, 08:29   #39
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde bare fortalt det til nærmeste familie og gode venner.

Gammel 08-10-12, 10:11   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I liten grad. Til foreldre og sånt antagelig, og evt. venner som stusset på endringer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.