Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Flaskemating

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 22:13   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flaskemating

Jeg ville i alle fall kjøpt en sterilisator.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:15   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye må man egentlig vaske og sterilisere?

Jeg har ammet selv så det var ikke så mye tema for akkurat meg, men som to leger jeg møtte sa; vi kan ikke akkurat si at det ikke skal gjøres, men ingen tenker på hvor mye babyene får i seg når de begynner å putte hendene i munnen selv.

Men det var vel ikke svaret på det du spurte om.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:17   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke gulvstøv man sterilliserer vekk men melkebakterier. Frem til 6mnd er vel det som er anbefalt?

Med våre barn som har vert storspiste så har det ver 6-10 flasker i døgnet i ganske mange måneder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:18   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bør jo sterilisere til 6 måneder i alle fall ja, det er melkebakterier det er snakk om. Storebror fikk en del utpump på flaske, og jeg kokte ekstremt mye flasker selv om det var veldig små mengder i forhold til dem som fullflaskes. Jeg ville absolutt hatt en sterilisator så man slipper alt det kokende vannet i kombinasjon med ett barn fra før og tvillingbabyer.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:20   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vel ikke akkurat gulvstøv jeg tenkte på heller. Men ja, de gangene jeg pumpet og noen ga ham flaske så var den sterilisert. Poenget mitt var at man kanskje ikke på liv og død må gjøre det hver gang. Men dette har jeg ikke lest på, bare hørt hva to leger, som jeg ikke kjenner så godt, sa.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:23   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nå er lillebror 9mnd her og de siste 2mnd har vi bare vasket på 70 grader i oppvaskmaskinen. Før det var det først oppvaskmaskin og så sterillisering i micro.

Kjøpte noen geniale poser fra Medela på Ebay som tar 2 flasker og kan brettes sammen og tar ingen plass når man er på reise. Kan brukes 2 ganger hver. De ble brukt på alle turer vi har vert på.

Mam flaskene er jo grei på den måten at de kan sterilliseres i seg selv. Man åpner den i bunn og putter tutten inni. Står bruksanvisning på pakningen for selvsterilisering. Hadde ofte en sånn flaske med meg om det var sjanse for at vi måtte kansje muligens ha en flaske til mens vi var ute på tur hos venner og familie.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:27   #27
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi brukte avvent sine flasker, godt fornøyd - iallfall med de med få deler. Anbefaler mikrosterilisator også, tror neppe vi kunne klart oss uten - det føles iallfall sånn; men nå gikk det ca 16 flasker i døgnet i starten da...

Gammel 08-10-12, 23:02   #28
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi brukte avventflasker og var veldig fornøyde med de. De ferdigblandede pakkene med MME var også fine å ha med på tur. Og mikrosterilisator er et must!

Flaskeposten er på FB nå, der kan du får mange tips.

Gammel 08-10-12, 23:07   #29
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi brukte Browns-flasker på begge. Hadde 8 stykker, var nok flasker i starten hvor de drakk ofte og etter hvert slapp vi unna med vasking annenhver dag. Eneste negative med Browns er alle delene, men man venner seg til det. Anbefaler også mikrosterilisator.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 23:09   #30
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har brukt både Dr. Brown og Avent, og var fornøyde med begge. Fordelen med Avent er at det er færre deler å vaske. Jeg hadde uansett valgt en wideneck variant. Enklere å vaske samt å dosere MME uten søl.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 11:37   #31
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Og så bør du ha en doseringsboks (eller to), feks fra Avent:

Vi bruker Hipp MME, synes den gir mindre magevondt og bedre lukt på gulpen. Finnes også i ferdigblandet variant, gjerne på ICA Maxi.

Gammel 09-10-12, 12:00   #32
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde mange flasker når guttene var babyer og de jeg likte best var fisher price sine og avent, så har brukt samme til minsten.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:51   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MAM-flaskene er ikke slik at de må demonteres lenger (tror jeg). Den evige fordelen med dem er at de finnes i de aller fleste butikker. (og de er estetisk sett litt freshe)

Gammel 09-10-12, 12:59   #34
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi bruker Hipp MME, synes den gir mindre magevondt og bedre lukt på gulpen. Finnes også i ferdigblandet variant, gjerne på ICA Maxi.

Jeg fant slike doseringsbokser for noen uker siden og sikret meg et par. De er gull!

Sterilisator må vi definitivt også ha.

Takk for gode tips!!

Gammel 09-10-12, 15:21   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Eller ti. Vi hadde noen fra Avent, men de fleste var rimeligere varianter som fungerte helt fint.

Gammel 14-10-12, 12:32   #36
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Seint inne her, men du har jo fått masse gode tips. Vi brukte Medela så lenge vi prøvde å amme, hadde også Medelapumpe, så flaskene passet på den. Brukte Avent i tillegg fra ganske tidlig, det var aldri noe problem egentlig. Vi har også brukt Hipp MME hele veien, og de pulverboksene er geniale for å måle opp på forhånd, særlig i starten hvor det er mat kjempeofte - og med to blir det jo enda mer. Alt som kan stå klart er genialt. Kaldt, kokt vann i kjøleskapet, varmt vann på termos (holder noen timer i hvert fall), oppmålt pulver... Det gjør alt greiere. Vi brukte elektrisk sterilisator, det er nok blant de beste kjøpene vi gjorde, for den tok mye mer enn mikrodingsen vi hadde først. Begynte vel å vaske dem i maskinen da hun var 7-8 måneder eller noe, på 70.

Vi kommer nok til å ha Avent-flaskene i bakhånd denne gangen også, men blir det delvis amming er det sikkert smart å teste Medela Calma også, ser jeg.

Gammel 14-10-12, 13:24   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har begynt å prøve forsiktig med calma-flaska til medela, etter tips frå ei venninne som kombinerer bryst og amming. Foreløpig ser det ikkje ut til at ungen blir forvirra av dette, i alle fall, så vi kjem til å kjøpe fleire slike smokkar.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:29   #38
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for at dere deler tips og erfaringer!

Hvor får man kjøpt calma-flaskene? Erdet fortsatt mulig å leie sånne digre pumper?

Gammel 14-10-12, 13:32   #39
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Takk for at dere deler tips og erfaringer!

Hvor får man kjøpt calma-flaskene? Erdet fortsatt mulig å leie sånne digre pumper?

Eg kjøpte på boots-apotek. Flaske med smokk kostar 170,- men smokken passa til andre flasker og bare smokk kosta 130. Eg tenkte eg skulle sjå om eg fann litt rimelegare utsalstader, før eg kjøper fleire på apoteket.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 14:05   #40
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Boots har dem ja, men de kan sikkert bestilles fra nett et eller annet sted også? Pumpe kan du leie på Baby shop, de har i Ullevålsveien i hvert fall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.