|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bomull syr bunad!Wow, så flink du er!
![]() |
#23 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!Takk igjen - kjekt med tilbakemeldinger! Det kan jo være jeg virkelig trenger en motivator etterhvert også, selv om det går "radig" foreløpig og bare er gøy, gøy, gøy!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 23-10-12 kl 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!Det går jammen fremover, om enn det er millimeter for millimeter vi snakker og ikke stort mer enn det. I uken som har gått etter sist kurskveld har jeg brodert ferdig folden i splitt foran på skjorten, begge mansjettene og har i tillegg begynt på kragen, samt at jeg har fått sydd rynkingen på stakken sammen på innsiden, så den er klar for neste steg i morgen - antakelig linning og/eller forstykket. Når kragen er ferdig, gjenstår det bare en enkelt bord (borden med slynger) på to skulderstykker, så kan skjorten faktisk monteres!!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 28-10-12 kl 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!
TAKK!
![]() |
#30 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!Jeg tror forøvrig jeg har bestemt meg for vest. Det vil si jeg har bestemt meg for vest i ulldamask, men er ikke helt sikker på om den blir sort eller grønn enda.
![]() |
#31 |
www.bomulls.no
|
Veldig fint!!
![]() |
#32 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!...og der utgikk spørsmålet mitt, du har jo allerede svart!
![]() |
#34 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!Åh, sier du det!? Det har jeg ikke registrert, men det stemmer helt sikkert. Har tenkt at "alle" har rynkestakken, den er jo så klassisk. Den eneste som jeg virkelig ikke synes er fin, er plisséstakken, jeg klarer bare ikke like den klokkefasongen på skjørtet. Men meg om dét.
![]() |
#35 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bomull syr bunad!Så flink du er! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bomull syr bunad!Det stemmer jo veldig med tradisjonen, all den tid stripestakken var hverdagsstakk i riktig gamle dager, mens rynkestakken var nettopp feststakk.
![]() |
#37 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bomull syr bunad!Flink, flink, flink! Vil følge tråden din. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
www.bomulls.no
|
Jeg brukte også god tid på det valget, kikket mye på bilder og var innom husfliden flere ganger for å se på de ulike mønstrene. Jeg valgte meg broderi i 2005 var det vel, eller kanskje det allerde var 2004. Da var det meningen at svigermor skulle hjelpe meg med bunad, men det kokte bare bort ...helt til jeg tok saken i egne hender nå.
![]() |
#39 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bomull syr bunad!Kikket innom fra mobilen i går, men da fikk jeg ikke sett bildene.
![]() |
![]() |
#40 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bomull syr bunad!Vakkert! Du er utrolig flink. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|