|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Tortilla. Myk tortilla av hvet,e ikke mais. Liker ikke disse greiene taco egentlig skal være i.
|
|
|
#2 |
|
Kakemonster
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Vi har ventet fordi jeg syns det er for salt. Jeg våkner gjerne flere ganger av at jeg er kjempetørst natta etter at vi har spist taco.. Tanken var å lage kryddermix selv, og så introdusere det, men ting tar tid og så kom barnehagen oss i forkjøpet. Hun krevde å få tacotubs her om dagen da, vi skulle ha taco etter at hun hadde lagt seg, og så så hun de.. Vi spiser aldri opp alle uansett, så hun fikk smake. Det var visst kjempegodt, så hun var positivt innstilit til dagens varmlunsj ihvertfall.
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Det med saltet er en viktig grunn til at vi lager krydderblandingen selv (det er lett)
|
|
|
#4 |
|
lettere utlada
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Jeg er enig i saltet isola, jeg har egentlig aldri tenkt så langt da.
Tvillinggutter 2010 Sist redigert av Taien : 12-10-12 kl 17:14. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?
Jeg bruker, fritt tilpasset etter noe jeg fant på nett, og justert.
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Vi krydrer også selv. Bruker ikke oppskrift, men smaker til med spisskummin, koriander, paprika, hvitløk og chili. Det blir "renere" i smaken og heldig godt synes jeg.
|
|
|
#8 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?
WHAT???! En vantro?
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Jeg har ingen rekkefølge. Det spiller ingen rolle for meg og jeg blir overrasket over å høre at noen har faste rutiner for dette.
|
|
|
#10 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Tubs. (Nei, iPad, ikkje tuba!) Og rekkefølge er rømme, kjøttdeig, ost, salat, rømme og saus igjen.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Lefse
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Foretrekker skjell, de gode gamle.
|
|
|
#14 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Selvfølgelig må alt i riktig rekkefølge på tortillaen min.
|
|
|
#15 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Jeg foretrekker lefser, og følgende rekkefølge: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Endelig mamma
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Herregud, jeg glemte jo å fortelle at rekkefølgen derimot ikke benyttes hvis jeg mot formodning skulle spise taco i gode, gammeldagse skjell:
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Jeg blander aldri krydderet på forhånd. Jeg bare drysser det nedi kjøttdeigen (eller soyafarsen i vårt tilfelle). Spisskummen er det viktigste, det er det som smaker taco, sånn som i posene. Herregud, lurer på hvor mye spisskummen vi bruker her i huset, bruker det til alt!
|
|
|
#18 |
|
Kakemonster
|
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Kosegrisen hadde blånektet å spise taco i barnehagen.. Fordi det var skjell, og det kunne vel umulig være det samme som tubs. Vi får prøve hjemme da, hun var åpen for det. Og kanskje se på de forskjellige skjell-variantene i butikken, så kanskje hun tar innover seg at det er det samme i forskjellig form.
|
|
|
|
#19 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Ingen rekkefølge. Spiser hverken leser eller skjell. Blander salat, agurk, mais, avokado, kyllingkjøttdeig med hjemmelaget krydder og masse bønner, cottage cheese og salsa, helst pineapple salsa, evnt hakket fersk ananas sammen med salsaen. Har droppet ost og rømme i det siste pga kalorirestriksjoner, og erstattet med cottage cheese. Ikke ideelt, men sparer 200 kcal pr måltid på det.
|
|
|
#20 |
|
Endelig mamma
Sv: Spinoff 3: Hvilken rekkefølge har du på taco-fyllet?Har dere forresten prøvd taco med potetmos, selvsagt hjemmelaget? Ikke veldig lavkarbo, men faktisk sjokkerende godt.
|
![]() |
|
|