|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerMathilda jobber på vg, oslo78 i barneskolen. På vg. er man blessed med lite foreldrekontakt, og er man riktig heldig, kommer ikke de mest problemstiske elevene inn på skolen man jobber på engang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerFor lærere, så tror jeg noe av grunnen er at veldig mange lærere aldri burde vært lærere. Jeg tror langt flere velger læreryrket på feil grunnlag, enn hva som er tilfelle for de fleste andre yrkesgrupper.
![]() |
![]() |
#23 |
Halloen!
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerPå hvilket grunnlag kan du hevde det, Niobe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg jobber midt mellom: på ungdomsskolen. Jeg har en særdeles flott foreldregruppe som stiller krav til både barna sine og skolen og som drar lasset sammen med meg. Vi har tross alt samme mål for de håpefulle, forskjellen er at foreldrene har kun sin ene å tenke på og jeg har en hel gruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
At langt flere velger læreryrket på feil grunnlag, enn hva som er tilfelle for andre yrkesgrupper? Fordi, enten man liker det eller ikke, så er det nok ganske mange som blir eller forblir lærere pga. juni, juli og august, og muligheten til å ha fri når barna har fri. Noen innrømmer det til og med villg vekk.
![]() |
![]() |
#26 |
Halloen!
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Det vil jo si at foreldrene er ego. Det skal de også være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
Ja, du må gjerne himle, men det går nå likevel mye lenger tid mellom hver gang man møter noen som er blitt sykepleier av halvulne årsaker. Og sykepleiere klager faktisk mindre enn lærere, selv om de i mine øyne har mer grunn til det. Jeg aner en sammenheng.
![]() |
![]() |
#29 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerVår barneskole inviterer stadig til mer samarbeid og foreldrekontakt, foreldreinvolvering. Foreldre har også fått en styrket rett i vgs (lovbestemt). Det jeg mener skolene må være mer tydelig på er HVA forventer skolen av oss foreldre, hva kan og bør vi bidra med, og hva IKKE. Selv jeg som kjenner skole bedre enn de fleste er usikker på når jeg bør mene noe, eller om det bare blir å blande seg inn.
![]() |
#30 |
© All rights reserved
|
Helt klart, hver og en må jo kjempe for sitt barn. Men min foreldregruppe har ingen problem med å forstå at jeg som lærer må ta hensyn til en hel klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
søt
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg tror de som velger læreryrket pga ferien raskt angrer.
![]() |
#32 |
Personlig pessimist
|
Klart de gjør.
![]() |
![]() |
#33 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg har en femteklassing og en som har gått gjennom hele skolesystemet. Min erfaring er at det aller fleste foreldre er veldig OK. Jeg tror jeg bor i kommunen der Oslo78 jobber, men jeg har heldigvis ikke truffet slike verstingforeldre enda i skolen, og det er jeg glad for. Jeg er ikke så glad for det kravstorstempelet folk fra vår kommune har fått - jeg anser det for å være litt urettferdig og at det overhodet ikke treffer det store flertallet av folk som bor her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tviler sterkt på at de som begynner å studere til lærer fordi de er tiltrukket av feriene ( om de finnes, jeg kjenner ingen) ikke slutter i løpet av de fire til seks årene det faktisk tar å bli utdannet.
![]() |
#35 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det gjør ikke jeg, men jeg stusser veldig over at de ikke har tatt med i betraktningen at det er sakk om et par foreldremøter, og foreldresamtaler i løpet av året. Det synes jeg det virker som de regner som ekstraarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Foreldremøter og samtaler er ikke ekstraarbeid, vi er pålagt å ha disse og timbruken ( den tiden vi er på møtene, ikke førarbeidet) skrives derfor inn i lærerens arbeidsavtale. Hos oss skrives denne hvert halvår. Mine studenter som er enten fra GRU eller PPU får iallefall vite om dette når de er i praksis, det hender de må være med også. At noen går gjennom praksis uten å kjenne til foreldremøter og samtaletimer, høres merkelig og ganske usannsynlig ut.
![]() |
#37 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel egentlig det Maz sier også, slik jeg leser henne. Så hun stiller vel spørsmålstegn ved at enkelte klager over at de må gjøre dette, eller omtaler det som om det er "ekstraarbeid".
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Enig. Og jeg tillater meg å himle sammen med Rine i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerJeg har ikke inntrykk av at lærere klager mer over "brukergruppen" enn hva andre gjør. Men jeg har inntrykk av at enkelte lærere klager noe voldsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjenerNå har jeg ikke lest hele diskusjonen her, så bær over meg hvis diskusjonen har sporet av.
![]() |
|
|