|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netflix NorgeJeg har heller ikke noe problem med å fjerne tekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Netflix NorgeJeg har en USA konto på netflix. Når jeg logger meg på netflix.no kommer jeg til den siden for netflix USA. Hvordan kan jeg bytte den til norsk? Må jeg evnt tegne nytt Abb på norsk netflix?
![]() |
#3 |
Administrator
|
![]()
Slik jeg har forstått det så får du innhold etter hvor i verden Netflix tror du befinner deg. Så hvis dere har satt opp VPN eller endret DNS for å se amerikansk innhold så trenger du å deaktivere det for at Netflix skal skjønne at du er i Norge.
Du kan bruke en VPN/DNS-tjeneste (unblock-us.com er den som er omtalt mest her i tråden, det finnes flere) og fake et USA-opphold, hvis dere har flere dingser så kan du ha en US og resten norske. Det tar ikke mange minuttene å endre DNS så det lar seg gjøre med en dings også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netflix NorgeMed Apple Tv er det ihvertfall mulig å slå av/på underteksten, bare som et tips for dem som sliter med det |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Netflix Norge
Kan ikke dere som ikke skjønner hvordan Netflix virker bare slutte å gjette og spre feilinformasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Jepp sånn gjør vi det.
![]() |
#7 |
This is normal!
|
![]() Sv: Netflix Norge...jeg har nå sett....
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netflix Norgegår greit å slå av tekst ja. mulig at noen filmer har teksten som en del av videobildet...
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Netflix NorgeNice! Deilig å få bort tekst (ihvertfall hvis den er norsk). Takk for tips om amerikanske Netflix - skal se det blir løsningen
![]() |
![]() |
#11 |
-
![]() Sv: Netflix NorgeTekst kan, så langt jeg greier å finne ut, ikke velges bort i Silverlight (Windows) eller på Playstation 3. Så det går typisk ikke greit. Hva slags enheter er det dere kan velge bort tekst på? Nettbrett og telefoner er uinteressant; jeg skal se Netflix på en TV-skjerm. Noen titler har et valg for å vise uten tekst, det gjelder blant annet alle filmer fra Warner Bros som jeg har testet, men de fleste titlene har ikke det valget; ingen filmer jeg har testet fra Fox kan for eksempel vises uten tekst. Jeg har ikke prøvd på Apple TV (fordi det er for tungvint å bytte DNS) eller Samsung «Smart-TV» (fordi jeg ikke finner noen Netflix app). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Administrator
|
Gikk helt fint å bytte DNS på AppleTV (kommer i dialogen der en velger nettverk, bare velger samme som før så kan en endre DNS uten å skrive passord og annet tull), måtte ta omstart for at det skulle fungere 100% men det var ikke mange steg totalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
-
Joda, men jeg er veldig, veldig lat. Og jeg hater «tastaturet» på Apple TV, selv om alt annet med den er fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Netflix NorgeJeg får ikke til å velge bort tekst, men kan velge mellom ulike språk da.
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Netflix NorgeJeg leste et sted at det med tekster har med rettigheter å gjøre, der det ikke går an å fjerne teksten er det fordi de bare har lov å vise det med tekst. Husker ikke hvor jeg leste det (Facebook kanskje?) så vet ikke om det stemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Netflix NorgeHar testet litt med iPad i dag, og jeg fant mye jeg kunne tenkt meg å se selv om ikke alt er like ferskt. Til å være gratis ut året er det hvertfall ikke noe å klage på.
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Netflix NorgeSynes det var bra. Litt begrenset utvalg i film kanskje, men regner med det øker på etter hvert. Skal i alle fall sjekke det ut i gratisperioden. Liker at det er tekstet jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Netflix NorgeJeg elsker den. Endelig kan jeg oppdatere meg på alle de seriene jeg aldri fikk sett og Ungen var spinnvill over tilbudet på barnesiden.
![]() |
|
|