|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Skal dine barn på Halloween-runde? | |||
Ja, såklart! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 50,00% |
Ja, må vel følge strømmen |
26 | 15,29% |
Nei, vi velger HalloVenn-fest istedet |
10 | 5,88% |
Nei, vi slukker lys og later som vi ikke er hjemme |
14 | 8,24% |
Vi har ikke barn som deltar, men vi åpner opp og pøser på med godteri |
19 | 11,18% |
Her hos oss er det ingen barn som går Halloween-runde, heller ikke vårt/våre |
16 | 9,41% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi har aldri hatt barn her annet enn 31. oktober, heldigvis. Jeg slokker lyset når yngste legges. I fjor hadde vi rundt 80 barn her. Hadde heldigvis kjøpt masse godteri. Tror nok vi har nok i år også, satser på det.
![]() |
#22 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi skal på Allehelgensfest i kirka (det heter ikke Hallo venn her, men går ut på det samme). Først er det grupper inndelt etter alder, så mat, så kino. Det er veldig koselig. Uten utkledning, så ingen av de minte blir skremte. Møter opp ca 70 unger fra 3-10 år hvert år.
![]() |
#23 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi bor i en stikkvei i periferien, så vi blir ikke akkurat nedrent av Halloweenere. Men nå har vi fått en del småunger i veien, så nå samles vi og går sammen. De fleste ungene er ganske små, så det er ikke mange husene de går til. I fjor hadde vi kun denne gjengen på døra, og det meste vi har hatt er vel tre besøk, tror jeg.
![]() |
#24 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Barna mine får feire Halloween, og jeg er litt skeptisk til Hallo venn? Hva er vitsen, liksom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Vi skal også i kirka på søndag, men det er ikke noe hallovenn eller noe sånn da så vidt jeg vet. Knerten er invitert og stiller med foreldre, besteforeldre og faddere. Han er fire år og skal få fireårsbok. Helt uten utkledning, det er sikkert.
![]() |
#26 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Også er det ikke slik at julebukk utgår fordi Halloween har blitt en greie. De fleste i nabolaget her har tålt begge helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)
ÅH? Julebukker har jeg ikke sett på mange, mange år. Og jeg synes det var en fin tradisjon.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)I Bergen er vel julebukktradisjonen i høyeste grad i live, Appelsin? Så kanskje færre som går Halloween?
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg synes Haloween er kjempestas, så her feires selve dagen med utkledning og klassefest for pøbelprinsessen mens vi holder fortet her hjemme med lassevis av snop hvis noen ringer på- også har vi fest for familiene til de tre venninnene pøbelprinsessen er mest sammen med og familiene deres helgen etterpå. Da er med både små og store, alle kler seg ut, jeg lager masse skummelekkel mat også pynter vi i hagen med gravstøtter, skumle skjelletter og hylende hekser. Det er så gøy!!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Fram til for to år siden hadde Guttungen ingen interesse av å delta sjøl, men da har vi hatt godis klar til unger som kommer på døra. I fjor gikk han sammen med en kompis på hjemstedet til denne. I går har han annonsert at han skal gå sammen med noen skolekamerater. Mor tenker greit nok, men kommer antakelig til å henge i passe "passepåavstand" i bakgrunnen, da jeg ikke helt stoler på dømmekraften til et par av disse gutta.
![]() |
#32 |
Med & uten trylleformel.
|
Helt i orden! Takk.
![]() |
![]() |
#33 |
Med & uten trylleformel.
|
Midt i leggetiden.
![]() |
![]() |
#34 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg har forståelse for at barn liker utkledning og snop, så vi deltar på Halloween, uten å gjøre veldig mye ut av det. Hallovenn opplever jeg som kirkelig "vi er snillere enn dere" snobberi, mest fordi det eneste Hallovenn arrangementet jeg har sett annonsert var i en kirke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Jeg ser dette med at HalloVenn kan virke teit, men det er et fint alternativ, fremfor å slukke/låse/stikke av - for de som har barn og ikke har sansen for Halloween.
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Mar 2008
De går ut når det er biltt mørkt. Her begynner de et sted mellom 17 og 17.30 og rundt 19.30 er det som regel nokså stille her.
![]() |
#39 |
|
Her i byen arrangeres fest i en idrettshall, der man kler seg ut og har underholdning og sånn. Det synes jeg er kjempe-kjempeflott. Men jeg synes det å endre konsept er litt teit.
![]() |
![]() |
#40 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hallovenn vs Halloween? (med poll)Kirken ja - jeg kjenner jeg må ut og fiske litt info, for Guttungen kom altså hjem og snakket om at han skulle være med en kompis på Haloween ved kirka, for der fikk de godteri alle mann. Jeg prøvde å få fram om de skulle gå og ringe på husene på vei mot kirka, eller om det er et arrangement i kirka (altså menighetshuset), men det var ungen ullen på.
![]() |
|
|