Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du fylte kjeks?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du fylte kjeks?
Tar hele i en jafs 35 26,52%
Deler i to og spiser den tørre delen først og så den med fyll 43 32,58%
Deler i to og skraper av fyllet med fortenna og spiser den tørre kjeksen etterpå 39 29,55%
Deler i to og slikker av fyllet, setter delene sammen igjen og legger dem tilbake 2 1,52%
Rosenkål? Jeg hater rosenkål! 13 9,85%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 11:47   #1
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan spiser du fylte kjeks?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvordan spiser du melkesjokolade hjemme i sofaen?

Tar en bit, holder den mellom to fingre til den er myk/delvis smeltet, og så spiser jeg den. :gris:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:10   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Alternativ 3 er selvsagt fasiten.

Kan ikke forstå at det skule være noe alternativ måte å gjøre det på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:25   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Spiser ikke kjeks.

Gammel 24-10-12, 11:28   #4
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg Deler i to og spiser den tørre delen først og så den med fyll. Det er alltid for lite fyll i forhold til kjeks, synes jeg.

Gammel 24-10-12, 13:57   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg Deler i to og spiser den tørre delen først og så den med fyll. Det er alltid for lite fyll i forhold til kjeks, synes jeg.

Dette er den eneste riktige måten å spise kjeks på.

M spises slik som Bluen, og før spiste jeg Troika som Gaia men nå syns jeg den smaker bedre med alle tre smaker blandet.

Gammel 24-10-12, 14:06   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Dette er den eneste riktige måten å spise kjeks på.

M spises slik som Bluen, og før spiste jeg Troika som Gaia men nå syns jeg den smaker bedre med alle tre smaker blandet.

Du din Sydhavstøyte blander vel hva som helst!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:32   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler den i to (med tennene), spiser den tørre delen, skraper av fyllet (med tennene) og spiser kanskje resten.

Gammel 24-10-12, 11:33   #8
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ble rosenkål. Ingen av alternativene passer. Ikke i en jafs, men jeg deler dem ikke i to. Enkelte ganger kan jeg finne på å spise den tørre kanten rundt først, andre ganger spiser jeg den i to eller tre jafs.
Er det kjeks som ikke er av typen avbildet, men mer slik som jaffakjeks så spiser jeg HELT klart den tørre kanten rundt først og så spiser jeg den med fyll på. Akkurat på samme måte som jeg spiser Anton Bergs Jordbær i Champagne (den beste!) eller Plomme i Madeira. (Den kjedeligste.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:33   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette burde vært en flervalgspoll sånn at vi som liker å variere metoden også kan svare.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 12:24   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det hender seg at jeg skraper av fyllet med tennene, men når jeg tenker meg om er det flere år siden jeg har spist sånne kjeks. (Det er vel i kategori med fyrstekake og kamferdrops, tåtti. Og bakst med sviskefyll )

Når det gjelder
M - Denne må man suge på, sånn at det tynne sjokoladelaget sprekker opp (hvis man ikke er skrekkelig sulten, da er det mange om gangen)
Smil: spise bunnen først og så skrape ut karamellen med tunga.
Mandelstang - tror ikke jeg har spist det på mange år heller.

Gammel 24-10-12, 12:44   #11
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

(Det er vel i kategori med fyrstekake og kamferdrops, tåtti. Og bakst med sviskefyll )

:gammeldamefektermedstokkensin:
Nei, den hadde vi visst ikke ennå, den kommer vel i Foreldreportalen om 40 år. For øvrig spiser jeg ikke kamferdrops.

Gammel 25-10-12, 13:33   #12
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Dette burde vært en flervalgspoll sånn at vi som liker å variere metoden også kan svare.

Jeg skraper av fyllet med tennene, men det varierer om jeg spiser den tørre delen først - eller den avskrapede.

M, toppris, peanøttkubbe, mandelstang... hehe, ja - kanskje vi burde ha poll der også?

Gammel 24-10-12, 11:34   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bluen: Jeg spiser Smil ved å vippe av «lokket» under med tennene, spise det, fiske ut karamellen med tunga, og deretter spise resten av sjokoladen. Is there another way?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:44   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bluen: Jeg spiser Smil ved å vippe av «lokket» under med tennene, spise det, fiske ut karamellen med tunga, og deretter spise resten av sjokoladen. Is there another way?

Finger'n.

Mandelstanga flås. Man tar en bit på et par cm, flår den med tennene og spiser den hvite fondanten bar. Dette funker unektelig best når fondanten er litt hard (men fersk!), noe jeg frykter er en utdøende rase innen mandelstenger.

Med M biter man av halve sjokolade- og sukkertrekket og spiser dette. Deretter tar man ut (den egentlig ganske vonde, men presumptivt sunne) peanøtta og gomler den i seg, før man kan nyte den siste, ubesudlede halvdelen med sjokolade og sukkerskall.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 11:47   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mandelstanga flås. Man tar en bit på et par cm, flår den med tennene og spiser den hvite fondanten bar. Dette funker unektelig best når fondanten er litt hard (men fersk!), noe jeg frykter er en utdøende rase innen mandelstenger.

Med M biter man av halve sjokolade- og sukkertrekket og spiser dette. Deretter tar man ut (den egentlig ganske vonde, men presumptivt sunne) peanøtta og gomler den i seg, før man kan nyte den siste, ubesudlede halvdelen med sjokolade og sukkerskall.

Du er meg du.
Og nå fikk jeg fryktelig lyst på mandelstang.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 19:25   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Seffern!

Kjeks gnager jeg overkjeksen hele veien rundt med underkjeven, slik at jeg spiser rundt krem-sonen. Så snur jeg den, og gjør det samme med underdelen. Da får jeg en mindre kjeks med mer konsentrert krem, som jeg så spiser som en hamburger. :Original:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:04   #17
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Tja, jeg deler M i to, tar ut peanøtta, dytter den over til andre side av munnen... gjentar dette til jeg har et lite lager - så spiser jeg sjokolade- og sukkertrekket først, og peanøttene etterpå. Nesten slitsomt.

Mandelstang skrelles selvsagt, så spiser man den hvite fondanten etterpå.

Toppris, peanøttkubbe... skreller først av den ytterste, lyse, sjokoladen. Deretter den mørke sjokoladen som sitter inntil nøttestangen (eller hva man skal kalle det) - og til slutt sitter man igjen med "nøttestangen" som nytes.

Nonstop - suger av sukkertrekket før jeg spiser sjokoladebitene, hvis ikke nonstopen gis sammen med is og er veldig kald - da tygger jeg dem.

Gammel 24-10-12, 12:07   #18
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kan jeg aldri tenke meg.

Gammel 24-10-12, 12:08   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. det er veien å gå.

Og klart: Alternativ 3 er det eneste fornuftige å gjøre når det kommer til fylte kjeks.

(JEg spiser forøvig Troika lagvis også - det er litt fuzz, for det tynne sjokoladelaget øverst er litt krispy og har en tendens til å lande på klær og smelte - noe som medfører at jeg blir SO busted)

Gammel 24-10-12, 12:10   #20
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Nei. det er veien å gå.

Og klart: Alternativ 3 er det eneste fornuftige å gjøre når det kommer til fylte kjeks.

(JEg spiser forøvig Troika lagvis også - det er litt fuzz, for det tynne sjokoladelaget øverst er litt krispy og har en tendens til å lande på klær og smelte - noe som medfører at jeg blir SO busted)

Du må spise sidene først, da er det lett å spise toppen. :erfaren:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.