Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hvor er drømmene dine lokalisert?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 12:48   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg har nesten alltid sånne hoppe-fra-sted-til-sted-mens-noen-jakter-på-meg-drømmer.

Eller så er jeg på jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:40   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

I natt har drømmen min vært lokalisert like utenfor huset, nærmere bestemt ved søppeldunkene. Jeg har kastet plast og papp, diskutert med søppelkjørerne, sjekket dunkene om de var tomme, osv.

Gammel 29-10-12, 21:16   #23
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Et godt stykke arbeid er unnagjort, Elise.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 21:29   #24
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Den drømmen jeg er mest glad i, som det er lenge siden jeg har hatt, er når jeg går bortover en vei (ingen spesiell), og så blir bena mine lettere og lettere, jeg hopper av gårde med lange flyvende steg, og etterhvert så flyr jeg. Det er så deilig! Og hver gang tenker/drømmer jeg at det er da merkelig at jeg har glemt at jeg kan dette. Det er jo så lett, og aldeleles befriende!

Jeg vil drømme sånn fin drøm igjen! Jeg er sikker på at jeg kan fly!

Slike drømmer har jeg også. Den følelsen jeg har når man sakte siger over bakken og etter hvert stiger litt etter litt, er helt fantastisk. Så lett og fri fra alle bekymringer og ansvar.

Noen ganger er drømmene lokalisert til bygda jeg vokste opp i, andre ganger er det bare plasser/steder uten tilknytning. Ofte bytter jeg kjønn og person midt i drømmene også.

Gammel 29-10-12, 21:34   #25
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drømmer ofte at jeg er på steder fra barndommen, har bodd endel forskjellige steder, med det er et sted som går igjen. Mamma forteller at hun drømmer om sitt barndomsparadis flere ganger i uken.

Svært ofte faller jeg nesten ut av senga, med det medfølgende suget i magen.

Pappa døde for 10 år siden, jeg er ofte sammen med ham i drømmene, litt som Hannamoren skriver om hennes drømmer om/med mormoren. Da får vi klemt litt ekstra, tatt litt ekstra farvel (jeg kom for sent da han lå for døden) eller bare "Oj, var du ikke død likevel!?? Jippi!!! " også får vi masse kvalitetstid i drømmene.

Nelly, høres jo slitsomt ut med slike heftige, energitappende drømmer som du har. Lengter du tilbake til øya? Er det kanskje der du finner roen, siden drømmene roer seg når du er der? Eller er det noe fra barndommen, som du ikke har fått svar på? :tolker:

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 21:39   #26
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke drømmer...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 21:45   #27
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

[quote=Amelie;3488951]

Sist redigert av Nelly Nickers : 20-02-13 kl 00:21.
Gammel 29-10-12, 22:27   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Så fint det du skriver om faren din.

Jeg lengter jo egentlig ikke tilbake. Sånn i det daglige vil jeg i allefall fornekte det iherdig! Men underbevisst... ja, det er noe som ikke er bearbeidet derfra, men jeg har en følelse av at det ikke er gode ting.

Noe annet som går igjen i drømmene mine er at jeg er inni store hus, lagre eller låver. Bygningene varierer, men felles for dem er at de er digre og det er høyt under taket - og jeg gjemmer meg for noen som er på jakt etter meg. Veldig ofte er jeg sammen med en til, som jeg må "passe på" eller ta ansvar for mens vi gjemmer oss i disse svære husene. Jeg blir veldig standhaftig, besluttsom og uredd i disse drømmene, egenskaper som jeg vanligvis ikke har (til vanlig er jeg veik, ubesluttsom og nervøs).

Minner meg om da jeg og 2-3 av mine venninner ble befølt av en gammel bonde i en låve da jeg var liten, han lekte gjemsel sammen med oss... Kan det være liknende gufs fra fortiden som du har fortrengt?

Ellers kan det være at du ønsker å virkelig vise dine egne barn hvordan det var å vokse opp på dette lille stedet, med den spenningen det faktisk kanskje var for deg, men som du ikke helt får forklart dem?

Jeg syns ikke du er veik, ubesluttsom og nervøs; du er både tøff, sympatisk, tydelig og skjønn!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:47   #29
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forflytter meg uforklarlig over lange avstander, og er aldri i mine barndoms landskaper. Derimot er jeg mye på vei til flyplassen, og gjerne iferd med å komme for sent, evt ha glemt mye viktig. Minst ett barn, f.eks.

Gammel 29-10-12, 23:02   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer veldig, men det jeg ofte husker spesifikt er de drømmene når jeg nok en gang har sommerjobb på sykehjem. De drømmene er ofte litt kaotisk, og jeg surrer ofte med å huske vaktene, og tar meg i å befinne meg på feile steder når jeg skulle vært på jobb.

(Ikke like hyppig, men ofte nok, drømmer jeg at jeg er elev på vgs. igjen eller student, og det er samme problematikken. Jeg har glemt å dra på forelesning, og må skynde meg dit. Ordne opp.)

Er av og til veldig slitsomt å sove.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 23:14   #31
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Noe annet som går igjen i drømmene mine er at jeg er inni store hus, lagre eller låver. Bygningene varierer, men felles for dem er at de er digre og det er høyt under taket - og jeg gjemmer meg for noen som er på jakt etter meg. Veldig ofte er jeg sammen med en til, som jeg må "passe på" eller ta ansvar for mens vi gjemmer oss i disse svære husene. Jeg blir veldig standhaftig, besluttsom og uredd i disse drømmene, egenskaper som jeg vanligvis ikke har (til vanlig er jeg veik, ubesluttsom og nervøs).

ikke rart du er sliten når du våkner. Jeg håper drømmene ikke er like slitsomme hver eneste natt.

Kanskje underbevissheten din prøver å fortelle deg at du faktisk er standhaftig, besluttsom og uredd, og at bevisstheten din må slutte å fortelle deg noe annet? Jeg skal helt klart bli drømmetyder!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 06:36   #32
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Likte tydingen din, tjolahopp!

Sist redigert av Nelly Nickers : 20-02-13 kl 00:22.
Gammel 30-10-12, 21:15   #33
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, kjenner du nå at du er standhaftig, besluttsom og uredd i våken tilstand?

Spent på hva du drømmer i natt!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.