Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Værvarsler til å stole på:
Yr.no (NrK) 69 69,00%
Pent.no (VG) 7 7,00%
Storm.no (TV2) 12 12,00%
meteovista.no 0 0%
Facebook/Her og Nå melding 0 0%
Stoler kun på meg selv 11 11,00%
Broccoli/Annet spesifiser i tråden 9 9,00%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-12, 11:33   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Værvarsel - Hvem stoler du mest på?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er stor fan av "se ut av vinduet"-metoden, og barometeret på veggen.

(Ønsker meg forresten et nytt barometer. Hvor får man tak i denslags? )

Type Biltema og sånn har vel helt ok? Jernia?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 11:36   #22
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å sammenligne yr og storm, og så stoler jeg mest på den som melder dårligst vær : pessimist:

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 11:38   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Type Biltema og sånn har vel helt ok? Jernia?

Et sånt fint, gammeldags et? Jeg må sjekke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 11:44   #24
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Yr, selvfølgelig. Det er de som er meterologisk institutts værmeldingstjeneste, og jeg tror de også er de som sitter med den høyeste kompetansen hva meterologer angår, det er ikke bare markedsinteressene som råder der i gården.

Gammel 30-10-12, 11:44   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Yr har statistisk sett vært mest riktig av værmeldere når jeg har sjekket.

Men man kan jo ikke stole blindt på noen av de, det er en bransje med store rom for feil.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 12:10   #26
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Yr har oftest rett.

Gammel 31-10-12, 09:16   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Yr har oftest rett.

Gammel 31-10-12, 09:18   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det jeg liker med AccuWeather er at de lokaliserer litt mer. Yr og Storm sier noe om byen jeg bor i, men det kan jo være at det er - 2 det, men at det er - 10 der jeg bor i den byen.

I dag var det - 10 her.

Yr og Storm meldte ganske likt med minus 4 og 5 tror jeg.

Gammel 31-10-12, 09:19   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det ble yr.no som kom nærmest idag ja.

Gammel 31-10-12, 09:20   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hos oss stemmer Yr som regel rimelig bra hvis man trekker fra et par tre grader. De andre bruker jeg ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:19   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yr.
Og "se ut av vinduet"-metoden.
Det er egentlig sjelden jeg sjekker værvarselet, jeg ser ut vinduet før vi drar om morgenen og kler oss etter det.

Gammel 31-10-12, 17:59   #32
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Storm.no høres i hvert fall mer realistisk ut enn pent.no.

Jeg stoler mest på vinduene mine. Men ikke engang dét holder alltid. Det har hendt at jeg har kledd meg etter vindusværet, og når jeg har gått ut på motsatt side av huset, så har været vært helt annerledes.

Gammel 01-11-12, 11:31   #33
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Yr har ikke gjort annet enn å ta feil i et halvår snart, ingen av de andre har truffet særlig godt heller, men det er altså Yr som blir mest brukt.

Når det er sagt så stoler jeg mest på meg selv og kikker helst ut av vinduet hver morgen og kveld!

Gammel 01-11-12, 14:44   #34
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Med det været som har vært i Bergen de siste månedene så kunne vi like godt ha brukt Tobias i tårnet og jeg har egentlig forståelse for at det er vanskelig.
Når det er 4 typer vær i løpet av en formiddag må det jo være umulig å si om det skal regne eller være solskinn når akkurat jeg skal hente barn eller trille tur. Jeg skjønner det.

Gammel 01-11-12, 14:50   #35
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Stoler ikke på noen, men ser ut av vinduet.
Jeg sjekker ofte yr.no eller andre værsider/apper, men stole på de gjør jeg ikke, de gir en indikasjon kanskje.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.