Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva boikotter du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 22:36   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Tobakksindustrien.

Gammel 01-11-12, 08:38   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Tobakksindustrien.

Akkurat.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 22:40   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg hadde nok aldri kjøpt meg en pels. Men jeg fant desverre ut for sent at det er en ekte pelskant på skinnjakka jeg kjøpte meg for mange år siden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 22:42   #4
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

.......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:20.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 23:37   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

*MMR vaksinen

Hvorfor det?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 09:44   #6
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

.......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:19.
Gammel 31-10-12, 23:50   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

*MMR vaksinen

hæ? spøker du nå?

Gammel 01-11-12, 08:58   #8
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

hæ? spøker du nå?

Noen som kanskje ikke fikk med seg at de som mente det kunne gi autisme m.m. trafikk tilbake hele forskningsrapporten og sa man bare skulle se bort fra den?

*vil helst boikotte folk som boikotter barnevaksinene*

Gammel 01-11-12, 07:51   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

*Halloween

Men var det ikke du som sendte barna dine på godte-runde? Det blir jo som om en pelsmotstander skulle sende barne til skolen i polvotter fôret med blårev.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 07:54   #10
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å få oversikt over hvilke produsenter som baserer virksomheten sin på rovdrift, grusomhet og urettferdighet mot mennesker, dyr og natur. Slike vil jeg gjerne boikotte, men jeg er klar over at jeg slett ikke har en god nok oversikt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 08:14   #11
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Boikotter gjør jeg vel ikke, men jeg unngår bevisst enkelte produsenter av forskjellige grunner, akkurat som jeg har grunner til å velge enkelte andre.

Avsløringene rundt arbeidsforholdene hos HM produsenter appelerer ikke til kjøp, men så vet jeg jo at andre bruker tilsvarende leverandører.

Når det gjelder kylling er jeg mindre skeptisk til Prior enn til Norsk Kylling. Det har jeg mine grunner til.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 09:41   #12
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

.......

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:18.
Gammel 03-11-12, 10:06   #13
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

*MMR vaksinen

Hvorfor det?

Øøø - det er da opplagt. La du ikke merke til navnet? KLART at "Pesten" boikotter en vaksine. DUH, liksom.

Men, nok fjas. Sånn bortsett fra at jeg - i prinsippet - boikotter det meste som er nevnt i denne tråden (), så tror jeg bestemt jeg skal begynne å boikotte folk som kunnskapsløst lar være å gi ungene sine vaksiner. Ei venninne av meg fortalte om ei jente hun kjenner som nylig har begynt på skolen. Og som er nyretransplantert. Følgelig går jenta på immunhemmende medisiner, og kan ikke vaksineres. Det er utbrudd av vannkopper på skolen.

Hvor herlig er det å være foreldre til ei slik jente når andre foreldre ikke er sitt ansvar bevisst? Man vaksinerer faktisk ikke bare for sine egne unger. Jeg sørger for at mine unger vaksineres minst like mye fordi jeg kan, og fordi jeg syns vi har et felles ansvar for å sørge for de ungene som ikke kan vaksineres.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 10:11   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg boikotter Beat for beat.

Mh, endelig en jeg også kunne tiltre. Jeg boikotter i grunn all syngetv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 14:41   #15
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

.........

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:16.
Gammel 04-11-12, 21:35   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Og hvis du hadde lest de andre innleggene mine så ser du at jeg følger vanlig vaksineprogram men at mmr holder jeg unna jentene mine pga skade hos sønnen min ETTER mmr.

Jeg fatter ikke at det er mulig å stå så steilt på at det var MMR som gav sønnen din autisme når det er motbevist i alle bauger og kanter at MMR kan gi autisme. Stikk fingeren i jorden og innse at MMR sannsynligvis IKKE er den store stygge synderen du leter etter.

Gammel 04-11-12, 22:28   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og hvis du hadde lest de andre innleggene mine så ser du at jeg følger vanlig vaksineprogram men at mmr holder jeg unna jentene mine pga skade hos sønnen min ETTER mmr.

Jeg må innrømme at jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det må føles å ha latt ungen få MMR-vaksine, og deretter oppdage at ungen endrer adferd og til slutt får diagnosen autist. For en skyldfølelse du må sitte igjen med! Jeg syns det er forståelig at du etterpå blir så redd at du ikke vil gi vaksinen til dine andre barn. Vi mennesker er i stor grad styrt av følelser, og oppfører oss ikke alltid rasjonelt.

Men det er her forskning og vitenskap kommer inn. Og ikke minst statistikk. Vi mennesker er slik laget at vi svært ofte tenker at om to hendelser sammenfaller i tid, så tror vi ofte at de har noe med hverandre å gjøre. Så da var det lett for deg å koble MMR-vaksinen sammen med autisme hos ungen din. Kanskje spesielt når lurendreiere som Andrew Wakefield også kommer med slike påstander. Men saken er at akkurat denne sammenhengen har blitt undersøkt i svært stor grad. Og gjennom disse undersøkelsene har man ikke funnet noen sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Det man derimot har funnet ut, er at Andrew Wakefield er en svindler som bevisst har forfalsket (!) forskningsresultat for å kunne saksøke vaksineprodusenter. (Se for eksempel her.)

Du ender altså til slutt opp med å lene deg på forskningsresultat fra en svindler som hadde økonomiske motiver for å publisere sitt makkverk. Syns du det er riktig?

Det sagt, så er det slik med vitenskap og vitenskaplige metoder at ingen av oss 100% sikkert kan påstå at MMR-vaksinen ikke gav sønnen din autisme. Rent vitenskaplig er det ikke mulig å bevise. Men sannsynligheten for at det var vaksinen som gjorde at din sønn ble autist er rett og slett ekstremt liten. Det er mye mer sannsynlig at hvis jentene dine blir smittet av for eksempel meslinger, så vil de få varige skader eller dø. Jeg regnet kjapt ut fra tall her at sannsynligheten for å dø om man får meslinger, er rundt 2%. Det er JÆVLIG høyt! For ikke å snakke om alle som kan finne på å bli smittet av dine unger.

Lever du egentlig godt med den typen statistikk? Er det ikke bedre å høre på fornuften og logikken, heller enn på følelser? For ikke å snakke om den skyldfølelsen du tross alt kunne ha kastet på båten om du lyttet mer til fornuften ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 22:58   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Fint lite.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 23:10   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Pelsoppdrett er ikke en ting jeg vil støtte. Etter å ha sett hvordan dyrene har det (for veeeeeldig mange år siden) er ikke pels noe jeg vil ha.
Jeg forsøker å unngå varer fra Israel.
Men boikotter gjør jeg ikke, men forsøker å finne andre alternativer.

Gammel 03-11-12, 13:55   #20
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Jeg lurer på hvorfor så mange boikotter Ryan Air å velge andre selskap er en ting men hva er grunnen for boikott?

Jeg tror igrunn ikke jeg boikotter noen. Men jeg provoseres av Vålerenga reklame i riksdekkende medier som VG og FHM. (jeg er jo kanari).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.