Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

To år gammal frossen karbonade-deig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 19:42   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg leste det og konkluderte helt annerledes enn deg. Hadde det vært basselusker i karbonadedeigen så hadde dere blitt syke alle sammen. Ergo var det noe annet mannen din ble syk av.

Vi spiste tortilla. Jeg var ikke så sulten og spiste en, barna spiste en hver også. Han spiste minst fire. Tenkte kanskje at det var mengden som gjorde utslaget? Resten av dagen spiste vi det samme, og hadde det vært omgangsyke ville vel alle blitt syke?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 19:53   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi spiste tortilla. Jeg var ikke så sulten og spiste en, barna spiste en hver også. Han spiste minst fire. Tenkte kanskje at det var mengden som gjorde utslaget? Resten av dagen spiste vi det samme, og hadde det vært omgangsyke ville vel alle blitt syke?

Det er vel ingen regel som sier at alle må bli smittet om det er omgangssyke. Her er det som regel nemlig bare lillebror som får det, verken jeg eller storebror pleier å bli smittet.

Den ene gangen jeg har vært matforgiftet så ble jeg og venninna mi begge det, og ingen av oss spiste store mengder av maten.

Gammel 03-11-12, 21:53   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere rusk alle sammen?
Man kaster ikke brukbar mat!!!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 22:00   #24
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Spørsmålet er jo, om den egentlig er brukbar.

Hadde det vært viltkjøtt hadde vi glatt spist det altså. Men fettet blir harskt og smaker ikke bra.

Gammel 03-11-12, 22:29   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle sammen?? Jeg stemte for se det an, tin og lukt-varianten.

Gammel 03-11-12, 22:41   #26
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan oppdatere med at deigen blei kasta, men det var før eg las alle kommentarane her inne

Gammel 04-11-12, 09:31   #27
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Heeey, jeg sa tin, lukt, smak, altså!

Gammel 04-11-12, 10:02   #28
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med langræven.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 10:36   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi følger rådene Mattilsynet gir. Her kan du lese noen.

Gammel 04-11-12, 10:55   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Enig med langræven.

Gammel 04-11-12, 11:39   #31
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Enig med langræven.

Hehehe, ler så jeg griner og kan nesten ikke se tastene...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 13:43   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vi følger rådene Mattilsynet gir. Her kan du lese noen.

Det gjør ikke jeg, ser jeg. Jeg tror jeg jevnlig bryter alle de rådene der.

Gammel 04-11-12, 15:32   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

I værste fall smaker det ikke optimalt. Det er ikke farlig om det har vært skikkelig frossent. Jeg hadde ikke hatt problemer med å spise det, men hadde ikke spist om det var ubehagelig lukt.

Jeg kaster ikke mat på grunnlag av dato alene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 15:42   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definer brukbar mat. Jeg synes ikke mat som har blitt harsk er brukbar, selv om man ikke blir syk av å spise den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:20   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde kastet den.

Gammel 05-11-12, 21:46   #36
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Definer brukbar mat. Jeg synes ikke mat som har blitt harsk er brukbar, selv om man ikke blir syk av å spise den.

Mat som ikke er farlig og ikke har usmak som gjør den uspiselig er brukbar mat. At hverdagsmat ikke er perfekt gjør ingenting.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:04   #37
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Mat som ikke er farlig og ikke har usmak som gjør den uspiselig er brukbar mat. At hverdagsmat ikke er perfekt gjør ingenting.

Men om maten har ligget såpass lenge at den har blitt harsk, definerer du da det som spiselig?
Jeg mener at harskt fett gir usmak, og er derfor uspiselig.

Gammel 05-11-12, 23:40   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er vi nok ganske uenige. Jeg vil at hverdagsmaten skal smake godt også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:48   #39
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da er vi nok ganske uenige. Jeg vil at hverdagsmaten skal smake godt også.

Enig med Teo! Og min erfaring er at kjøttdeig som har blitt oppbevart i fryseren ett år nok kan spises uten at man blir syk, men den lukter kjipt og den ene gangen jeg smakte på det, smakte det høgg. Ikke råttent, men dårlig og overhodet ikke noe godt.
Jeg synes ikke mat som smaker kjipt er brukbar til noe.

Så jeg hadde kastet den, med lett hjerte.

Gammel 06-11-12, 08:20   #40
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

jeg hadde og kastet den, om den ikke smakte godt. men jeg hadde luktet og smakt først, ikke kastet automatisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.