Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjøp av rasekatt

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 01:00   #21
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp av rasekatt

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Åh, jeg har litt lyst på orientaler igjen, ja.

Baba som ung. Nå er han snart sju år og mye mørkere i pelsen.

Gammel 05-11-12, 07:23   #22
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Maine Coon...en skikkelig snill vennlig kjempe. Vi har to, som til tider driver oss til vanvidd men som vi ikke kunne vært uten.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 07:47   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De to Russian Blue jeg har kjent har absolutt ikke vært katter for barnefamilier. Sære enmannkatter, som stort sett har holdet seg unna når det har vært besøk eller barn i nærheten. Temmelig lunefulle.
Jeg har en siameser som er høylytt, ekstemkosete, har masse trøbbel med magen, men som minstemann sin aller beste venn.
Vi har også en Abbysiner som er guttas kompis, hun er veldig selvstendig og ikke så kosete, men elsker å være med på alt som skjer, hente pinner, herje ute. Følger etter oss bestandig og er fast innslag i barnehagen når jeg skal levere om morgenen.
Så har vi til sutt en liten Orientalermix, han er bare 13 uker og enn så lenge ser det ut til at siameserlynnet er på plass. Hyler bare vi går på do og lukker døra. Heldigvis er det ut som vi slipper magemaset med han.
Jeg skulle gjerneh att en Main coon, men mannen min liker ikke store katter.

Gammel 05-11-12, 08:49   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Russian Blue/Perser-krysning, og hun har alltid vært et meget lunefullt vesen. Det kom seg noe etter at hun fikk et kull, faktisk, men hun er ikke særlig barnevennlig. Vi burde ant ugler i mosen - RB-mammaen hennes beit pappa, da vi var for å se på kattungene.

Min er såpass enmannskatt at hun bare har blitt boende hos mine foreldre. Hun elsker mamma, og vi andre kan kanskje få gi henne mat, om hun er sulten nok. Om det er bare raseavhengig er vel ikke godt å si, sønnen hennes er nemlig ti ganger verre, og han er mer utvanna en hun er. Jeg har ikke noe særlig godt inntrykk av Russian Blue, okke som. Nå var skogkatten vi hadde en sær enmannskatt også, jeg foretrekker i grunnen gatemixene vi har hatt. Dvs, de har vært Perser/huskatt, de andre.

Gammel 05-11-12, 09:28   #25
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Katta vår er nesten for barnevennlig, han lar seg herse med alt for mye av 3-åringen, men han elsker henne. Fast rutine om morgenen er dette scenarioet:

Han er forresten en stor burmeser, de som avles fram nå er temmelig små. Tipper Kattas to er under halvparten av Nickos størrelse (6 kg), men han er en gammel katt.

Gammel 05-11-12, 11:07   #26
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjekt å høre deres erfaringer.

Gammel 05-11-12, 21:22   #27
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Katta vår er nesten for barnevennlig, han lar seg herse med alt for mye av 3-åringen, men han elsker henne. Fast rutine om morgenen er dette scenarioet:

Han er forresten en stor burmeser, de som avles fram nå er temmelig små. Tipper Kattas to er under halvparten av Nickos størrelse (6 kg), men han er en gammel katt.

Åh, det er rent så man kan se på potene hvor mye han koser seg på dette bildet! Han er veldig lik min avdøde Leon.

Gammel 05-11-12, 21:40   #28
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ingen erfaring med Russian blue,men jeg ville tatt meg en tur på katteutstilling for å sett på rasen,pratet med oppdrettere osv.

Selv har jeg hatt Ragdoll,mco og Devon rex.
Her blir det ingen flere mco,jeg har nå gravlagt min tredje, det er en rase som har/ er veldig popis,og nok har blitt avlet litt mye på.
men de er herlige katter, en kjempe på 8 kilo som er pus er bare det beste som finnes.
Ragdollen er og en flott katt, litt sofapus,men har absolutt instinktene inntakt. Litt kjedelig med mørk sofa i røyteperioder....
Devon Rex er en katt med masse personlighe,ikke så intens som orientalere.

Det er så utrolig masse herlige katter der ute,og en jungel å velge i! Lykke til med valget.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:47   #29
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Har ingen erfaring med Russian blue,men jeg ville tatt meg en tur på katteutstilling for å sett på rasen,pratet med oppdrettere osv.

Selv har jeg hatt Ragdoll,mco og Devon rex.
Her blir det ingen flere mco,jeg har nå gravlagt min tredje, det er en rase som har/ er veldig popis,og nok har blitt avlet litt mye på.
men de er herlige katter, en kjempe på 8 kilo som er pus er bare det beste som finnes.
Ragdollen er og en flott katt, litt sofapus,men har absolutt instinktene inntakt. Litt kjedelig med mørk sofa i røyteperioder....
Devon Rex er en katt med masse personlighe,ikke så intens som orientalere.

Det er så utrolig masse herlige katter der ute,og en jungel å velge i! Lykke til med valget.

Vår Ragdoll er også en skikkelig utekatt. Han jakter som bare det og kommer inn med mus ja

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:13   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ene burmeseren vår veier knapt 3 kg ja, blir tatt for kattunge ute. Den andre er mer rasetypisk, altså overraskende tung når du løfter på henne. Nydelig katt det sikkert burde vært avlet videre på, men vi har liksom nok med vårt eget avkom.

Gammel 05-11-12, 23:24   #31
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den ene burmeseren vår veier knapt 3 kg ja, blir tatt for kattunge ute. Den andre er mer rasetypisk, altså overraskende tung når du løfter på henne. Nydelig katt det sikkert burde vært avlet videre på, men vi har liksom nok med vårt eget avkom.

Pusen vår er far til 7 Vi fikk han flydd nordover da han var 2 1/2 år, før det var han avlshings i Trondheim. kanskje vår Nicko er bestefar til en av dine?

Gammel 05-11-12, 23:31   #32
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er en mco? (Jeg skjønner at det er en katt altså. )

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 00:21   #33
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva er en mco? (Jeg skjønner at det er en katt altså. )

Rasekoden for Maine Coon. I stamtavlen til burmesern vår står det at han er en BURn som angir rase og farge (n = brun eller sort)

Gammel 07-11-12, 12:04   #34
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ingenting om russian blue rasen. Selv har vi sibirkatt. Vi har hatt henne et år å og angrer ikke på valget av rasekatt. Hun har nettopp vært på date, så vi venter i spenning om det blir nyttårskull

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 13:28   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler bakgårdskatt. Jeg har en, og han er minst like sær som enhver rasekatt.

Neida. Jeg har hørt veldig mye fint om Maine Coon, og også om Ocicat. Sistnevte er utrolig vakker syns jeg. Russian Blue vet jeg ikke noe om.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 16:09   #36
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Ocicat, og makan til sær katte.

Gammel 07-11-12, 16:23   #37
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Kombinasjonen "nytt prosjekt" og din skepsis gjør at jeg på det sterkeste vil fraråde rasekatt i huset.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 16:24   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Såpass, ja, Nabojenta.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 08:56   #39
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Kombinasjonen "nytt prosjekt" og din skepsis gjør at jeg på det sterkeste vil fraråde rasekatt i huset.

Du har et godt poeng her, så det er mye mulig at dette blir lagt på is en stund. Men, kjekt å sondere terrenget litt.

Gammel 09-11-12, 09:17   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Arran: Takk for koselig prikk, men de to i innlegget mitt er ikke mine. Jeg quotet Flubby.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.