Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Med eller uten platinumkant på finserviset?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Med eller uten platinumkant på finserviset?
Med platinumkant 39 32,77%
Uten platinumkant 80 67,23%
Jeg vet om et mye finere lignende "plissert" servise, viser frem i tråden 0 0%
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 16:29   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Med eller uten platinumkant på finserviset?

Jeg synes det er penere med.

Jeg hadde sikkert valgt uten selv, av den enkle grunn at kopper og kar med platinunpynt ikke kan vaskes i oppvaskmaskin og jeg er lat.

Gammel 05-11-12, 18:32   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Det blir veldig mye fiiinere med kant, synes jeg. Mitt aller fiiineste servise har kant, og det er ingen tvil om at det er fest når det tas frem. Til halvfint bruker jeg helhvitt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:40   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det blir veldig mye fiiinere med kant, synes jeg. Mitt aller fiiineste servise har kant, og det er ingen tvil om at det er fest når det tas frem. Til halvfint bruker jeg helhvitt.

Det funker sikkert dem som har 4-5 forskjellige sett. Selv har jeg bare 2. Det nyeste blir 'fint' Det er veldig sjeldent vi er så veldig formelle, og vi pynter med lys og fine glass så blir det fint nok for oss. Vi er ikke så veldig 'fine' selv heller, har ganske grovt spisebord osv så jeg synes et for skjørt og pent servise ikke ville ha passet.

Jeg synes det øverste bildet var pent, men udillete. Jeg likte det godt. Vil man dekke veldig pent med det kan man sikkert gjøre det med duk, servietter og glass som sier 'ekstra pent' Og det kan dresses ned hvis man ønsker det. Det er vanskelig med det som har platinumkanten synes jeg.

Gammel 05-11-12, 19:30   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det funker sikkert dem som har 4-5 forskjellige sett.

Man trenger ikke så mange, da. Halvfint i helhvitt og fiiint med kant er jo i grunn nok.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 17:44   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Uten. Jeg liker ikke slike kanter.

Gammel 05-11-12, 17:48   #6
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Finest uten.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 17:55   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten. Evt mindre mønster med kant.

Gammel 05-11-12, 17:59   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten. Lekkert!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:06   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Helt klart uten kant. Nydelig servise.

Kanten ble litt 'overkill', skulle jeg hatt platina- (eller gull-)kant ville jeg gått for et mye enklere servise som f.eks Nathalie fra PP eller Sterling.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:22   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville valgt uten platinumkant.

Er ikke spesielt glad i "sølv- eller gullkanter", men det er jo min smak da.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 19:50   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt uten kant.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 20:08   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Uten kant, med blir litt overkill. Rillene holder! Det kan være lekkert med sølv- eller gullkant, men da ville jeg nok heller valgt et helt annet servise. Dette var veldig rent og delikat uten kant, med kanten likte jeg det ikke så godt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 20:45   #13
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uten kant,for da kan du dresse bordet opp uten å tenke på at det skal passe med kanten på service.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 21:25   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Uten.

(Men jeg har et nylig blogginnlegg som viser at jeg ikke eier servisekompetanse, så du bør nok helst ikke høre på meg. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 22:13   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Uten kant,for da kan du dresse bordet opp uten å tenke på at det skal passe med kanten på service.

På kanten-service?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 22:41   #16
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Uten kant. Vi har selv lignende service og bruker det til alt fra "uber"-formelt og til hverdag. Derfor uten kant fordi det går i oppvaskmaskinen daglig. Har bare dette servicet forutenom juleporselenet. Borddekkingen setter resten av standarden, og der er det forskjell på fest og vanlig kjøttbollemandag her i huset. Wasa husmann med gulost til kveldsmat tar seg godt ut på pen tallerken, ja.

Gammel 05-11-12, 23:20   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Både riller og kant blir for mye. Jeg liker enten eller, så jeg hadde valgt akkurat det serviset uten kant.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 23:20   #18
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Definitivt uten.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 00:39   #19
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Har overhodet ikke peiling på slikt - og drister meg likevel til å påstå at uten er finest.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 16:27   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Liker uten kant best. Lett å matche ting og man kan hive fatet i microen om man skal varme noe osv. Ikke så ofte man gjør det med finserviset men det skjer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.