Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aldersforskjeller

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-07, 17:33   #21
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersforskjeller

Her sitter det en dame på 36 år. Jeg har vært gift i snart 12 av dem og siden jeg var 19 år har jeg levd livet mitt sammen med den samme mannen. Vi skriver snart 17 år på vår mimreliste. Min mann er 15 år eldre enn meg.

Jeg er ikke i tvil om at vi er "ment for hverandre".

Viktigheten av aldersforskjeller har å gjøre med mye mer enn kun tall. Derom er det ingen tvil.

Gammel 15-04-07, 17:53   #22
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg err åtte år yngre enn mannen min, og jeg tenker ikke på det som aldersforskjell i det hele tatt. Det hender dog at vi flirer litt av at jeg lekte med dukker mens han var russ.

Jeg har venner som ikke har fylt 30, og venner som er rundt 50. Jeg føler meg på bølgelengde med begge aldersgruppene.

Gammel 15-04-07, 18:02   #23
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg reagerer ikke på aldersforskjellen hvis jenta er yngst. Men om det blir 10+ "feil" vei, så syns jeg det blir rart.

Har selv vært sammen med en som er 29 år eldre enn meg, og jeg tenker på han med jevne mellomrom og skulle ønske at vi ikke var på så forskjellige stadier i livet. Det ble slutt fordi jeg ønsket familie med barn og det var selvfølgelig uaktuelt for denne karen som hadde begynt å få barnebarn. Selv om hjertet mitt lengter tilbake til han av og til, så vet jeg med fornuften at jeg gjorde det rette....*sentimental*

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:04   #24
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg er ikke i tvil om at vi er "ment for hverandre".

Det er jeg ganske sikker på at dere er.

Men jeg tror ikke hvis jeg som nå er 35, tilfeldigvis skulle bli singel, hadde valgt en ny gutt/mann på 19-20 år.
Isåfall måtte denne gutten være ekstremt eldre i hodet, en han er kroppslig.
Men det blir vel kanskje ikke rett å sammenligne det den veien, jenter er vel kanskje mer modne en gutter i den aldren.
Så enkelte eldre menn, som muligens er mer barnslige en eldre kvinner, vil kanskje passe bedre med yngre kvinner, som er litt voksne av seg?

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:05   #25
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Feil vei", ja. Hvorfor er det egentlig feil at mannen er litt yngre, når menn gjerne kan ha en 30 år yngre kone?

For meg ville det vært like absurd å være sammen med en tjue år eldre mann som en tjue år yngre. (Og nei, jeg kunne ikke tenke meg noen av delene).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:47   #26
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Det er jeg ganske sikker på at dere er.

Men jeg tror ikke hvis jeg som nå er 35, tilfeldigvis skulle bli singel, hadde valgt en ny gutt/mann på 19-20 år.
Isåfall måtte denne gutten være ekstremt eldre i hodet, en han er kroppslig.
Men det blir vel kanskje ikke rett å sammenligne det den veien, jenter er vel kanskje mer modne en gutter i den aldren.
Så enkelte eldre menn, som muligens er mer barnslige en eldre kvinner, vil kanskje passe bedre med yngre kvinner, som er litt voksne av seg?

Tusen takk! Det var veldig pent sagt!

Ellers er jeg helt enig med deg. Det hadde vært totalt uaktuelt for meg å så mye som tenke tanken på å etablere et forhold til en 20 åring. Jeg er "mamma" til to gutter på hhv 25 og 30 og de er også som "mine barn" Jeg ser jo at det blir noe anderledes, men dog. Hjelpes meg! Jeg føler meg mange ganger som omtrendt dobbelt så gammel som de begge to. Mulig det sier mer om meg, enn om dem

Her er vel noe av grunnen til at det var en god match mellom min mann og meg da vi var hhv 34år og 19 år. Jeg hadde levd mye i mitt liv allerede. Mange erfaringer var allerede gjort. Historien om "meg" kan jeg ta en annen gang, men det er klart at man må treffe hverandre på en eller annen bølgelengde. Om ikke så holder ikke et forhold. Man lever ikke evig på luft og sex....dessverre

Gammel 15-04-07, 18:51   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om ikke så holder ikke et forhold. Man lever ikke evig på luft og sex....dessverre

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 18:52   #28
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Å? Nå ble jeg usikker på hva du mente her....

Gammel 15-04-07, 18:54   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Nå ble jeg usikker på hva du mente her....

Trodde man levde evig på luft og kjærlighet jeg .

Gammel 15-04-07, 18:55   #30
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Trodde man levde evig på luft og kjærlighet jeg .

Å ja.. MEN det er godt å vite at man i perioder faktisk kan gjøre det! Selv etter 17 år altså!

Gammel 15-04-07, 18:56   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Å ja.. MEN det er godt å vite at man i perioder faktisk kan gjøre det! Selv etter 17 år altså!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.