Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Snart bikinitid!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-07, 10:56   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart bikinitid!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Å hurra, som jeg gleder meg!!

Ok.

Hva passer til hvem?

Jeg er en 42-44 i overkropp. Smal rundt brysten. Pupper i str 65-70 / F-G-.

Og så er jeg 44-46 på underkroppen. Stor rompe, og store lår. Som jeg har minst lyst til å vise frem .

Mener jeg leste et sted i fjor at hipster ikke egentlig passet meg, fordi lårene da tyter ut ?

Tror heller ikke halterneck er det beste for meg .

Jeg får det liksom ikke til å stemme at du er 42/44 i overkropp og bare 65 rundt? Jeg er en str. 36 og er en 65 rundt..?
Men uansett. jeg ser for meg at du er knallfin i hipsters og en halterneck! I sjokoladebrunt eller sjøgrønt.

I år har jeg kjøpt meg en panache trekantbikini topp på ebay i 65 E samt at jeg har en svart hipsters fra før. Har igrunnen også en turkis og en grønn en som jeg kan variere med.

Halterneck er jo ypperlig til å støtte store bryster med og en høy hipsters (ikke bokser) blir penere enn en truselignende sak.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 11:09   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg får det liksom ikke til å stemme at du er 42/44 i overkropp og bare 65 rundt? Jeg er en str. 36 og er en 65 rundt..?

Smal rundt ryggen, men med store pupper?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 11:28   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er glad for å være gravid denne sommeren. Da kan jeg bare la magen strutte, og ingen vil legge merke til resten

Gammel 15-04-07, 11:35   #4
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Smal rundt ryggen, men med store pupper?

Jo men jeg er 65 E ergo store pupper... og jeg kan ikke bruke mer enn 36. Noen ganger 38 fordet..

Gammel 15-04-07, 12:44   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo men jeg er 65 E ergo store pupper... og jeg kan ikke bruke mer enn 36. Noen ganger 38 fordet..

Jeg er veldig smal akkurat rundt bh området. Så jeg ligger mellom 65-70. Men har pupper ja.. og brede skuldre.. og litt mage .
Jeg har topper både i S og XL for å si det sånn. Varierer veldig. Men jevt over er jeg vel en 42 tenker jeg.

Kommer sikkert an på type bh og?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 12:49   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er vanskeligere å skjønne hvordan man kan ha E-cup og få på seg str 36. .)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 13:36   #7
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker str.36 og de er nesten for trange av og til. Er 70 A.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 15:57   #8
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Jeg bruker str.36 og de er nesten for trange av og til. Er 70 A.

Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha E cup og bruke str 36 jeg heller. Jeg er en 75A og bruker 36-38 i topper.

Gammel 17-04-07, 14:29   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker 70 GG, men det betyr ikke at jeg er 70 rundt (tror jeg er rundt 80 om jeg ikke husker feil). Vidden rundt har bare å gjøre med hvor brystene slutter.

Kan forresten anbefale http://www.bravissimo.com/bravissimo/ til alle med store pupper

Gammel 17-04-07, 15:00   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg bruker 70 GG, men det betyr ikke at jeg er 70 rundt (tror jeg er rundt 80 om jeg ikke husker feil). Vidden rundt har bare å gjøre med hvor brystene slutter.

Nei, det har i utgangspunktet med hvor lang man er rundt, målt rundt bysten like nedenfor brystene. Ideelt sett skal det være den størrelsen man skal bruke (altså 80 hvis man er 80 cm rundt). Men som med andre klær er det forskjell på hvor store de er i størrelsen, samt hvor elastiske de er. BH-en skal passe på ytterste hekte når man kjøper den, slik at man kan flytte hektene innover etterhvert som den utvider seg under bruk. Man må jo prøve seg fram og finne ut hva som passer, men sånn i teorien skulle du nok da brukt 80 rundt. Det viser seg likevel i praksis at en 75 D vanligvis er lengre rundt enn en 75 A, så en som bruker stor cup går ofte ned i størrelsen rundt, i forhold til det som målet egentlig er. Det kommer mye an på fasongen på brystene også, hvor tett sammen de er etc. Noen bryster har lettere for å "tyte" over kanten på BH-en, det vises jo fort gjennom klærne så da velger man gjerne en større cup-størrelse enn det man egentlig etter målene trenger, og går heller inn på lengden rundt.

Og ja, jeg har jobbet i undertøysavdeling

Gammel 17-04-07, 15:03   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei, det har i utgangspunktet med hvor lang man er rundt, målt rundt bysten like nedenfor brystene. Ideelt sett skal det være den størrelsen man skal bruke (altså 80 hvis man er 80 cm rundt). Men som med andre klær er det forskjell på hvor store de er i størrelsen, samt hvor elastiske de er. BH-en skal passe på ytterste hekte når man kjøper den, slik at man kan flytte hektene innover etterhvert som den utvider seg under bruk. Man må jo prøve seg fram og finne ut hva som passer, men sånn i teorien skulle du nok da brukt 80 rundt. Det viser seg likevel i praksis at en 75 D vanligvis er lengre rundt enn en 75 A, så en som bruker stor cup går ofte ned i størrelsen rundt, i forhold til det som målet egentlig er. Det kommer mye an på fasongen på brystene også, hvor tett sammen de er etc. Noen bryster har lettere for å "tyte" over kanten på BH-en, det vises jo fort gjennom klærne så da velger man gjerne en større cup-størrelse enn det man egentlig etter målene trenger, og går heller inn på lengden rundt.

Ja, jeg er på rundt 72-74 under puppa, og de 70 bh`ene jeg har må jeg ha på det innerste hakket nå. Derfor ble det 65 når jeg kjøpte ny. Merker at den allerede har gått ut litt .

Gammel 17-04-07, 15:05   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, jeg er på rundt 72-74 under puppa, og de 70 bh`ene jeg har må jeg ha på det innerste hakket nå. Derfor ble det 65 når jeg kjøpte ny. Merker at den allerede har gått ut litt .

Ja, det kan jeg tenke meg. Men for A-, B- og C-cup stemmer det som regel. En tung byste vil som regel også gjøre at stoffet strekkes mer enn i en BH som bare ligger utenpå og egentlig ikke trenger å holde oppe noe vekt, så de med størst cup vil også gjerne vide seg ut mer.

Gammel 17-04-07, 15:16   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Da må du ha jobbet i den undertøysbutikken som jeg har kjøpt bh i tidligere, for jeg har hele tiden hatt 80-85 E, og de har IKKE sittet godt. Så dro vi til London, og da var jeg innom Bravissimo-butikken. Der har de egen avdeling med ansatte som hjelper en å finne rett bh. Dama to EN titt på puppene mine og kom tilbake med 75 G. Prøvde den på, ristet på hodet og kom tilbake med 70 GG. Som satt perfekt. Og jeg er IKKE 70 rundt.

Prøvde en 80 GG bare for å se, og den badet jeg i, kunne nesten få den to ganger rundt ryggen. Og går jeg ned i cup, så stopper spilene før puppene, om du forstår.

Jeg spurte damen på Bravissimo, og hun sa at de fleste gjorde min feil - for stor vidde rundt og for liten cup. Hun sa at man burde gå ned i vidde og opp i cup til man fant en som satt pefekt. Og min erfaring tilsier at det stemmer. Nå har jeg bh'er som ikke deler puppene foran eller på siden, som sitter perfekt inntil brystbeient og i det hele tatt er pene på.

Jeg er 81 cm rundt,og 80 rundt kan jeg bare glemme!

Så jeg vil våge å påstå at du tar feil, om du har jobbet aldri så mye i undertøysbutikk . Dvs, du sier jo egentlig det samme som meg - det er fasongen og størrelsen på puppene som betyr noe. For en med små pupper vil jo det være målet rundt som teller, men for alle oss som har pupper som ikke er to små kuler midt foran, så er det direkte missvisende å ta utgangspunkt i vidden rundt. Ref meg som er 81 rundt, men bruker 70.

Gammel 15-04-07, 11:02   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

www.scampi.se har flotte bikinier i alle slags fasonger og farger. Du kjøper topp og bukse separat, slik at du kan variere størrelsen. De er litt dyre, men verdt pengene.

Sarong er fint til å skjule rumpe/lår

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 11:04   #15
Cilius
På flyttefot

Cilius sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

*sliter*

Gammel 15-04-07, 11:06   #16
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

www.scampi.se har flotte bikinier i alle slags fasonger og farger. Du kjøper topp og bukse separat, slik at du kan variere størrelsen. De er litt dyre, men verdt pengene.

Sarong er fint til å skjule rumpe/lår

Hm.. synes det kan lett bli litt "kjerring" jeg..

Gammel 15-04-07, 11:08   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hm.. synes det kan lett bli litt "kjerring" jeg..

Jeg har kjerringræv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 19:26   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Kan jo ikke gå rundt i badedrakt hjemme da...
Får bli shorts og bikinitopp. Så får bare bilringene henge litt på sidene

Gammel 15-04-07, 19:30   #19
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er en 75D og bruker 36,noen ganger 38.....Har kjøpt meg halterneck,vattert brun bikini fra H&M

Sist redigert av Jinx : 15-04-07 kl 19:33. Årsak: .....
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 19:24   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg var veldig fornøyd med bikinien min i fjor. Turkis (som er den fargen som huden min kler best) og boxer og bh med spiler. Herligheten var kjøpt for en slik og ingenting på Cubus. Det finnes bare en hake og det er at den er for stor i år. Like fin, men altfor stor. Noen ulemper skal det være med å gå ned 13 kilo.

Jeg tror jeg er 75B og 42, eller noe sånt. Det kommer jo an på fasongen. men pupper skal jeg ikke skryte på meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.