|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Julestrømper til hvem og når? | |||
| Julestømpe på julaften |
|
141 | 78,77% |
| Julestrømpe på første juledag |
|
17 | 9,50% |
| Alle får |
|
34 | 18,99% |
| Bare til barna |
|
95 | 53,07% |
| Annet |
|
25 | 13,97% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: JulestrømpeIngen har. Det er ikke en tradisjon jeg er vant med. Mannen er engelsk og hadde julestrømpe som barn, men han har ikke hatt noe ønske om å videreføre det.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulestrømpeHvordan gjør dere forresten med julestrømpen? Her henges den opp på hver sin soveromsdør, av barna. Så legger de seg, og i løpet av natta kommer julenissen og fyller den opp. Eldste tror jo selvsagt ikke på nissen lenger, men det er koselig allikevel. De er helt elleville om morgenen, når strømpen henger på døra og man ser at den er stappfull og at "noen" har vært der og fylt den opp mens de sov. En liten gave står også ved siden av.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulestrømpeJulaften, bare til barna.
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julestrømpe
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: JulestrømpeGuttungen får julestrømpe, som henger full og innbydende, på sengekanten når han våkner julaften morgen. Da har julenissen vært innom og fyllt den tomme strømpa i løpet av natta.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: JulestrømpeJulestrømpene er til barna på julaften for å hjelpe til å komme gjennom ventetida.
|
|
|
#8 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: JulestrømpeJulestrømpe til både voksne og barn på julaften.
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: JulestrømpeMann og barn får!
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Julestrømpe1. dag, og etter mange julemorgener med strømper til barn og far har far tatt hintet og nå får alle.
|
|
|
|
#16 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: JulestrømpeJulaften og alle får hos oss. Tidligere har jeg ordnet strømpe til mannen og (meg selv
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: JulestrømpeHer får ungene strømper med godis og tidsfordriv-pakke julaften morgen. De ligger ved siden av dem i senga når de våkner og det er alltid tidlig morgen hos oss på julaften.
|
|
|
#19 |
|
Borte
|
Sv: JulestrømpeVi legger strømper til alle under juletreet på kvelden lille julaften. Jeg og mannen har våre strømper fra vi var små, Vesla har laget egen på skolen og jeg har sydd til lillesøster. Ungene får godteri, blad og pakke med noe tidsfordrivende (ala puslespill, tegneblokk, bok etc.), jeg og mannen får blad og godteri. Det er en av de fineste juletradisjonene for meg når alle sitter på gulvet foran tent juletre julaftens morgen og kikker oppi strømpene sine.
|
![]() |
|
|