Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal dere gi barna deres til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-12, 23:21   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere gi barna deres til jul?

Eldste (7 år) får noen nye deler til kulebanen og en fjernstyrt bil fra Nikko som kan kjøre både på land og vann. Og så skal vi kjøpe noe som er til ham fra lillebroren.

Yngste (2,5 år) får Duplo Mac og Lynet McQueen og en bilgarasje. Og så noe fra storebror.

Gammel 21-11-12, 23:28   #22
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Storebror på 8: Twintipski m/utstyr, skikkelig hodelykt, "En pingles dagbok" pluss noe annet som jeg ikke helt har bestemt meg for enda.

Lillebror på 6: Twintipski m/utstyr, Rosenborgdrakt, skikkelig hodelykt.

På deling får de Skylanders Gigant

Ender sikkert opp med noe småtteri til.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 23:29   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror får en hettejakke, en miniglobus med dyretegninger på, Skylander Giant startpakke, 3 ekstra figurer til Skylander, en vindtett fleece og Rush hour tenkespill.

Lillesøster får Fisher Price kasseapparat, mummihus med figurer og en vindtett fleece.

En av disse tingene gir de hverandre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 23:53   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste får lego friends, heter vel Olivias hus tror jeg, en DVD og bok fra lillebroren.
Yngste får playmobil sjørøverskute, lego og bok av eøsteren.

Gammel 21-11-12, 23:56   #25
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mikro får dukke, ellers aner jeg faktisk ikke.

Han får muligens noe Lego, eller duplo, jeg vet ikke.

Fornøyd med at jeg tror kalenderen er i boks, julegavene har jeg ikke funnet ut av enda. Men kjøpt til den del andre barn i familien i dag da, kundeklubbkveld på handelssenteret, galskap egentlig, eviglang kø, men gode rabatter.

Gammel 22-11-12, 10:04   #26
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

De to eldste får twintip skipakke ( 9 og 11 år gamle), hun yngste får playmobil dukkehus + litt møbler til det.

Dette altså:

Gammel 22-11-12, 10:20   #27
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Eldste får antagelig skidress til bruk på langrennstreninger og slikt.
Mellomste får vel noe mere lego tenker jeg.
Minstemann får sikkert noen leker og slikt. Litt mere usikker på han enda.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 10:20   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Attenåringen skal få dyndyne. Er så lei av å høre at han fryser. Pluss at han snart skal flytte for seg selv, og da trenger han jo slike ting. Tiåringen skal få vinterjakke.

Det er kanskje "kjedelige" ting, men jeg regner med at de får penger fra alle andre de får gaver av, slik at de kan kjøpe seg det de virkelig ønsker seg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 12:46   #29
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

6-åringen får kamera som tåler vann.

De to minste er jeg usikker på.Muligens lekekjøkken fra IKEA på deling.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 16:28   #30
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

10 åringen her får 3 bøker, kontorutstyr til pulten sin (blyantholder med taperull, fargeskrin, penner, stiftemaskin, hullemaskin osv. tegning er "inn" for øyeblikket her), Gitarstemmer og gitarkrakk og en trashpack leke. Ringenes herre legospill til x-box

8 åringen får 3 bøker, kontorutstyr som storebror, lego brannstasjon. Epic mickey2 spill til x-box.

Begge to får hvert sitt puslespill, tegnebok og brettspill. Dette får de hvert eneste år. Det gjorde jeg også helt til jeg flyttet hjemmenfra!

Jeg vet at minstemann får en billig touchmobil og legoflyplass (tilbud på extraleker nå) og at størstemann får diskokule og diskolys av svigers.

De får ikke så veldig mange pakker utenom de vi kjøper til dem. Kun fra svigers, mine foreldre og to par onkler.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 16:30   #31
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Ellers anbefaler jeg ipod touch til 8 åringen dersom han ikke har det! Det er den gaven ungene her har brukt aller mest. Brukes til musikk, lydbøker, surfing på nett, litt småspill osv. Både i bilen, hjemme og på ferie.

Besteforeldre kjøpte dockingstasjon til dem samme julen de fikk ipoden. Den er i daglig bruk når det gjelder musikk og lydbøker. Når det gjelder spill og surfing så må de spørre om lov først!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 17:07   #32
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Her vurderes bærbar DVD som kan brukes i bil, men også på ferier og slikt. Den vi har er ødelagt og vi kjører en del litt lengre turer pga hytta og min familie. Superkjekt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 17:09   #33
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.

De får Lego Lord of the rings på PS3 sammen. Minsten får vel noe Lord of the rings Lego. Eldste vet jeg ikke enda. De får vel for 5-600 kr hver tenker jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 17:16   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Lego Vampyrslott og LOTR Lego-spill til Xbox sammen.
En Lego-klokke hver fra Katten og Fiskene.

Gammel 05-12-12, 13:53   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dytter litt på denne. Trenger virkelig inspirasjon.

Gammel 05-12-12, 14:11   #36
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Storebror (6) får en Ninjagogenser og Lego (300kr)
Lillebror (2) Genser og en bondegård (300kr)

Men jeg har også handlet fra besteforeldrene.
Storebror får jakke og skibukse sett og foosballtable
Lillebror får ny seng

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:14   #37
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Seksåringen får skylanders startpakke og twister. Straks-treåringen får bæresele til dukke, bilgulvteppe og noen biler, tror jeg.

Gammel 05-12-12, 14:17   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke. Planen var å kanskje muligens endelig få ut fingeren og pusse opp kjellerstua til dem, da skulle de få sofa og tv (pluss at vi slapp tv-spill i stua) der inne. Men som vanlig har jeg ikke tid.

Så nå vet jeg ikke. De trenger fint lite, egentlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:19   #39
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste får klær, sjakk, smykke, lego friends

Nr.2 får klokke, ps3-spill, G. rekordbok, lego, fotballkort og en Minecraft-t-skjorte.

Nr. 3 får Malibu Barbiehus, smykke, Barbiebil

De får for 1500 kr hver sånn ca.

Sist redigert av Dronningen : 06-12-12 kl 11:39.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:20   #40
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jenta (3,5) får mitt gamle Lundby dukkehus og vi spleiser på en Hemnes dagseng sammen med svigermor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.