Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdiglagd pepperkakedeig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 13:50   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kaker av hjemmelaget deig er faktisk så mye bedre enn kaker av kjøpedeig, at jeg skjemmes av tanken på alle de årene jeg brukte kjøpedeig. Ikke minst siden det å lage pepperkakedeig viste seg å ikke akkurat være rocket science.

Nåja, det kommer an på hva som menes med "kjøpedeig". Den jeg bestiller fra Bakefri (glutenfritt bakeri) er så å si hjemmelaget. Det er sikkert ikke rocket science, men mentalt er det deilig å kunne krysse av én ting i alle fall. Jeg skal ellers bare bake ett slag selv i år, begynner jeg å bake mer, blir det så store mengder at det ikke blir spist opp.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:31   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mye jobb som det er å kjevle og steke, så tar jeg gjerne den lille jobben det er å lage deigen kvelden før og få mye bedre kaker. Men jeg innser at det fins situasjoner der det er greit med ferdig deig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:34   #3
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ferdig pepperkake deig burde være forbudt:raaap: legger på meg fem kg hver desember og jeg liker ikke engang pepperkaker.

Gammel 24-11-12, 18:51   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke hjemmelagde pepperkaker, bare kjøpepepperkaker... så dermed blir det ferdigdeig, pg bare fordi ungene syns det er stas.

De andre kakeslagene derimot, de er hellige. Jeg kan nesten ikke vente på å få første boks med berlinerkranser på plass.

Gammel 24-11-12, 23:56   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg liker ikke hjemmelagde pepperkaker, bare kjøpepepperkaker... så dermed blir det ferdigdeig, pg bare fordi ungene syns det er

Enig. Derfor spiller palmeolje mindre rolle, all den tid vi spiser fælt få av dem. Det er mest for julepynt, julehygge og kos med baking.

Vi går for IKEAs i år igjen, den er innkjøpt allerede.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 00:16   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ikea-deig her også, to bokser. Jeg får ikke til å lage pepperkakedeig og ikea sin vet jeg er ok å jobbe med, også for ungene.

Gammel 25-11-12, 00:25   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Enig. Derfor spiller palmeolje mindre rolle, all den tid vi spiser fælt få av dem.

Med palmeolje er det et miljøaspekt også, ikke bare at det er usunt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:01   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her ble det ferdig i år, siden jeg ikke akkurat er i toppform og vi skal prøve ut pepperkakebaking med vesla for første gang. Da gjør vi det enkelt. Jeg spiser jo ikke pepperkaker uansett, så vi får satse på at de andre synes det smaker godt. Neste år skal jeg heller lage sjøl med en deig jeg også kan spise. Jeg synes også egentlig at kjøpepepperkaker ofte er bedre enn hjemmelagde, faktisk..

Gammel 24-11-12, 19:18   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Baker Hansen sin er god.

Gammel 24-11-12, 20:34   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper "hjemmelaget" deig hos den lokale bakeren. Det vil si, vi har kjøpt deig hos begge de lokale bakerne, men det var bare den ene deigen som ga pepperkaker som var borte tre dager seinere. Da var det utsolgt for deig, så vi kjøpte ny hos den andre bakeren, og de kakene kasta vi rester av i februar. Pepperkakene blei uansett langt bedre enn av butikkferdigdeig. I år sikrer vi oss dobbel porsjon av den gode deigen.

Gammel 24-11-12, 20:41   #11
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er alltid fornøyd med Ikea sin og har kjøpt to bokser i år også. Men jeg visste ikke at den inneholdt palmeolje da, så kjipt.

Gammel 24-11-12, 20:45   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg er alltid fornøyd med Ikea sin og har kjøpt to bokser i år også. Men jeg visste ikke at den inneholdt palmeolje da, så kjipt.

Samme her. Dumt at det er palmeolje i den
Men de blir nok først og fremst brukt til pepperkakehus. Så kan jenta få lage noen kaker av restene. Jeg er ikke sånn kjempeglad i pepperkaker.

Gammel 25-11-12, 12:25   #13
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde tenkt å kjøpe Lierne sin for der har jeg bodd Men selges de virkelig kun på ICA supermarked? For det har vi ikke her ihvertfall..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 12:46   #14
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøper hos Baker Hansen - de er kjempegode.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 13:49   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har alltid brukt Ikea sin, og er fornøyd med den. De blir sprø her ihvertfall, men man må passe på å kjevle de godt nok ut - altså ikke for tykke Men kjipt med palmeolje da...

Gammel 24-11-12, 21:53   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også brukt Baker Hansen sin, og den er god.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:13   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpent bakeri sin!

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ikea sin er enkel å jobbe med og deigen smaker godt. Men de ferdige pepperkakene blir rare, så vi har sluttet med den.

Jeg syns de blir gode jeg. Litt harde og boblete, ikke sånn sprø. Jeg er ikke så glad i vanlige pepperkaker, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 23:53   #18
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det IKEA sin i år siden anledningen bød seg så jeg fikk tak i (bor jo milevis fra nærmeste IKEA). I fjor brukte vi Rema1000 sin, den var også god.

Den beste deigen lager jeg egentlig selv, men siden det er egg i den så utgår det så lenge mellomste sin eggeallergi fortsatt er til stede.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 01:06   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Takket være handlehjelp blir det IKEA sin hos oss. Vi er fornøyde med den.

Gammel 25-11-12, 10:41   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Oppskrift på pepperkakedeig.

Har prøvd to forskjellige før har ikke vært superfornøyd med de.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.