|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig
Nåja, det kommer an på hva som menes med "kjøpedeig". Den jeg bestiller fra Bakefri (glutenfritt bakeri) er så å si hjemmelaget. Det er sikkert ikke rocket science, men mentalt er det deilig å kunne krysse av én ting i alle fall. Jeg skal ellers bare bake ett slag selv i år, begynner jeg å bake mer, blir det så store mengder at det ikke blir spist opp.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigSå mye jobb som det er å kjevle og steke, så tar jeg gjerne den lille jobben det er å lage deigen kvelden før og få mye bedre kaker. Men jeg innser at det fins situasjoner der det er greit med ferdig deig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigFerdig pepperkake deig burde være forbudt:raaap: legger på meg fem kg hver desember og jeg liker ikke engang pepperkaker.
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigJeg liker ikke hjemmelagde pepperkaker, bare kjøpepepperkaker...
|
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Enig. Derfor spiller palmeolje mindre rolle, all den tid vi spiser fælt få av dem. Det er mest for julepynt, julehygge og kos med baking. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigIkea-deig her også, to bokser. Jeg får ikke til å lage pepperkakedeig og ikea sin vet jeg er ok å jobbe med, også for ungene.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigHer ble det ferdig i år, siden jeg ikke akkurat er i toppform og vi skal prøve ut pepperkakebaking med vesla for første gang. Da gjør vi det enkelt. Jeg spiser jo ikke pepperkaker uansett, så vi får satse på at de andre synes det smaker godt. Neste år skal jeg heller lage sjøl med en deig jeg også kan spise. Jeg synes også egentlig at kjøpepepperkaker ofte er bedre enn hjemmelagde, faktisk..
|
|
|
|
#9 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigBaker Hansen sin er god.
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigVi kjøper "hjemmelaget" deig hos den lokale bakeren. Det vil si, vi har kjøpt deig hos begge de lokale bakerne, men det var bare den ene deigen som ga pepperkaker som var borte tre dager seinere. Da var det utsolgt for deig, så vi kjøpte ny hos den andre bakeren, og de kakene kasta vi rester av i februar.
|
|
|
|
#11 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigJeg er alltid fornøyd med Ikea sin og har kjøpt to bokser i år også. Men jeg visste ikke at den inneholdt palmeolje da, så kjipt.
|
|
|
#12 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Samme her. Dumt at det er palmeolje i den
|
|
|
#13 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigHadde tenkt å kjøpe Lierne sin for der har jeg bodd |
|
|
|
|
|
#14 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigVi kjøper hos Baker Hansen - de er kjempegode.
|
|
|
#15 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigHar alltid brukt Ikea sin, og er fornøyd med den. De blir sprø her ihvertfall, men man må passe på å kjevle de godt nok ut - altså ikke for tykke
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigÅpent bakeri sin!
Jeg syns de blir gode jeg. Litt harde og boblete, ikke sånn sprø. Jeg er ikke så glad i vanlige pepperkaker, egentlig.
|
|
|
#18 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdiglagd pepperkakedeigHer blir det IKEA sin i år siden anledningen bød seg så jeg fikk tak i (bor jo milevis fra nærmeste IKEA). I fjor brukte vi Rema1000 sin, den var også god.
|
![]() |
|
|