|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Jeg har alltid sagt at mørket ikke biter på meg. Mannen har jeg derimot ment at har vært dårlig på vinter. Tvunget i han D-vitaminer og greier. Han har nemlig ikke vært grei å ha i hus, så sær han har vært... Helt til han tørt påpekte at kanskje jeg og burde ta vitaminer
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Dust! Mannen har da ikke kunnskap om hva en deperesjon er jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?
Ikke snø og for mange blå grader. Vinteren kan være hvit fra januar til mars, det holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm, jeg vil helst ha snø store deler av vinteren. Det som plager meg er mørkt, grått, fuktig, regn, tåke - slik som det er nå om dagen. Når det liksom aldri blir lyst. Med snø kommer lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Mange nordmenn har for lite D-vitamin, dette blir ikke bedre av mørke. D-vitaminmangel kan vel medføre nedstemthet eller til og med depresjon, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Snø kan vel sikkert hjelpe på humøret for noen, men for de som lider av vinterdepresjon er det vel mangelen på dagslys som er greia?
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 24-11-12 kl 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
can-jur
|
Det er vel, for å si det forsiktig pisspreik av rang.
Sist redigert av Floksa : 24-11-12 kl 21:28. Årsak: rettet en 12-15 skrivefeil.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Jo fler kalde grader, jo surere blir jeg. Jeg tror jeg takler mørket vi har her på Østlandet, men jeg blir skikkelig gretten av snø over for mange måndeder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
villende
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Hvis det er mørk, så vil jeg ha snø. Dagene er litt mindre mørke når det er snø ute. Og det er lys som er min greie. November er helt pyton. Det hadde sikkert desember også vært, hadde den ikke vært så helktisk. Og med en gang solen snur så snur humøret også. Heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Orker ikke lese hele tråden nå, men han burde seriøst få seg en fiskedask! Det han utdyper her er jo livsfarlig! Det å si til en deprimert person at en må ta seg sammen og tenke positivt kan i mange tillfeller slå riktig galt ut. Den deprimerte som virkelig er deprimert kan bli verre fordi det faktisk ikke går ann å ta seg sammen, personen kan prøve og faktisk bli verre fordi selvfølelsen kan bli enda dårligere når personen har fått beskjed om å ta seg sammen, å ikke får det til.
![]() |
#32 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Er du virkelig helt seriøs nå Floksa?
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Har jeg såre tær eller vrangbriller på? Jeg synes det er en del her i tråden som slett ikke snakker om depresjon. Dårlig humør og gretten er i seg selv ikke akkurat depresjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Jeg hater mørketiden, kulda, blankisen osv. Jeg ser dårlig, blir nedstemt, har slitt med depresjoner, og ikke minst har voksne barn som denne årstiden er et mareritt for. At noen kan tro at det bare er et påfunn er merkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Jeg får ikke depresjon av vinteren her i Norge, jeg kan bare ikke fordra den. Hadde det kun vært opp til meg hadde jeg ikke bodd i Norge i det hele tatt i vinterhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Depresjon og dårlig humør er det dummeste man kan sammenligne. Det er to vidt forskjellige ting så til de grader. Alle vet vi om drittdager man ikke har lyst å krype ut av dyna. Depresjon varer ikke en dag, men uker, måneder og år.
![]() |
#37 |
can-jur
|
Nei, bare utrolig provosert av uttalelser om at fattige bare kan skjerpe seg ut av fattigdom. Det er omtrent like dumt som å si at man bare kan skjerpe seg ut av en depresjon.
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Det er noe i at "det handler ikke bare om hvordan man har det, men hvordan man tar det". Det er mye man kan gjøre med mange situasjoner hvis man "skjerper seg". |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdepresjon - en myte?Min opplevelse av depresjon er at det går ikke å skjerpe seg. Du blir ikke gladere av det. Du mestrer ikke mer. Du får ikke mer energi. Og vinteren og mørket forsterker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|