Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katta bråker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-12, 21:45   #21
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katta bråker.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Skifte nabo? Anbefale ham å flytte til et sted langt inne i skogen hvor han kan sette opp strømgjerde rundt hele tomta si så ikke hverken fugl eller fisk eller folk kan komme nærme nok til å forstyrre?

Jeg er egentlig litt på linje med Miley og tenåringen din!

Han har bygd et to meter høyt gjerde inn mot sin hage på baksiden av huset, slik at han slipper å forholde seg til dama som ikke ville gi bort hagen sin. Men på andre siden går ikke det, og han må forholde seg til to kvitrende kattefrøkener tyve meter unna hans hus.

Han må gå forbi oss altså, for å komme seg hjem.

Kanskje han er redd.......

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:45   #22
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katta bråker

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Jeg hadde ikke brydd meg om naboen så lenge ikke kattene står ute og skriker i timesvis.
Våre katter mjauer også når de vil inn og det høres sikkert bort til noen naboer men vi åpner jo opp så snart vi kan, er snakk om 30 sek kanskje.

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Å hjelpes, la de få være ute. Men hva skal man si til sånt da?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Og bråker, det var liksom begrepet bråker....min stakkars maine coon som har stemme som en liten spurv.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg hadde ledd til han hadde gått.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Skifte nabo? Anbefale ham å flytte til et sted langt inne i skogen hvor han kan sette opp strømgjerde rundt hele tomta si så ikke hverken fugl eller fisk eller folk kan komme nærme nok til å forstyrre?

Jeg er egentlig litt på linje med Miley og tenåringen din!

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Forbauser meg ikke, noen klager på alt synes jeg. Vi fikk bekymrete naboer på døren i vår fordi katten vår satt å voktet utenfor en fuglekasse og jaktet på fugleunger. Hva skulle jeg gjøre, liksom?

Jeg skulle svært gjerne sett samme svar om jeg skrev at hundene mine piper. Det er jo bare i 30 sekunder lissom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:45   #23
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kattedøra vi har kan monterast i vindu /glasdør. Men ein treng jo glasmester til å lage holet, så det er ikkje billig. Dog antagelig billigare og enklare enn å lage hol i murveggen. Og mindre brutalt for den del - ei dør kan jo skiftast ut på sikt.

Gammel 26-11-12, 21:49   #24
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Forbauser meg ikke, noen klager på alt synes jeg. Vi fikk bekymrete naboer på døren i vår fordi katten vår satt å voktet utenfor en fuglekasse og jaktet på fugleunger. Hva skulle jeg gjøre, liksom?

Båndtvang? Moralprekener?

Jeg ble oppringt av styrer i minstemann sin barnehage en gang. Min katt hadde spist fugleunger midt på stien der hvor barna gikk tur. Det hadde vært en massakre, og barna ble så lei seg. Jeg kunne virkelig ikke slippe ut den katten. ( hannkatt, type Pusur). Vi bodde i skogkanten, like ved en tursti.

Gammel 26-11-12, 21:49   #25
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg skulle svært gjerne sett samme svar om jeg skrev at hundene mine piper. Det er jo bare i 30 sekunder lissom.

Hvem har sagt at jeg ikke skulle gitt samme svar til deg? Hunder som piper eller bjeffer i 30 sekunder bryr jeg meg ikke om.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 21:54   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Jamen det er jo samme med hund, det kan jo tenkes den bjeffer. Hunder gjør det. Naboen helt i enden av tunet har fire hunder, de bjeffer når de møter noen når de er ute på runden sin. Hunder gjør jo det, det er sånn de kommuniserer med verden omkring seg. Og vi bor i rekkehus, med lov til å ha både hund og katt. Og barn... Enda barn er enda verre enn hunder og katter. De LEKER. På lekeplassen.

Hvorfor bosette seg i rekkehus med mange naboer når man helst vil være alene...

Gammel 26-11-12, 21:57   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kattedøra vi har kan monterast i vindu /glasdør. Men ein treng jo glasmester til å lage holet, så det er ikkje billig. Dog antagelig billigare og enklare enn å lage hol i murveggen. Og mindre brutalt for den del - ei dør kan jo skiftast ut på sikt.

Må sjekke ut det der. Men... Tenk om katten mjauer for å være ekkel... Går ut, mjauer og går inn igjen.....

Det er forresten samme lyd som i den katten som ble forvekslet med et lam ombord i et fly. Det høres mer ut som bæææ enn som mjau.

Sist redigert av Perhonen : 26-11-12 kl 22:02.
Gammel 26-11-12, 22:01   #28
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Be naboen ta seg en bolle og stappe den i rævva.

Gammel 26-11-12, 22:55   #29
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Klart den skal få pipe i 30 sekunder. Derimot kommer jeg på døra de om du lar den bjeffe hele kvelden.

Gammel 27-11-12, 00:32   #30
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan garantere deg at jeg hadde sagt akkurat det samme hvis du lagde en tråd om at naboen din klaget over at bikkja holdt leven, så lenge det var snakk om korte perioder på høvelige tider, og ikke timesvis i slengen til alle døgnets tider.

Gammel 27-11-12, 09:18   #31
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Som hundeeier opplever jeg en mye større toleranse for katter. Dakkars katten, hva skal man gjøre liksom?! Poenget mitt er at ikke alle folk liker katter heller. De pisser over alt, krangler/slåss/bråker om natta OG driter i alle sandkasser (og blomsterbedd) sånn at ett-åringene sitter og leker med det.

Gammel 27-11-12, 09:34   #32
Nå også i farger

Standard

Og til info reagerer ikke jeg på katta som lager lyd altså, men reaksjonene her. noen har sagt noe fornuftig da, som vanlig.

Vi har vært i en lignende situasjon med naboen ang. hundene. Der fant vi ut hva som var problemet og løste det. Hadde nok ikke ordnet seg om jeg ba dem ta seg ei bolle og stappe den i ræva!

Gammel 27-11-12, 11:24   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som hundeeier opplever jeg en mye større toleranse for katter. Dakkars katten, hva skal man gjøre liksom?! Poenget mitt er at ikke alle folk liker katter heller. De pisser over alt, krangler/slåss/bråker om natta OG driter i alle sandkasser (og blomsterbedd) sånn at ett-åringene sitter og leker med det.

Hæ? Har du ikke lest noen av kattetrådene på dette forumet?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 11:32   #34
Nå også i farger

Standard

Tydeligvis ikke.

Gammel 27-11-12, 11:58   #35
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naboer som klager på en katt som mjauer.
Altså hadde den mjaua i 5timer hadde jeg sett greia, men ja hallo.

Men har en nabo selv som klager på min pelsdott av en hund.

"Jeg finner sånne hvite hårstrå i gangen her og utenfor" (Er 4mannsbolig med da felles inngang/gang)
"Ja jeg har hund som røyter, jeg gjør så godt jeg kan men jeg kan ikke barbere bikkja heller"

"Jeg hører den hunden din bjeffer hele tiden"
"Hmmm nei det kan ikke være min hund for hun er det ikke lyd i"
"Jo hørte en hund bjeffa ute her"
"Ja det var bikkja oppi veien det, ikke min. Som sagt hun er det ikke lyd i"
"Jaja det tror jeg som jeg vil med"

FLOTT DET.

Noen klager uansett, og jeg tror de syns det er litt kjekt å klage å. Så jeg har bare begynt å si "Jaja" hver gang hu åpner munnen hu der gamlemor.

Gammel 27-11-12, 13:55   #36
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og til info reagerer ikke jeg på katta som lager lyd altså, men reaksjonene her. noen har sagt noe fornuftig da, som vanlig.

Vi har vært i en lignende situasjon med naboen ang. hundene. Der fant vi ut hva som var problemet og løste det. Hadde nok ikke ordnet seg om jeg ba dem ta seg ei bolle og stappe den i ræva!

Men jeg er ikke naboen din, og synes ikke noe om å bli tillagt meninger jeg ikke har. Jeg synes at både katter og hunder har livets rett, også i et nabolag. Har man naboer, så hører man dem innimellom. Det er bare sånn det er.

På generelt grunnlag: En hund som er oftest i stand til å lage mer lyd enn en katt, og mer forstyrrende lyd enn en katt. Man vil stort sett ikke være i stand til å høre en katt som er inne i eget hus. Å høre en hund gjennom husveggen er ikke alltid like vanskelig. Derfor opplever nok mange å få mer naboklager for hunder enn for katter.

Fortsatt på generelt grunnlag: Det er ikke alle som tåler å ha naboer. Noen er rett og slett ikke skapt for det

Gammel 27-11-12, 14:13   #37
Nå også i farger

Standard

Nyx, jeg kan ikke se at jeg har tillagt deg noen meninger? Jeg skriver at jeg opplever større toleranse mot katter.

At noen ikke skulle hatt naboer er jeg helt enig i. Både de som ikke skjønner at de har naboer og oppfører seg som om de skulle bodd alene i skogen, OG de som klager på alt og alle.

Gammel 27-11-12, 14:34   #38
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Nyx, jeg kan ikke se at jeg har tillagt deg noen meninger? Jeg skriver at jeg opplever større toleranse mot katter.

At noen ikke skulle hatt naboer er jeg helt enig i. Både de som ikke skjønner at de har naboer og oppfører seg som om de skulle bodd alene i skogen, OG de som klager på alt og alle.

Når jeg blir multiquotet sammen med en rekke andre (som sannsynligvis heller ikke er naboene dine? ), og du :snill'er: og antyder at jeg/vi ville ment noe annet hvis det var en hund og ikke en katt i HI, da følte jeg at jeg ble tillagt en mening om at jeg har/ville hatt mindre forståelse og aksept hvis det var en hund. Noe som ikke stemmer.

Hvis det ikke var det du mente: Kumbaya.

Gammel 27-11-12, 14:46   #39
Nå også i farger

Standard

Ok.

Og naboen min har ingenting med dette å gjøre i det hele tatt, bare så det er sagt. Annet enn at jeg aldri ville ledd av de om de tok opp noe de syns var problematisk. I verste fall hadde jeg himlet litt inni meg.

Gammel 27-11-12, 14:48   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at denne naboen hadde funnet noe å klage på uansett.

Ellers tenker jeg at begge bør utvise hensyn og respekt for andre. Surenaboen får bite i seg noe av irritasjonen eller flytte lenger ut på landet, han har tross alt naboer. Katte- og hundeeiere får legge til rette for at dyrene forstyrrer naboene minst mulig. Noe støy må man forvente uansett om det er katter, hunder, gressklippere, snøfresere eller hva_har_du.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.