Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det kult med mammanick på forum?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det kult med mammanick på forum?
Kan man si baby, må man ha mammanick 3 1,27%
Det er dødskult, ikke alle skjønner at jeg er mor uten mammanick 5 2,11%
Det er så søtt og kosemosete og jeg MÅ bare ha barnets navn i mitt nick 2 0,84%
Nei, det er utrolig harry 31 13,08%
Nei, og om folk har så lite fantasi at de trenger slikt nick, bør de lese flere bøker 53 22,36%
Jeg nekter å harselere med mammanick, men vil se resultatene 143 60,34%
Deltakere: 237. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 11:50   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det kult med mammanick på forum?

Jeg hadde nok ikke villet ha et mammanick, nei. Men det er forskjell på mammanick, synes jeg. Noen er jo ganske "diskre", mens nick som "mammaen til hulk og hogan" blir litt vel i overkant. Sistnevnte florerer det av på bla. DB.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:51   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, du tar bare nick etter onde lærere.

Jeg, den onde læreren.

jeg vedder på at flere av mine elver synes jeg kan være det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:53   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg har et slikt nick, men har aldri tenkt på at det kunne ansees for Harry.

Du kan nå stave Hanna på den pene måten. Det er da noe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:57   #24
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt samme nicket siden før jeg ble mamma, og nicket har ingenting med jentene å gjøre

Hva andre velger, med eller uten barn/mamma-ting, legger jeg rett og slett ikke merke til...

Gammel 17-04-07, 12:00   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg har hatt samme nicket siden før jeg ble mamma, og nicket har ingenting med jentene å gjøre

Samme her. Nicket mitt har faktisk ingenting med internett og forumliv å gjøre i det hele tatt, da det er et kalle-/ kjælenavn jeg har hatt helt siden jeg var liten.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:00   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Bryr meg fint lite hva slags nick brukerne har i grunnen

Er selv blant de veldig fantasiløse som har valgt det jeg har gjort

Gammel 17-04-07, 12:04   #27
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det kult med mammanick på forum?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Samme her. Nicket mitt har faktisk ingenting med internett og forumliv å gjøre i det hele tatt, da det er et kalle-/ kjælenavn jeg har hatt helt siden jeg var liten.

En versjon av det i hvertfall, med litt færre bokstaver.

Jeg ville ikke hatt et mammanick.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:06   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult?
Nei, det vil jeg ikke påstå.
Fantasiløst, ja kanskje, men sånn blir det kanskje når man i ammetåken melder seg på et forum?

Nicket mitt har jeg hatt i 10 år, og var et kallenavn for lenge siden.

Mamselamsen ( ikke mamseslamsen) har jeg vært i barselklubb med på SM, men hun byttet på NM.

Gammel 17-04-07, 12:10   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mammanick, selv om det overhodet ikke har noe med Snupp å gjøre. Syns faktisk det er ganske fint.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:11   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Mamselamsen ( ikke mamseslamsen) har jeg vært i barselklubb med på SM, men hun byttet på NM.

He-he, Mamseslamsen var en tidligere bruker på SG (ikke så aktiv sådan).

Gammel 17-04-07, 12:12   #31
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg er en pingle.

Hadde du hatt et alternativ som het "Bryr meg midt i ræva" så skulle jeg stemt det.

Det burde vært et svaralternativ, ja!

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det vitner muligens om ørlite mangel på fantasi i gjerningsøyeblikket? Selv har jeg ofte erfart at det kan stå dønn stille der og da når jeg skal velge meg nick, passord, brukernavn eller hva det måtte være. Jeg ser at det for mange nok kan føles lettvint og greit å kalle seg mamma-something i mangel på noe mer innovativt.

Ja, eller så er man kanskje så ruset på fersk morskjærlighet at det er det eneste som står i hodet på en i det man velger nick?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

"Bryr meg midt i ræva"

Folk velger vel nick ut ifra hva de vil framstå som.
Du vil framstå som litt sur, jeg vil framstå som et eller annet og ****mamma vil vel at vi skal tenke på henne som mamma da.

Det er nok også noen av dem vil jeg tro.

... men hva med dem som har ****mor i nicket sitt da? Er det helt håpløst også? Da tenker jeg ikke på at de nødvendigvis er mødre selv, men bruker et kallenavn de hadde da de var små selv? Eks. velsemor, tuttemor, lillemor, navn+mor osv.

Jeg kan liksom ikke se noe galt i verken det eller mammanick. Folk velger hva de vil, kanskje i et øyeblikk av ammetåke, bleiedis, kreativt limbo eller lignende. Navnet/nicket skjemmer ingen (stort sett i det minste).

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:15   #32
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt på linje med Elinblu her, altså! Jeg fikk frysninger når jeg så nicket Mamseslamsen, det blir i koz-og-klemz-kategorien. :grøsse:

Jeg bryr meg ikke fryktelig mye om andres nick, men må innrømme at jeg synes det er bedre med nick man tydelig kan skille fra andre - enn for eksempel Ønskemamma, Endelig_mamma eller nickbytter fordi man blir gravid. (ala Ingerlouise_med_jente04_og_gutt_i_magen)

Gammel 17-04-07, 12:15   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

He-he, Mamseslamsen var en tidligere bruker på SG (ikke så aktiv sådan).

Hun tok det gjerne fordi Mamselamsen er opptatt.

Det er for øvrig en ting som irriterer meg litt, når et nick er opptatt, hvorfor insisterer enkelte på å ha samme nicket, men med annet stavemåte (gjerne feil), tall og tegn til?
Det gjør for forvirringen komplett!

På NM var det flere som het noe a la mitt nick, og når en av de dukket opp med nesten identisk avatar ble jeg jo helt tullete ...

Gammel 17-04-07, 12:18   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte det siste alternativet, men driter langt i nick, avaterer, signaturer etc...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:19   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun tok det gjerne fordi Mamselamsen er opptatt.

Det var sikkert opptatt da jeg meldte meg inn også, men jeg følte ingen trang til å lage noe liknende allikevel. Mamselamsen og Mamseslamsen blir samme ulla for meg. (Og den ulla klør.)

Blondie:

Gammel 17-04-07, 12:20   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ingerlouise_med_jente04_og_gutt_i_magen

:gal2:

Har du vært inne og lest på Din Baby, nå.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:22   #37
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det er for øvrig en ting som irriterer meg litt, når et nick er opptatt, hvorfor insisterer enkelte på å ha samme nicket, men med annet stavemåte (gjerne feil), tall og tegn til?
Det gjør for forvirringen komplett!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:24   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Kanskje jeg skal lage meg et nick til.
Lille_Ru
LilleRu
*Lille Ru*

Bare sånn for at ingen andre skal kunne ta dem ...

Gammel 17-04-07, 12:25   #39
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Du glemte Lille-Ru.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:26   #40
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bryr meg ikke altså! - jeg synes det er mer fornøyelig med nickene som er vedkommendes for- OG etternavn...

*vurderer å bytte nick til kozemozemamzezlamzen* - da blir jeg nok poppis

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.