Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har dere vaskehjelp?
Ja 37 27,82%
Nei, og vi har ingen planer om å skaffe det 41 30,83%
Nei, men vi vurderer å skaffe det 55 41,35%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 21:22   #1
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vaskehjelpen vår kommer hver fredag. Det er vel verdt pengene! Hun jobber raskt og effektiv, så vi er fornøyde.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:24   #2
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, og det er vel anvendte penger. Jeg kan hverken støvsuge eller vaske gulv pga. bekkenløsningen, og det er slitsomt å gå rundt og irritere seg over alt som ikke blir gjort ... Mannen var lei maset, og jeg var desperat.

Det varer kanskje ikke så lenge, men følelsen av å komme hjem til nyvasket hus er himmelsk!

Gammel 17-04-07, 21:26   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det "syke" er at jeg noen ganger synes husvask er litt deilig. Mentalt liksom. Men problemet er jo TID da. Når jeg er hjemme med Hannah er det rimelig uaktuelt - på kvelden orker jeg ikke.. .
Så da blir det bare pes.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:37   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt vaskehjelp siden jeg ble ryggoperert for snart 10 år siden. Det siste året er det sønnen min på 16 som har hatt jobben, det har sklidd litt ut og blir ikke gjort til faste tider lenger, så nå har jeg egentlig lyst til å få tak i en "ekstern" vaskehjelp igjen.

Men jeg gruer meg litt til runden med å finne en, og ikke minst er det vanskelig å finne en som en er fornøyd med over tid. Syns de har en merkelig tendens til å være veldig grundige i starten, og mer slurvete etterhvert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:38   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt vaskehjelp siden august. Hun kommer annenhver onsdag, og det er strålende. Renere trenger ikke jeg å ha det.

Gammel 17-04-07, 21:39   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Renere trenger ikke jeg å ha det.

Ikke sant?
Fra møkkete og rotete til ryddig og rent nok ...

Gammel 17-04-07, 21:42   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ikke men jeg har veldig lyst. Men mannen vil ikke ha. Han liker ikke tanken på at fremmede skal komme inn hit.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 21:54   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Vi har ikke men jeg har veldig lyst. Men mannen vil ikke ha. Han liker ikke tanken på at fremmede skal komme inn hit.

Akkurat sånn har vi det også. Jeg ønsker vaskehjelp, mannen vil ikke ha inn fremmede.
Men jeg nekter å vaske gulv mer, jeg gjør nok med å rydde over og vaske klær og sånt. Og jeg jobber alt for mye til at jeg gidder å bruke fritid på å vaske gulv. Så for noen uker siden fortalte jeg mannen at nå kommer ikke jeg til å vaske gulv mer. Jeg kan betale vaskehjelpen, og om han ikke vil ha vaskehjelp så får han sørge for at gulvene er rene.

Han har vasket dem i tre uker nå, men jeg er spent på hvor lenge det holder. Jeg tenker det blir vaskehjelp når mannen skal ut i arbeid igjen fra foreldrepermisjon i august jeg.

Gammel 17-04-07, 21:59   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

esme, jeg liker vinklingen din!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:21   #10
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Akkurat sånn har vi det også. Jeg ønsker vaskehjelp, mannen vil ikke ha inn fremmede.
Men jeg nekter å vaske gulv mer, jeg gjør nok med å rydde over og vaske klær og sånt. Og jeg jobber alt for mye til at jeg gidder å bruke fritid på å vaske gulv. Så for noen uker siden fortalte jeg mannen at nå kommer ikke jeg til å vaske gulv mer. Jeg kan betale vaskehjelpen, og om han ikke vil ha vaskehjelp så får han sørge for at gulvene er rene.

Han har vasket dem i tre uker nå, men jeg er spent på hvor lenge det holder. Jeg tenker det blir vaskehjelp når mannen skal ut i arbeid igjen fra foreldrepermisjon i august jeg.

Dette er omtrent samme situasjon som hos oss. Jeg har snakket frempå om vaskehjelp lenge, men hver gang jeg nevner det for mannen hopper han opp og sier at han kan vaske. I det siste har han faktisk gått løs på gulvvasken uten at jeg har nevnt vaskehjelp i forkant. Jeg husker ikke sist jeg vasket gulv.

Må jo legge til at at jeg er en racer på rydding, klesvask og støvtørk.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:16   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg regner med at det er han som vasker da?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:23   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og vi kommer aldri til å skaffe det heller.

Jeg er notorisk kontrollfrik og hadde fått nerveproblemer ved tanken på at andre skulle ordne opp i vårt rot.

Nå er ikke rengjøring noe stort tema her i huset heller, det er jeg som gjør hele jobben og jeg synes det er helt greit.

Gammel 17-04-07, 21:39   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jaaaaaa, endelig kan jeg svare JA på dette spørsmålet! Vi har endelig fått tak i ei som tar husvask hos oss, og det er så deilig. Hun er her 3 timer en uke og 4 timer den andre uka. Vi er kjempefornøyd, og det er bare så deilig å komme hjem til rent og striglet hus.

Utfordringen for meg er at hun snakker ikke norsk (er polsk), og vi snakker like dårlig engelsk både hun og jeg. Men hun gjør da det hun skal, så da er det jo greit.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:38   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

NEI, men ønsker det

Vi har snakket om det flere ganger, men det er litt vanskelig å få det til sånn praktisk
Jeg sitter hjemme på hjemmekontoret mitt 90% av tiden og min kjære sover på dagtid (baker)

Gammel 17-04-07, 22:39   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

NEI, men ønsker det

Vi har snakket om det flere ganger, men det er litt vanskelig å få det til sånn praktisk
Jeg sitter hjemme på hjemmekontoret mitt 90% av tiden og min kjære sover på dagtid (baker)

De kan vaske mens du jobber hjemme. Og selvfølgelig utpå dagen/ettermiddagen når mannen din har stått opp.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 22:49   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

De kan vaske mens du jobber hjemme. Og selvfølgelig utpå dagen/ettermiddagen når mannen din har stått opp.

Jajo, men jeg sitter med supporttelefoner med kunder hele tiden og må ha ro rundt meg

Gammel 18-04-07, 00:52   #17
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Mener du meg?

Gammel 18-04-07, 10:57   #18
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke nå som jeg er student, men med to i full jobb kommer vi nok til å vurdere det sterkt.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:11   #19
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Nei har ikke vaskehjelp og kommer ikke til å få det .
Jeg liker å vaske å styre jeg .
Men nå er jeg ryggoperert og får ikke vaske el. støvsuge på minst 6 mnd så akkurat nå kunne jeg tenkt meg å hatt det.
Men mannen er flink han, han vasker og styrer .

Gammel 18-04-07, 14:24   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har ikke vaskehjelp. Men jeg drømmer veldig om det. Selv om mannen har hjemmekontor, er jeg ikke det som ett problem. Han sitter i eget rom, så om det vaskes i resten av huset vil jo ikke det berøre han noe særlig.

Men vi har litt problemer med å finne noen som kommer til oss. Vi bor litt grisgrendt til, til at vi kan benytte ett firma.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.