|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?
Jeg baker ikke veldig store deiger jeg heller, og aldri brød - til det har jeg da brødbakemaskin, om så. Men det er i kategorien aldri allikevel, det har vel skjedd tre ganger de siste 10 årene eller noe.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 17-07-14 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Eg har ein liknande sak som du har, og så har eg ein Kenwood kjøkkenmaskin i tillegg - same bruksområde som KA. Eg brukar begge maskinene. Kenwooden mest. Den blir brukt til deigar, kakerører, pisking og smooties (har blender som tilbehør) Den vesle maskina (som du har) er eg framleis glad i. Den blir brukt til hakking av nøtter, frø og urter (ved store mengder) og blanding av kjøttfarse. Kunne sikkert brukt Kenwooden til det også, men eg foretrekk den vesle maskina til mindre deigar. Passar flott til 400 gr. kjøttdeig.
![]() |
#23 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Så jeg trenger KA altså OG en stavmikser (det visste jeg dog, at jeg trenger stavmikser - har en som ikke duker i det hele tatt), i tillegg til K3000!?
![]() |
#25 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Ah, fant her: http://kjoekkentjeneste.blogspot.no/...major.html?m=1
![]() |
#26 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Jeg har blå KA. Og tenker at hvis du ikke er rosa KA-person, hva med rødt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Ok "test" dette og : http://www.charlotteskitchendiary.co...s-kitchen-aid/
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Jeg vurderte nettopp KA, siden den gamle kjøkkenmaskinen døde rett før jul. Men fant vel ut at den ble for liten for mitt bruk. Så nå har jeg en kenwood major med 1500w motor og er godt fornøyd med den. Men det kommer så klart an på bruken, jeg er en sånn som gjerne dobler og tripler deiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Tilleggspakken består av råkostriver, med ulike tromler, juicepresse og kjøttkvern. Den fungerer veldig fint til alt dette, men det er ingen moser inn i bildet her. Jeg synes ikke den er unødvendig, det er jo en del av fordelen med KA at det finnes så mange tilleggsmuligheter. (Hvis du vil mose kan jeg anbefale deg stavmikser fra Dualit med utbyttbare funksjoner: stavmikser, håndmikser,løkkutter og visp i ett
![]() |
#30 |
Kamerat Pære
Ja, egentlig. I motsetning til K3000 er jo KA først og fremst en bakemaskin. Den har tilleggsmuligheter, men det er ikke en komplett matlagingssak. Hvis du vil ha det, kan jeg anbefale deg en maskin som et vennepar har. Den er dobbelt så dyr som en KA, men til gjengjeld er den suveren i ett og alt og alt man virkelig trenger på kjøkkenet. Den varmer til og med maten
![]() |
#31 |
Kamerat Pære
Om den gjør! På barnehagen jeg jobber har vi en stor Kenwoodsak med masse power. Den bråker sånn at de minste barna begynner å gråte når den kjøres i gang! Ikke en maskin for åpen kjøkkenløsning m.a.o.
![]() |
#32 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Det er ikke riktig maskin for storbakere. Men fordi som vil ha den lett tilgjengelig på benken er den helt OK. 1 kg mel er absolutt maks synes jeg.
![]() |
#33 |
www.bomulls.no
|
Det er en bakemaskin jeg vil ha!
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Det er klart du skal ha en KA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Jeg elsker min røde KA |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Hvis jeg noen gang skal flytte skal jeg ønske meg en KA. Her er den for upraktisk for jeg har overskap over alt. Tar den ikke oppi opverskap hvis man vipper den opp? Det var ihvertfall årsaken til at jeg ikke kjøpte Kenwood i sin tid. Nå har jeg en kjedelig, men funksjonell sak med eltekrok i bunnen.
![]() |
#38 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Har ikke lest tråden. Altså KA? Kenwood Major er jo SÅ mye bedre, større bolle, sterkere maskin og mye mindre plunder med. Naboen her heiv ut KA tidligere i høst og kjøpte seg Kenwood pga alt plunderet med KA. Sikkert ikke like mye plunder som med Braunen, men lell.
![]() |
#39 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?Om du skal kvitte deg med den du har, kjøper jeg gjerne noen reservedeler av deg. :kløne:
![]() |
#40 |
maler
|
Nei, det går faktisk fint.
![]() |
|
|