|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Njah, det kommer litt an på hvor mye innsats og innkjøp som kreves.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Vi har styrt unna temafester så langt og håper det blir lenge til neste gang. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Nissefest for voksne har jeg aldri vært borti. Jeg har i det hele tatt sjelden vært invitert på temafester, men de få gangene det har skjedd har det vært veldig gjennomført, og jeg syns også det er gøy å finne passende antrekk både til Halloween og Mad Men-fest. En kan jo alltids gjøre så mye eller lite ut av det som en ønsker selv. Jeg er som sagt ingen temafest-arrangør eller stor fan, men jeg kan godt sette pris på anledninger for voksne til å leke litt og kle seg ut. Men jeg skjønner godt at ikke alle gjør det. Sist redigert av Filifjonka : 15-12-12 kl 12:31. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Rockesøster
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Åh, jeg er så evig enig med deg Rine. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg har vært på veldig artige temafester. Men med den gjengen ville festen blitt like artig uten kostymer og tema. Liker det, jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg elsker temafester!! Men da må det være litt mer enn at folk tar på seg en nisselue eller en hatt altså. De aller fleste temafester jeg har vært på har vært utrolig morsomme. Avskjedsfesten jeg hadde da jeg studerte i utlandet var helt fabelaktig. Temaet var gammeldags karneval/sirkus og det var trapesartister, sterke mann, skjeggete dame, løvetemmere, lommetyver, elefantmannen, sirkusdirektør, klovner osv osv. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg kan egentlig ikke huske sist det var snakk om noe utkledningsgreier. Utover tiara (hvilket er både obligatorisk og helt greit) og rockband-fest (det krevde ikke en kvart kalori). Muligens en og annen Halloween-fest, kanskje.
|
|
|
#8 |
|
lettere utlada
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg ble innvitert til noe karnevalsgreier for noen år siden, og vertskapet visste godt at jeg ikke kan fordra sånne ting. Jeg spurte om jeg kunne gå som GrettenDame og at jeg ville spille rollen utmerket. De lo seg nesten fillete og sa "bare kom".
|
|
|
#9 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Hoff... Nissefest for voksne kjenner jeg at jeg ble litt negativ til uten en gang å ha prøvd det. Basert på min rent umiddelbare, fordomsfulle reaksjon tror jeg at jeg må plassere i samme kategori som store damegjenger som deltar på jenteløpet/Grete Waitz-løpet/whatever, og som kler seg i like, "morsomme" T-skjorter/drakter og har parykk og strutsefjær i håret.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Temafester er litt sånn "gøy på håret". Jeg forbinder det med nyskilte i 40-årene, som skal bevise at 20-årene bare var oppvarmingen. Og Facebookbildene...
|
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Om det har blitt tradisjon - for eksempel en årlig nissefest med jentene, kan det gå, men det å arrangere peode-party for å løse opp snippen blandt mennesker som ikke kjenner hverandre noe særlig fra før, blir skivebom. Jeg vil gjerne slippe å ha stilker på hodet når jeg skal introdusere meg selv for andre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg er vel enig med røkla. De få gangene vi får gått på fest har jeg lyst å sminke meg og ha på pene klær. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Nei, jeg klarer ikke sånne greier. Kunne nok til nød hatt på en nisselue, men ikke noe fullt kostyme nei. Har en følelse av at det er tynne og pene damer som liker sånt, for da kan de kle seg ut i sexy santa/vampyr/sjørøver/engel/djevel (stryk eller legg til det som passer). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?
Jeg er ikke liten og tynn, og kanskje ikke særlig pen heller (
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Hvordan vet du at jeg er snerten? Eller at jeg var det da jeg hadde på disse kostymene?
|
|
|
#16 |
|
Tøff
|
Av alle ting jeg ikke gidder bruker energien min på er det å forsvare en flåsete kommentar. Sod it og sod hele greia. Heh, jeg tror jeg finner meg noe bedre å drive med. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønte det, og kommentaren din var nok til og med hyggelig ment. Jeg er bare litt oppgitt over at tynne damer blir framstilt som onde og uomtenksomme, og at det er helt greit. De er tynne, så da kan de bare hadet så godt, liksom.
|
|
|
#18 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Jeg blir aldri invitert på sånne fester, så den eneste gangen i året jeg får kledt meg ut, er på karnevalsgudstjenesten i kirka. I år var jeg dronning, til neste år skal jeg være glamour-cowboy.
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Enda en god grunn til å ikke gå i kirka. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Det bli itj fæst uten skinnvæst?Hahaha! Men det er bare en gang i året da, rine.
|
|
![]() |
|
|