|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du bil? | |||
Ja, og jeg kunne ikke klart meg uten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
104 | 78,20% |
Ja, men jeg kunne fint klart meg uten |
16 | 12,03% |
Nei, men jeg skulle ønske jeg hadde |
4 | 3,01% |
Nei, jeg klarer meg fint uten |
9 | 6,77% |
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Vi har 1 bil og bor vel litt sånn på bygda. Christian har kun 3 min. å gå opp til skolen og det er utrolig herlig. Ca. 25 min. med bil inn til Oslo. Det er kort vei til nærsenteret og kort vei til bussen. Vi hadde vel klart oss uten bil men det er veldig praktisk når man skal på noe, storhandel eller på lengre bilturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Har 2 biler. Må ha begge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler. Vel, min gjennomgår for tiden en "nær døden-opplevelse", så jeg aner ikke hvor lenge den holder. Begge bilene er over ti år gamle og ikke noe fancy. Vi bor en halv times kjøring fra Oslo sentrum, og både mannen min og jeg jobber i utkanten av Oslo i helt motsatt retning. Vi hadde ikke klart oss uten to biler. Da vi hadde bare én, brukte mannen min opptil to timer hjem fra jobb med tre bussbytter mot 40 minutter med bil. Det fant vi ut var uholdbart når vi har så lite fritid som vi har. Å ha bil er steindyrt og jeg skulle GJERNE reist kollektiv til jobb. Men det er håpløst, det tar altfor lang tid og buss/tog korresponderer ikke. Og jeg har ikke sjans til å rekke kjernetiden på jobb. Så i stedet sitter jeg stresset og med dårlig samvittighet i køa på E18 nesten hver dag.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er fem i familien, og har én bil. Vi kunne klart oss uten, men det hadde krøkket hverdagen vår ganske mye til, både i forhold til barnehage og SFO og svigerfamiliebesøk og handling. Kollektivtilbudet her er greit nok.
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler, bor i en bydel i Oslo og jeg jobber utenfor byen. Jeg er helt avhengig av bilen min, ellers hadde jeg brukt 1,5 time til jobben med kollektivt. Ville nok tatt kortere tid å sykle....
![]() |
#6 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er tre, meg og to små og jeg skulle ønske jeg hadde bil. Enn så lenge så har x`n en bil for mye og en parkeringsplass for lite så jeg låner. Greit når eldstemann skal på svømming. Ellers så må jeg spørre mamma eller x om de kan kjøre han da det ikke går kollektiv den veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil og har behov for det. Vi har faktisk to biler. Varebilen som mannen har som jobbebil funker ikke lenger til kjøring og henting av barn ettersom vi vokser i antall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har 2 biler og er 3 i husholdningen. Vi hadde ikke klart oss uten bil her vi bor,selvom det er 10 min med bil til Majorstuen. |
![]() |
![]() |
#9 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?To voksne, ett barn på snart 9 mnd.
![]() |
#10 |
både her og der
|
![]() Sv: Har du bil?Ja, vi har bil, men vi kunne ha klart oss uten. Barnehage og skole ligger i nærmiljøet, og mannen tar bussen til jobben. Jeg tar som regel bilen, men jeg kan like gjerne ta toget, noe som tar omtrent like lang tid. Det er greit å kjøre til treningssenteret, men det tar bare 10 min. å gå dit, eller noen minutter på sykkel. Vi har bil, men er ikke avhengig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Vi har en bil og samboern har firmabil (kun til jobbruk). Ser ikke helt for meg hverdagen uten bil. Tar buss til jobb for det meste men bussene går med en halv times mellomrom og jeg er nok forsinket til jobb som jeg er om morningen. Så mister jeg "min" buss tar jeg bilen. Det er jo også mye lettere å levere i barnehagen med bil.
![]() |
#12 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Ja, og etter at vi flyttet fra Oslo hadde vi ikke klart oss uten. I Oslo klarte vi oss fint uten, men her i Stavanger er det veldig tungvint med kollektiv med mindre man skal til byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du bil?Jeg er alene med 2 små og er nok helt avhengig av bil. Har litt over 2 mil tl jobb, og om jeg skulle tatt buss hadde jeg måttet ta 2 busser, her år jo bussen en gang i timen, og siden den ikke akkurat venter på utsiden av bhg så hadde jeg nok brukt 1,5 time en vei til jobb. Jeg jobber også turnus, og i tillegg skal jo ungene til og fra barnefar osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil, til og med to, og vi hadde ikke klart oss uten minimum. Sambo trenger bil på jobben, og jeg har to små her hjemme, så for å i det hele tatt komme meg på besøk på dagene, så må jeg ha bil (skulle jeg brukt buss hadde det fort gått 2 timer, i stedet for 15 min med bil) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Har du bil?Vi er bare meg og snuppa, og vi har ikke bil, og klarer oss fint uten. Sist redigert av lil'c : 22-04-07 kl 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er to voksne og 1 barn og har snart 2 biler. Jeg mener i grunnen at mannen kunne ha klart seg uten, med tanke på at det er bra offentlig kommunikasjon til og fra jobb for han. Jeg pendler ca 100 km til og fra jobb og hadde ikke klart med uten bil. Jeg prøver å samkjøre med kollegaer, men det passer bare ca 50% av dagene.
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du bil?Vi er 5 stk med store og små og har en bil. Vi har valgt å bo slik at vi kan klare oss med bare en på tross av elendige bussmuligheter. En eller begge av oss går alltid til jobb og vi kan greit å til barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Har du bil?Vi har én bil. Den bruker mannen på jobb.
![]() |
#19 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Har du bil?Vi har en bil. Akkurat nå kunne vi ikke klart oss uten. Sambo jobber turnus og begynner ofte før bussene går herfra.
![]() |
|
|