Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Frøkna ønsker bokanbefalinger

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 01:02   #21
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frøkna ønsker bokanbefalinger

Skal hilse fra Frøkna og takke for mange gode tips. I går var hun på biblioteket og lånte 16 bøker. Hun hadde tenkte å låne fler, men da sa jeg stopp, gitt.

Gammel 30-12-12, 01:08   #22
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hun får vel lest dem også, høres ut til å være typen.

Gammel 30-12-12, 01:45   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Skal hilse fra Frøkna og takke for mange gode tips. I går var hun på biblioteket og lånte 16 bøker. Hun hadde tenkte å låne fler, men da sa jeg stopp, gitt.

Hørtes kjent ut.

Gammel 30-12-12, 01:52   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

16 bør holde til de åpner igjen over nyttår, tenker jeg...

Gammel 30-12-12, 12:46   #25
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Eva Ibbotson har skrevet en del bøker med hekser og trollmenn og den slags. Heksen Belladonna, blant annet. Jeg hadde en periode der jeg leste alt jeg fant av henne.

Gammel 30-12-12, 13:50   #26
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til neste bibliotekstur vil jeg foreslå:

Høsten av Jan Henrik Nielsen
Uglies serien til Scott Westerfeld
Dødslekene trilogien til Suzanne Collins
Verten av Stephenie Meyer
Skammarens dotter av Lene Kaaberbøl
Våk over meg av Amy Plum
Nelias gåte av Gro Fykse
Mørketid av Åshild Moldskred(norsk vri på vampyrene)
Mørk Engel av Laini Taylor
Herlig Uærlig av Ally Carter
Blodrød vei av Moria Young
Enders spill(Ender's Game) av Orson Scott Card

Mye av dette er jo ikke akkurat beregnet på 11-åringer, men det høres ut som om din datter kan være moden nok til å lese dette allikevel

Jeg ser forresten også at et norsk forlag har kjøpt rettighetene til Rachel Caines Morganville Vampires serie, den vil sikkert fenge så hold utkikk etter den.

Ja, jeg leser masse ungdomsbøker

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 14:40   #27
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Til neste bibliotekstur vil jeg foreslå:

Høsten av Jan Henrik Nielsen
Uglies serien til Scott Westerfeld
Dødslekene trilogien til Suzanne Collins
Verten av Stephenie Meyer
Skammarens dotter av Lene Kaaberbøl
Våk over meg av Amy Plum
Nelias gåte av Gro Fykse
Mørketid av Åshild Moldskred(norsk vri på vampyrene)
Mørk Engel av Laini Taylor
Herlig Uærlig av Ally Carter
Blodrød vei av Moria Young
Enders spill(Ender's Game) av Orson Scott Card

Mye av dette er jo ikke akkurat beregnet på 11-åringer, men det høres ut som om din datter kan være moden nok til å lese dette allikevel

Jeg ser forresten også at et norsk forlag har kjøpt rettighetene til Rachel Caines Morganville Vampires serie, den vil sikkert fenge så hold utkikk etter den.

Ja, jeg leser masse ungdomsbøker

Mye av dette har hun alt lest, sier hun - men noe var nytt og blir notert ned.

Nå er sikkert jeg litt "mammablind", men akkurat på dette feltet er hun nok ganske moden i forhold til mange andre på samme alder. Det er lenge siden hun hadde glede av barnelitteratur annet enn som pausefyll mens hun leter etter noe å lese som treffer bedre. Jeg regner med at en del av kjæresteriene som sikkert finnes i mange av ungdomsbøkene går litt over hodet på henne fortsatt, for på det feltet er hun umoden - men det gjør vel strengt tatt ikke noe.

Gammel 30-12-12, 14:43   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden driver og leser Walter Moers' Die 13 1/2 Leben des Käpt'n Blaubär, som jeg ser av nettsidene til Deichmanske at er oversatt til norsk. (http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok?tnr=568787) Det er visst ikke "egentlig" en barne-/ungdomsbok, men ut fra de bitene han har gjenfortalt eller lest høyt for meg er den i alle fall høyst kreativ og morsom.

Gammel 04-01-13, 09:29   #29
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte "Sammen skal vi holde himmelen" til min 11-åring til jul. Den er nå ferdiglest og hun anbefaler den videre.

Gøy med helt ny litteratur også.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:45   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte å lese Greven av Monte Cristo for 10-åringen i går. (Hun har dysleksi og leser ikke selv.)

Første kapittel syns hun var kjedelig, så jeg måtte overtale henne til å få lese videre, men i løpet av kapittel to ble hun helt oppslukt og ville ikke la meg få lov til å slutte å lese.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 11:19   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leste ellers den første boken i serien A Series of Unfortunate Events (av Lemony Snicket) i julen - den er dyster og spennende og tidvis morsom, og altså den første i en serie på 13. Som bonus finnes det en plate av The Gothic Archies med én sang til hver bok. Det er ikke vampyrer eller hester med (i alle fall ikke i den første boken), men Count Olaf og kumpanene hans burde være illevarslende nok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.