|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaverBytt ivei.
![]() |
#22 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg er ambivalent til bytting. Selv bytter jeg svært sjelden noe - som andre har sagt, det handler nok mest om følelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
One of These Days
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter om jeg ikke kommer til å bruke gaven og den lar seg bytte. Har byttet bøker, klær og leker. Har noen ting som jeg ikke aner hvor er kjøpt, så de gavene ble bare liggende uten å bli brukt. Mobildeksel som du har fått, hatt jeg absolutt byttet i en bok. Jeg skjønner det handler om fornuft og følelser, og jeg hadde neppe fortalt giveren av gaven at jeg syntes gaven var så kjip at jeg byttet den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter veldig sjelden, men det er mest fordi jeg aldri vet hvor de tingene som kunne vært aktuell å bytte kommer fra. SÅ jeg har noen dingser liggende rundt omkring ja. Jeg syns det er helt greit å bytte, det er jo ingen vits i at man putter ting i et skap fordi man ikke liker det. Da er det bedre å bytte til noe man har bruk for.
![]() |
#26 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bytting av julegaverOm det er noe jeg absolutt ikke kommer til å bruke og det kan byttes, så bytter jeg. Det er hyggelig å få gaver, men det er noe usmakelig over å bare ha ting liggende som ikke blir brukt. Om det er noe som kan brukes, men ikke 100% min smak, så bruker jeg det. Jeg synes at det er hyggelig å ha ting som kan minne meg om de som har gitt meg det også. Men ikke om det ikke blir brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bytting av julegaverBroren min er som din mann. Han bytter ikke gaver. Derfor har han sluttet å kjøpe bøker til meg i presang siden jeg kanskje har den allerede. Jeg har sagt at det ikke er noe problem siden jeg da kan bytte den, men han liker altså ikke at presangene byttes.
![]() |
![]() |
#28 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg hadde byttet. Og jeg har ingen problemer med at gaver som er fått av meg byttes.
![]() |
![]() |
#29 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Bytting av julegaverVeldig sjeldent. Men om det helt sikkert ikke blir brukt ja. Men hadde det kommet fra Dartht sin morfar hadde vi brukt det selv om det vanligvis kanskje ikke ville blitt brukt. Jeg blir veldig glad for tanken og det som er lagt inn i gaven. Feks i år bytter jeg mannens femhundre kr ullgenser pga mottager har før gitt ham den flotteste hjemmelagde setedalskofta. Det er tross alt ikke så ofte han bruker tykk genser, så jeg vil heller at han bruker den.
![]() |
#30 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg har ei venninne som bytter alt hun får, for ingenting er bra nok. DA er det uhøflig. Når man derimot bytter en og annen ting man ikke liker/har fra før er det helt ok og noe annet ville vært dumt.
![]() |
#31 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Bytting av julegaverBytte selvsagt. Jeg presiserer det alltid når jeg gir en gave også, rett og slett fordi jeg synes det er respektløst, sløsende og miljøfiendtlig å legge tingen innerst i et skap - for å sette det litt på spissen. Så bruk det eller bytt
![]() |
![]() |
#32 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaver
Så du bestemmer hva mannen din skal bytte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg får konsekvent byttelapp på alle gaver jeg kjøper sånn at mottaker kan få byttet dersom det ikke er innertier. Og vi bytter det vi vet ikke vil bli brukt.
![]() |
#34 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg prøver å bytte minst mulig -jeg liker ikke å bytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter ikke så ofte, men har ingen prinsipielle motforestillinger mot det. Heller bytte enn å ikke bruke ting, så i ditt tilfelle ville jeg helt klart byttet. I år fikk vi noen isskjeer av svigermor som vi allerede har fullt sett av, da bytter vi nok dem, men det tipper jeg hun regner med siden hun ikke har oversikt over hva vi har og mangler av bestikk. Uproblematisk.
![]() |
#36 |
Borte
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg bytter bøker jeg har fra før eller klær som ikke passer, utover det så har jeg tilgode å få ting jeg ikke greier å finne bruk for. Selv om jeg får noe, som et telefondeksel, som ikke faller helt i smak, så kan jeg finne på å bruke det likevel fordi jeg syns det er hyggelig med tanke på giveren. Jeg bytter på sånne småting da, og kan i teorien ha flere telefondeksler. Ting til huset også beholder jeg stort sett selv om det ikke akkurat ville falt meg inn å kjøpe det selv. Jeg syns ikke det føles bortkastet at jeg har nisseserviset fra Porsgrunn for eksempel, det hadde aldri falt meg inn å kjøpe det selv, men mormor og farmor liker det så godt så de gir oss deler til jul år om annet. Syns det er koselig jeg.
![]() |
#37 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bytting av julegaverSkilpadda: jeg synes det er helt greit om andre bytter noe jeg har kjøpt til dem. Jeg tanker at når en gave er gitt bort, så har jeg ikke noen råderett lenger og ville aldri finne på å bry meg med hva mottaker gjorde med gaven.
![]() |
#38 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bytting av julegaver
Akkurat sånn tenker jeg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Bytting av julegaverBytter med god samvittighet om det er noe jeg aldri kommer til å bruke, ikke trenger (og dermed ikke bruker), feil str osv. Bedre enn at det blir liggende.
![]() |
#40 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bytting av julegaverJeg kan også velge å beholde ting som har sentimental verdi fordi det har vært viktig for giveren å gi bort den bestemte tingen, altså. Jeg har ikke en helt "materialistisk" tilnærming.
![]() |
|
|