|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Dette har aldri vært noen problemstilling hos meg; dette er første året jeg har unger som sover lengre enn til 7-7.30. De er 11 nå, ser ut til å stå opp mellom 8.30 og 10 uten at jeg er sikker, for jeg er stort sett oppe enda seinere selv.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?
Når barna blir eldre får man automatisk mer voksentid. De drar på cuper med idretten, de overnatter hos venner, de er hjemme alene mens de voksne er ute etc.
![]() |
#24 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Ikke en relevant problemstilling for oss, gitt. Her våkner de to minste en gang mellom seks og halv sju. Eldstemann har sovet til ni et par dager i juleferien. De legger seg til vanlig tid (-ish) selv om det er jul, dvs sju halv-åtte på mellomste og åtte halv-ni på eldste. Dersom de hadde sovet noe særlig lengre enn ni-ti hadde jeg nok vekket dem. (Skjer vel når det regner kaniner.)
![]() |
#26 |
Nytt år, nye muligheter
|
Jeg tenker at behovet for voksentid/alenetid har man kanskje mest når barna er små og dagtiden er intens og oppmerksomhetskrevende. (Sa hun desperat.) Jeg synes i alle fall at helgene, og dermed julen, er slitsom samtidig som den er hyggelig. Med tre små blir det lite tid til meg selv i løpet av dagen, så jeg trenger kveldstimene mine.
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg tror nok at større barn, for små til å være ute til sent på kveld, men for store til å legges klokka sju, er mye hjemme på kveldstid. Tror ikke cup-reising og venneovernatting utgjør så mye, for å si det sånn.
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi har ofte vært på lang Norgesferie når vi har reist østover og da har det ikke vært noen hast med å komme inn i riktig tidsone, spesielt ikke ettersom jeg selv ville sove litt lenger |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Sviiisj!!
|
Jo, men da skulle dere jo tilbake til den andre tidssonen igjen. Nå er det jo bare noen dager til vanlig hverdag.
![]() |
#31 |
Leser
|
Nja, kanskje ikke? Men øvingen gjør jo det. Hvis de trener fotball 1,5 timer i uka så er de jo ikke hjemme den tiden. Men man blir jo ikke alene på kvelden nødvendigvis.
![]() |
#33 |
|
Vi var i Norge i 7 uker hver sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vi vekker ungene når klokka passerer 11. Nå pleier yngste våkne rundt 10 i ferier, men 11 er det opp og hopp til frokost. Storebror (19) vekker vi ikke før 14-isj, det har ingenting for seg å vekke han før den tid.
Jeg ber dem legge seg ca 22.00-22.30 (vi er ofte oppe til 01.00) og skal de være våken etter den tid får de spille/surfe/lese på sengen. Jeg er sjef over fjernkontrollen etter kl. 22.00, det er kun dersom de ser på en film eller en serie at de får bestemme over TV etter den tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?De er 15 måneder og snart tre år, de vekker oss. Typisk rundt seks. I morges var det riktignok en ny variant, vi er ganske slitne ennå etter influensa i jula, og minsten har stort sett sovet mellom oss - da ligger han litt lenger, og søvnbehovet har vært større. I natt våkna han 04.30, blei henta av sin far, sovna igjen i armkroken min etter litt tøys - og så sov alle videre til storebror kom inn halv ni. Vi var nesten uthvilte, det har vi ikke vært på tre år. Bare lillebror får orden på sin søvn, så kan dette bli riktig bra!
![]() |
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
Skaffe oss en leilighet med to stuer.
![]() |
![]() |
#37 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Her er det full rulle kl 6.30 året rundt.
![]() |
#38 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
For en festlig fyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?I hverdagen skjer det innimellom at vi må vekke dem da, men somregel er de kommet ruslende inn på badet før vi er ferdig, begge to, om det ikke var sånn at de vekket oss i utgangspunktet da.
![]() |
|
|