|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Jeg har to b-barn (ikke overraskende med tanke på faren) og jeg vekker dem. De snur på døgnet hvis de får sjangsen og det blir bare slitsomt for oss alle, dem selv innkludert. Regner med at de blir partydronninger så snart de blir gamle nok ...
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?I wish. Disse barna trenger ikke vekkes, samme hvor sent de er oppe om kvelden. Eldste våkner senest kl. 6.30 uansett, minsten kan drøye til 8 nå i feriene.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Vekke dem? Nei, yngste vekker meg. Han har sovet til 8.30 én dag denne ferien, da gikk mamma inn for å sjekke ham for å se om alt var OK. Han ble da vekket. Resten av ferien har han generelt våknet før 07 i alle fall.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?
Det er egentlig mest fordi jeg mener en stabil døgnrytme er sunt for alle mennesker, og fordi faren hans er så ekstremt dårlig til å fikse sin egen døgnrytme når den har sklidd ut (det var et enormt problem i ekteskapet vårt) og jeg har ikke noe behov for å finne ut på den kjipe måten at sønnen vår er lik.
Jepp. Jeg merker allerede en enorm forskjell på nå og et halvt år tilbake i tid. Nå kan sønnen min pusle med ting for seg selv en god stund, og jeg kan sitte i frem med mine tanker/bøker/ting, og den oppmerksomheten han krever er ikke like altoppslukende som den var for bare bittelitt siden. Jeg tror som flere her sier at det er mindre slitsomt å være forelder etterhvert som de blir eldre. For et halvt år siden var det ofte jeg telte timer og minutter til han skulle legge seg, det er det lenge siden jeg har gjort nå, selv om jeg fremdeles kjenner det er deilig når det blir stille.
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Åh, tenk å ha barn som sov så lenge at de måtte vekkes :drømme:
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sånn er det her og. Vi har to dager (første nyttårsdag og dagen etter) å snu det på, før de skal tilbake på skole og i barnehage.
|
|
|
#9 |
|
|
Vi har ofte vært på lang Norgesferie når vi har reist østover og da har det ikke vært noen hast med å komme inn i riktig tidsone, spesielt ikke ettersom jeg selv ville sove litt lenger |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Jo, men da skulle dere jo tilbake til den andre tidssonen igjen. Nå er det jo bare noen dager til vanlig hverdag.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?De legger seg rundt 21, og sover til alt mellom 08.00 og 09.30.
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Minste våkner av seg selv, og som oftest er mellomsøster oppe før frokost kl 10, hvis ikke vekker vi henne. Vi lar eldstemann (15) sove til 11 hvis han er ekstra trøtt.
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#15 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Nei, vi vekker aldri ungene med mindre vi må. Eldste (fire år) sover til 8.30-9 og yngste (22 mnd) sover til alt mellom 7.30 og 9.
|
|
|
#16 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Dessverre ikke nødvendig å vekke ungene mine |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Vekker du ungene dine om morgenen?Dette har aldri vært noen problemstilling hos meg; dette er første året jeg har unger som sover lengre enn til 7-7.30. De er 11 nå, ser ut til å stå opp mellom 8.30 og 10 uten at jeg er sikker, for jeg er stort sett oppe enda seinere selv.
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Når barna blir eldre får man automatisk mer voksentid. De drar på cuper med idretten, de overnatter hos venner, de er hjemme alene mens de voksne er ute etc.
|
|
|
#20 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Jeg tenker at behovet for voksentid/alenetid har man kanskje mest når barna er små og dagtiden er intens og oppmerksomhetskrevende. (Sa hun desperat.) Jeg synes i alle fall at helgene, og dermed julen, er slitsom samtidig som den er hyggelig. Med tre små blir det lite tid til meg selv i løpet av dagen, så jeg trenger kveldstimene mine.
|
![]() |
|
|