Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Når rydder du ut jula?
Jeg rydder alltid ut jula første nyttårsdag 78 30,95%
Jeg rydder første helgen etter nyttår 90 35,71%
Jeg holder meg til 13. dag jul, slik tradisjonen tilsier. 45 17,86%
Jula varer minst til påske hos meg 4 1,59%
Annet (forklar) 36 14,29%
Happy new year, Miss Sophie! 14 5,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 252. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 15:00   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet....nå?

Rydder vekk alt mens nyttårskonserten står på. I år var jeg ivrig og startet rett efter frokost. Ser det er et par nisser jeg har glemt. Og julegrytekluter og -spisebrikker er på vask, de skal strykes og legges i juleesken de også.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:02   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er juletreet ute og all pynten pakket bort. Jeg digger å starte ett nytt år uten jul i hus.

Gammel 01-01-13, 15:03   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har kastet ut treet i dag. Og ryddet bort julepynten. Deilig! En drøy uke med jul i hus er mer enn nok for meg. Jeg synes nytt år er litt sånn "blanke ark.." og da liker jeg at det er rent og ryddig i huset også.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:24   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rydda bort julepynt og juletre allerede 28.desember. Jeg er en av dem som synes jula omtrent er over etter julaften. Tiden fra mot jul liker jeg best.

Gammel 01-01-13, 15:30   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Er vi naboer? Jeg pleier vanligvis å hive juletreet ut mellom 3. og 6. januar, men siden jeg reiser på torsdag rett etter jobb så tok jeg det i dag. I morgen ettermiddag må jeg jo pakke, Lanzarote here I come.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 15:33   #6
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jula ryker i morgen.

Gammel 01-01-13, 15:36   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi rydder bort til helgen, jeg vil ha treet lengst mulig,

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 18:45   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Så raskt som mulig etter nyttår. Nå er jeg lei av både juletreet og julepynten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 18:57   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboen hiver ut juletreet ... nå?

Vi kaster ut treet første helg etter nyttår, men i år hiver vi det ut i kveld (1.januar). Vi har vært bortreist siden 3.juledag og da vi kom hjem lå mye av pyntet på gulvet sammen med halvparten av barnålene, så da må det ut. Resten tar vi i helgen, men gardinene får stå til midten av januar.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:53   #10
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.

Vi har ikke pyntet før 23. desember vi heller, med unntak av julekrybben som var helt ny i år, og som jeg har villet sette opp siden mars. Likevel skal treet ut i dag.

Jeg stemte på både 1. januar og første helgen, for det er ikke alltid jeg har like mye arbeidslyst 1. januar. Da blir det første helgen. Men det blir sjelden stående til 13. dag.

Gammel 01-01-13, 15:26   #11
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror trenden er at jula kommer tidligere og tidligere. Vi pynter ikke treet og setter ut julepynt før 23.desember.

Treet venter vi med. I år satte vi det opp 19 desember. Men småpyntingen med lilla, småpynt og julelysestaker er oppe fra første desember. Jeg ser også at mange setter opp treet veldig tidlig, men jeg synes det er mer stas når det settes opp nærmere julaften.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:57   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Vi har ryddet vekk all julepynt og kastet ut treet i dag. Jeg elsker jul og pynter fra første desember. Synes det er greit å røske julen ut første januar. Det er litt som å dra av et plaster. Vondt, men godt å få det overstått.

Samme her. 1 januar er en fin dato for ny start, da rydder jeg ut jula og vasker og føler at jeg starter det nye året med ny frisk. Herlig!
Så vårt tre ligger på plenen nå. Gleder meg til neste jul.

Gammel 01-01-13, 14:48   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hos oss er det nok litt sånn at vi ikke er så sugne på vasking og rydding på den siste fridagen i jula, så her blir sikkert treet og julepynten stående minst til helga. Vi har ikke noen fast praksis på hvilken dag ting skjer egentlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:48   #14
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

13. dag jul. Da er jula offisielt slutt. Eg avviklar nok sakte men sikkert. Tar litt om gangen, men sørger for at alt er borte før 6. januar.

Gammel 01-01-13, 14:48   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forholder meg som regel til 13. dag jul, men jeg liker å rydde alt eller ingenting så i år må jula bli værende frem til jeg får de nye gardinene jeg har bestilt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 16:40   #16
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her ryker det nok til helgen. Skulle gjerne gjort det i dag, men orker ikke...

Gammel 01-01-13, 14:48   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner jeg meg selv rett, så fyker jula ut de nærmeste dagene. Blir bare plutselig lei, og ønsker forandring.

Gammel 01-01-13, 14:49   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å rydde vekk jula 1. januar, men i år er vi vill og gal og lar det være jul fram til helga.

Gammel 01-01-13, 14:49   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjerne kastet det ut i dag, men mannen er ikke enig. Til helga ryker det uansett, da gidder jeg ikke mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 14:51   #20
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg starter sakte, men sikkert i dag. Den 13. dagen går treet og det som måtte være igjen. Vi tømmer også kakebokser den dagen og lager en aldri så liten fest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.