|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Hva gjør du med gamle julekort? | |||
| Julekortene blir kastet når jula ryddes bort |
|
42 | 24,42% |
| Man kaster da ikke julekort, de tar man vare på! |
|
41 | 23,84% |
| Jeg tar vare på de med bilder på |
|
55 | 31,98% |
| Jeg tar vare på kortene fra de jeg setter mest pris på |
|
6 | 3,49% |
| De blir kastet etter et visst antall år |
|
26 | 15,12% |
| Annet |
|
2 | 1,16% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har tatt vare på bildejulekort i alle år, de ligger både her og der. Nå skal jeg snart flytte og da skal de kastes. Jeg ser jo aldri på dem, de kommer nok heller aldri i et album, så nå har jeg tenkt å ta til vettet og kaste alt som bare oppbevares uten grunn. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?
Samme her.
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Lister over jule- og bursdagsgaver har jeg, men de er jo digitale og tar sånn sett liten plass. Jeg er ellers av dem som tar vare på julekort (og brev, og postkort, og mye annet skrot), men jeg har ingen gode argumenter for hvorfor det er lurt - langt mindre nyttig! - å gjøre det.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Vi tar vare på julekortene. De legges sammen med adventspynten og jeg synes det er kjekt å se på de når vi plukker frem pynten igjen. I julen står årets julekort henges opp og står fremme, mens de gamle ligger i en kurv. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på dem fordi det er hyggelig å se på dem. Barnene vokser og mange av dem jeg får julekort av er folk jeg ikke ser jevnlig og barn jeg ikke har kontakt med så ofte. Da er julekortene de synlige bevisene på at tiden går. Det er noen poser som ligger i julepyntkassene mine og der tar de ikke større plass enn at de kan få ligge. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg ser for meg en luke i neste års kalender. Kwanzaanissen kan få korthus.
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#28 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg kaster ikke julekort med bilder nei. Jeg har et album hvor jeg har samler forskjellige bilder. Det er avisutklipp av brudepar, nyfødte og bursdagshilsener, takkekort av forskjellige slag, og da også julekort.
|
|
|
#29 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Tidligere har jeg forresten tatt vare på julekortene ett år og kastet de når julepynten ble tatt frem året etter. På den måten fikk jeg tatt vare på siste julekortet jeg fikk av mine besteforeldre, siste julekortet mamma skrev osv. DE har jeg tatt vare på, for de har en sentimental verdi for meg.
|
|
|
#30 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg er et brutalt, ufølsomt beist, når det kommer til slikt noe, så julekort blir kastet usentimentalt og hardt så fort jula er over.
|
|
|
#31 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det gjør jeg. Jeg pakker ned hele julekortholderen med kort, også ser jeg på dem igjen når jeg pakker dem opp igjen neste jul ("Se hvor liten Lise var i fjor!"), og så kaster jeg dem.
|
|
|
#32 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på julekort med bilder og setter dem inn i et album.
|
|
|
|
#34 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Nei, ihvertfall ikke de med bilder og julebrevene. De andre blir nok kastet etterhvert, tror jeg.
|
|
|
|
#35 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg er redd det gikk med en del barnebilder på kort da vi flyttet i fjor.
|
|
|
#36 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?De med bilder settes i album, de andre kastes. Men jeg tror jeg har en eske på kvisten med veldig mange gamle julekort.
|
|
|
#37 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Kaster alt som ikke inneholder bilder. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg sparer på alle julekort og bursdagskort. Har dem i en kasse. Vi får ikke hundrevis av julekort da, så det tar ikke rare plassen.
|
|
|
#39 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg kaster mye, men julekortene sparer jeg på. Synes det er hyggelig. De settes i album etter skippertaksprinsippet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på 2012- julekort i adventsesken på loftet. Når jeg tar ned esken i slutten av november, så har jeg en grei pekepinn på hvem som skal få kort fra oss. Så kaster jeg dem.
|
![]() |
|
|