|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Hva gjør du med gamle julekort? | |||
| Julekortene blir kastet når jula ryddes bort |
|
42 | 24,42% |
| Man kaster da ikke julekort, de tar man vare på! |
|
41 | 23,84% |
| Jeg tar vare på de med bilder på |
|
55 | 31,98% |
| Jeg tar vare på kortene fra de jeg setter mest pris på |
|
6 | 3,49% |
| De blir kastet etter et visst antall år |
|
26 | 15,12% |
| Annet |
|
2 | 1,16% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?
Bruke og bruke, det er da nok av ting man har som man ikke konkret bruker til noe. Jeg synes det er hyggelig å se på gamle bilder av søsken og venners barn når jeg roter fram julepynten i desember. Og så er det jo ikke sånn at bildekortene tar fryktelig stor plass. Det er vel en 12-13 år siden vi startet å motta bildekort. De første årene fikk vi få (ikke så mange av de rundt oss hadde barn) så var det en tiårsperiode med minst 20 kort hvert år og nå begynner det å avta litt. Altså: Jeg har ca.100 bilder liggende i en liten plastpose i julepyntkassen, det tar ikke fryktelig mye plass, altså. Hadde vi snakket 3-4 kasser med julekort, ville jeg kanskje vurdert å kaste noen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Hvis jeg skulle samlet på julekortene, hadde jeg sikkert hatt en egen, full, pappeske bare til julekort på denne tiden. Og den ville ligget på loftet, uten å noen gang blitt tatt ned for å bli sett på, arkivert, videreforedlet eller brukt på annen måte. Og da sier jeg som Toffen: Hvorfor er det bedre enn å kaste? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Stabilt ustabil...
|
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Her er jeg og. Vi får en del julekort, og mange har bilder. Det er kjempekoselig å få, og de henger oppe til heder og ære hele julen. Men når julen er over kastes de. Ikke vet jeg hvor jeg skulle oppbevart de, og ikke helt hvorfor heller.
|
|
|
#5 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Samme her.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?"Vanlige" julekort kastet, julekort med bilder blir stående i bokhylla en stund utover vinteren, men de kastes til slutt.
|
|
|
#7 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg synes det er ganske mye lettere å kaste julekort nå som de kommer ferdiglaget og ofte også uten noe håndskrift.
|
|
|
#8 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har album(er) som jeg limer inn årets julekort (med bilder, ikke de andre), takkekort og andre bilder vi får fra familie og venner. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Kaster alt som ikke inneholder bilder. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg kaster mye, men julekortene sparer jeg på. Synes det er hyggelig. De settes i album etter skippertaksprinsippet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har egne album til billedkort - det være seg julekort, babykort, bryllupskort m.m De andre julekortene legges i en boks sammen med alle andre kort jeg får.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Flere som lurer på dette:
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 09-01-13 kl 18:22. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Vi har fått 2 julekort i år.
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har tatt vare på bildejulekort i alle år, de ligger både her og der. Nå skal jeg snart flytte og da skal de kastes. Jeg ser jo aldri på dem, de kommer nok heller aldri i et album, så nå har jeg tenkt å ta til vettet og kaste alt som bare oppbevares uten grunn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Lister over jule- og bursdagsgaver har jeg, men de er jo digitale og tar sånn sett liten plass. Jeg er ellers av dem som tar vare på julekort (og brev, og postkort, og mye annet skrot), men jeg har ingen gode argumenter for hvorfor det er lurt - langt mindre nyttig! - å gjøre det.
|
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på dem fordi det er hyggelig å se på dem. Barnene vokser og mange av dem jeg får julekort av er folk jeg ikke ser jevnlig og barn jeg ikke har kontakt med så ofte. Da er julekortene de synlige bevisene på at tiden går. Det er noen poser som ligger i julepyntkassene mine og der tar de ikke større plass enn at de kan få ligge. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Vi tar vare på julekortene. De legges sammen med adventspynten og jeg synes det er kjekt å se på de når vi plukker frem pynten igjen. I julen står årets julekort henges opp og står fremme, mens de gamle ligger i en kurv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg ser for meg en luke i neste års kalender. Kwanzaanissen kan få korthus.
|
![]() |
|
|