|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Les ein debutantJa, jeg gadd altså ikke å google først. :flirer: La igjen boken på fjellet, etter å ha lest fire sider og irritert meg over hva man slipper unna med av blødmer så lenge man skriver på nynorsk, men der og da var jeg irritert på alle unge, lovende forfattere, så mulig jeg var urettferdig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Les ein debutantPrestasjonsangsten min med tanke på eventuelle fremtidige bokprosjekter ble for øvrig ikke mindre av denne tråden, kjenner jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Les ein debutantSånn apropos norsk, om ikke bare debutanter: samlaget er av de få norske forlagene som har et respektabelt tilbud i iBook. Funker knallbra på ipad. Jeg har aldri lest så mange norske bøker som etter at jeg oppdaget det for noen mnd siden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Les ein debutant
Når du sier sånt, så høres det nesten ut som om du antyder at vi burde lese flere norske bøker - og helst ikke stille særlig høye krav til dem - av hensyn til forfatterne.
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Les ein debutantJeg leser sikkert for få norske debutanter, og jeg burde jo gjort det, med tanke på jobben min. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Les ein debutant
Jeg har ikke sagt at jeg mener så mange norske forfattere er dårlige, tror jeg. Jeg har sagt at jeg er mer skeptisk til å finne gode bøker hvis jeg skal lete blant norske samtidsforfattere enn hvis jeg har hele den engelskspråklige verden å ta av - og at jeg er enda mer skeptisk til hvor lett det er å finne noe bra hvis jeg skal velge blant debutforfattere.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Les ein debutantAha! :skjønner: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Les ein debutantJeg har nettopp lest Da Henrik Husten kom hjem, av Bård Nannestad.
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Les ein debutantEg tenkte i utgangspunktet norske forfattarar, ja, men det var først og framst fordi eg synest det er svært interessant å følgje med på norsk samtidslitteratur. Eg skjønner jo at viss ein ikkje er interessert i det, så blir det litt snevert.
|
|
|
|
#13 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Les ein debutantEg har akkurat lese debutromanen til Linn Rottem, Forestillinger om et hjem. Den var god til å vere ein debutroman og god til å vere norsk, men den var ikkje god-god, i seg sjølv. Bare heilt grei nok.
|
|
![]() |
|
|