Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Egne briller på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-13, 10:25   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egne briller på kino?

Fant et bilde av minstejenta med 3d briller dersom det kan hjelpe til med å identifisere hvilken sort det er

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:26   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun var veldig søt da, ser litt ut som Wall-E!

Jeg tror det letteste er å ringe kinoen og spørre hvilken teknologi de bruker altså. brillene kan komme i mange ulike design.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:22   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

De så ut til å være grønn rød? Våre 3D briller er ikke grønn/rød.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:28   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg funnet ut at kinoen bruker dolby 3d. Og det finner jeg kun i voksenstørrelse på ebay. Men ser ut som om det finnes for barn.

Fikk iallefall rapportert tilbake til kinoen om at brillene er for store til barn og de skrev at de måtte vurdere å kjøpe inn barnebriller. Så får vi se om det skjer i nærmeste fremtid.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 11:37   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

De så ut til å være grønn rød? Våre 3D briller er ikke grønn/rød.

De som er i Oslo er også grønn/rød, men det er ikke så lett å se.

Gammel 07-01-13, 11:44   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men må man kjøpe briller på kinoen i Oslo altså? Her har vi alltid fått låne.

Gammel 07-01-13, 11:47   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men må man kjøpe briller på kinoen i Oslo altså? Her har vi alltid fått låne.

Man fikk låne i starten, nå må man kjøpe. Men da har man jo. Bortsett fra de gangene men glemmer dem.

Gammel 07-01-13, 12:28   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man fikk låne i starten, nå må man kjøpe. Men da har man jo. Bortsett fra de gangene men glemmer dem.

Og det burde jo være lett å huske. Hvor vanskelig kan DET være, da. Hører om folk som har skuffen full. Sløvinger.

Gammel 07-01-13, 12:33   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det er jo supert at de låner ut, her er man nødt til å kjøpe egne briller. Hvorfor skulle det ha noe med teknologi å gjøre - er ikke 3D-briller rett og slett at det er grønnfarge i det ene glasset og rødt i det andre?

Nei.

I Trondheim brukes polariseringsteknologi. Nå ser jeg at Oslo bruker fargeteknologi. Jeg trodde den teknologien var ganske utdatert, men jeg må visst oppdatere min egen teknologikunnskap i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 12:36   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det burde jo være lett å huske. Hvor vanskelig kan DET være, da. Hører om folk som har skuffen full. Sløvinger.

Det enkleste er å alltid velge 2D-film. Jeg er så glad for at ungene også foretrekker det.

Gammel 07-01-13, 13:42   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller ha 2D-briller. Det har jeg. Funker gjør de også. Jeg ser alltid "3D-strekene" når jeg bruker 3D-briller. Det er slik jeg ser om en scene er i 3D eller ikke, for selve 3D-effekten ser jeg ikke. Med 2D-briller blir dette problemet redusert. Ikke like bra som å se film i 2D, men er å foretrekke fremfor 3D.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 13:45   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Eller ha 2D-briller. Det har jeg. Funker gjør de også. Jeg ser alltid "3D-strekene" når jeg bruker 3D-briller. Det er slik jeg ser om en scene er i 3D eller ikke, for selve 3D-effekten ser jeg ikke. Med 2D-briller blir dette problemet redusert. Ikke like bra som å se film i 2D, men er å foretrekke fremfor 3D.

I Trondheim kjøres så godt som alle filmer også i 2D. Gjør de ikke det i Oslo altså? (På bygdekinoen på mannens hjemsted, gjør de ikke det. Der hadde slike 2D-briller vært kjekt å ha.)

Gammel 07-01-13, 13:51   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har opplevd flere ganger at 3D er eneste alternativ. Det er surt å måtte betale ekstra for noe jeg personlig har dårlig utbytte av. Pluss at noen ganger vil tiåringen se 3D, så da kan ikke jeg alltid vinne.

Gammel 07-01-13, 14:20   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Divine, det stemmer ikke i Oslo altså. Jeg har aldri sett at de kun har hatt 3D-valg.

Gammel 07-01-13, 14:27   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Divine, det stemmer ikke i Oslo altså. Jeg har aldri sett at de kun har hatt 3D-valg.

Det har jeg. Jeg har sett det ved et par anledninger når det har vært snakk om barnefilmer i norsk og engelsk versjon. Da har den norske vært i både 2D og 3D, mens den engelske har vært vist kun i 3D. Mulig de hadde vært vist i både 2D og 3D, men at 2D var tatt av plakaten.

Gammel 07-01-13, 14:27   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det har jeg. Jeg har sett det ved et par anledninger når det har vært snakk om barnefilmer i norsk og engelsk versjon. Da har den norske vært i både 2D og 3D, mens den engelske har vært vist kun i 3D. Mulig de hadde vært vist i både 2D og 3D, men at 2D var tatt av plakaten.

OK, jeg skal ikke si for sikkert med de engelskspråklige utgavene altså. Men norsk har alltid vært vist i begge versjoner.

Gammel 07-01-13, 14:35   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har opplevd flere ganger at 3D er eneste alternativ. Det er surt å måtte betale ekstra for noe jeg personlig har dårlig utbytte av. Pluss at noen ganger vil tiåringen se 3D, så da kan ikke jeg alltid vinne.

Sånn har det vært her og til tider, og jeg synes ærlig talt ikke 3D på kino som regel er verdt de sure ekstra kronene. Det er jo knapt 3D i det hele tatt.

Gammel 08-01-13, 10:17   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Life of Pi går bare midt på dagen i 2D, så det var ikke noe aktuelt valg for oss, i alle fall.

Og det er da ikke rødt/grønt på kinoene her? I alle fall ikke på noen av de 3D-filmene jeg har sett. Det er polariserte briller.

Gammel 08-01-13, 10:21   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og det er da ikke rødt/grønt på kinoene her? I alle fall ikke på noen av de 3D-filmene jeg har sett. Det er polariserte briller.

Hvis du ser nøye på brillene, så ser du at det er et svakt rødskjær i den ene, og grønt i den andre. Jeg har ikke satt meg nok inn i det til å vite om det allikevel er polariserende, altså. Men det er forskjell på fargen i glassene.

Gammel 08-01-13, 10:24   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ser nøye på brillene, så ser du at det er et svakt rødskjær i den ene, og grønt i den andre. Jeg har ikke satt meg nok inn i det til å vite om det allikevel er polariserende, altså. Men det er forskjell på fargen i glassene.

Det er mulig det er en veldig svak fargeforskjell, men det er ikke sånne klassiske rød/grønn-briller som man får i Donald, der det ene glasset faktisk er grønt og det andre rødt. Teknikken bak de moderne brillene er polarisering, ikke å filtrere bort én farge på hvert øye.

Jeg slo opp på oslokino.no og fant litt info:

Sitat:

Vi bruker 3D-systemet kalt RealD. En 3D-klar kinoserver mottar innhold fra en DCP (Digital Cinema Package). Dette er en hardisk med innhold formatert for kino. Filmen blir dekodet og sendt til projektoren som separate 24 bps venstre- og høyre billedstrømmer, over to HDSDI innganger på projektoren. Projektoren buffrer venstre og høyre bildestrøm og projiserer dem vekselvis med en hastighet på 144 bilder per sekund. Hvert bilde blir "belyst" 3 ganger (trippleflash). Bildene projiseres gjennom en et filter basert på flytende krystaller (LCD). Filteret er en polariseringsbryter som er synkronisert med projektoren. RealD bruker passive briller. Disse brillene har sirkulært polarisert "glass" som er nøyaktig tilpasset utgangen av LCD filteret foran projektoren.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.