Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske fotballdrakter på 60 grader?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 00:37   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?

Jeg bruker eddik i forvaskkammeret på klær hvor svettelukten sitter godt i, og så vasker jeg med vanlig pulver og program på 40 grader.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:33   #22
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker ikke skyllemiddel overhodet. På noe som helst. Er det egentlig nødvendig?

Nei, man trenger ikke det. Sluttet med det for en tid tilbake jeg også og opplever at jeg har mye sjeldnere vond lukt i vaskemaskina.

Gammel 03-02-13, 13:22   #23
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg bruker ikke skyllemiddel overhodet. På noe som helst. Er det egentlig nødvendig?

Skyllemiddel har to funksjoner:
- Tøyet blir "mykere"
- Blir mindre statisk elektrisitet i tøyet

Jeg bruker ikke skyllemiddel (jeg liker ikke lukten) og for å få de egenskapene så gjør jeg følgende:
- Tørketromler alt jeg kan tørketromle
- Kjøper ikke klær av akryl og polyester

Hadde vært gøy å sett noen tall på om jeg har gått ned på "miljøsvin" ratioen ved å kutte ut skyllemiddel (siden jeg minker utslippene av gurba) eller om jeg har gått opp (på grunn av strømforbruket på tørketrommelen).

Gammel 03-02-13, 13:24   #24
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

40 grader på fotballtrøyer, ja. Ellers løsner trykket. Men det vet du jo nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 20:50   #25
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

40 grader lang vask, altså flere skyllinger på alt syntet tøy. Ikke skyllemiddel til stoffer med stretch. Eddik i forvask eller tørke ute hvis det fortsatt stinker.

Gammel 03-02-13, 20:53   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

40 grader på treningstøy, innimellom bruker jeg et sånt hygiene-plus-pulver fra vanish oppi, dersom tøyet lukter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.