|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?
Akkurat, det er der vi er.
![]() |
#22 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Jeg har alltid ønsket å være sosial med naboer. Vi bor i en liten gate med eneboliger rett ved siden av et stort område med rekkehus og jeg er faktisk litt misunnelig på det sosiale livet rekkehusnaboene later til å ha seg i mellom. Vi med enebolig er liksom litt skumle å forholde seg til, ser det ut som.
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Jeg tror dere egentlig trenger fire soverom, evt en kjellerstue som også kan brukes som soverom. Utflytta barn trenger å være velkommen når de kommer hjem.
![]() |
#24 |
maler
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Men her er det også sånn at det er rekkehusene som er sosiale, mens eneboligene liksom lever sitt eget liv.
![]() |
#25 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Oppvokst i rekkehus. Har ingen ting negativt å si om det som barn hvert fall.
![]() |
![]() |
#26 |
Getting in tune
Såklart! Det er derfor jeg aller helst vil ha en liten kjellerstue.
![]() |
#27 |
maler
|
Dere trenger det nok til hjemmeboende barn etterhvert også. Men det stiller visse krav til den stua hvis en 19-åring skal ha det bra der når han kommer hjem om sommeren.
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi er mye mer sosiale her i eneboligland. I rekkehusområde var det stor gjennomtrekk. Få som bodde lenge, og de som gjorde hadde ikke små barn. Og her har vi jo plass til å være sosiale og invitere folk inn. Jeg hatet å ha besøk i rekkehuset.
![]() |
![]() |
#29 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Ungdommen flytter i en leilighet i samme by, 20 minutter å gå og har pappa med hus ikke langt unna. Men det er en selvfølge at h*n skal føle seg velkommen både til middag, sovings og kos når h*n måtte ønske det.
![]() |
#30 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Forresten, vi bodde i egeneid rekkehus og stod for alt vedlikehold selv. Vedlikeholdet på lekeplassene gikk på dugnad (vår og høst).
![]() |
![]() |
#32 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger! Dette er jo ikke avgjort på forhånd, og det er heller ikke umulig at vi blir her i slottet vårt med den uregjerlige nedoverbakkehagen, men det er verdt å tenke på hvordan og hva vi vil prioritere framover. Et stort hus er jo en luksus vi faktisk kan klare oss uten dersom vi prioriterer det slik.
![]() |
#33 |
Getting in tune
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Det må være et borettslag dersom det skal være aktuelt!
![]() |
#34 |
maler
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?størrelse er noe annet enn enebolig vs rekkehus. Jeg har inntrykk av at det er veldig mange ultrasmå eneboliger i denne byen, faktisk lettere å finne kjedede boliger med litt areal.
![]() |
#35 |
ekstremt trøtt
|
Ja og jeg vil ikke kalle det en nedgradering. Fra rekkehus til hus og tilbake til rekkehus igjen og planen er å bli her til vi ikke klarer trappene lenger.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Jeg trives godt med å bo i rekkehus. Kunne bare tenke meg en etasje til. Supert at noen brøyter, holder uteareal vedlike, passer på drenering/skifte av tak osv osv. Det er supert med oppvarmet garasjeanlegg, lekeplasser i nærheten og sånn passe sosialt. Ønsker meg altså ikke enebolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
En "spesiell" nabo kan faktisk forsure ganske mye. De vi kjøpte av flyttet p.g.a. naboen. Vi forstår dem.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i rekkehus |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Borte
|
![]() Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bodde i rekkehus i tre år, og jeg tror ikke vi kommer til å gjøre det igjen hvis vi ikke må. Praktisk med delte vedlikeholdskostnader, måking og sånne ting, men jeg trivdes ikke med å bo så nær naboene. Det var også endel masing om at vi måtte klippe hekken sånn og slik, at vi måtte klippe plenen selv om den var brunsvidd og at ungene ikke fikk lov til å kritte på asfalten og sånne teite bagatellting som blir irriterende når de hoper seg opp. Det holder at et menneske er en klagerTM og så har man det gående. (Vi flyttet da Vesla var 1 år, så det var ikke henne som ble klaget på, likevel reagerte jeg da nabojenta ble jaget fra fellesstien og krittegningen ble spylt bort.)
![]() |
#40 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Vi flyttet fra stor enebolig med store behov og utleiedel til en liten ganske ny rekkehusleilighet. Vi hadde nok vært i overkant positive når det gjaldt behov for areal, så vi oppdaget etter en stund at 74 kvm på 4 pers nok var litt i minste laget. Men likevel, det var SÅ mye mer fantastisk enn å bo i et hus som krevde sitt. Vi hadde nok blitt boende der i noen år, selv om det var en mellomstasjon for oss.
![]() |
|
|