|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Verbet "å sexe"
Ja, selvsagt. Det er jo ikke vår generasjons ord. Jeg klarer ikke å kalle det annet enn "å ha sex". Alle andre ord nekter å komme ut av min munn.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verbet "å sexe"Selv om sønnene mine eventuelt kommer til å bruke sexe, så kommer ikke jeg til å bruke det når jeg snakker med de om temaet. Mennesker har sex, dyr parrer seg. Ferdig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Verbet "å sexe"Jeg hadde kanskje brukt ordet overfor sønnen min dersom han brukte det selv, men det føles helt unaturlig å skulle si det ellers.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Verbet "å sexe"Jeg klarer liksom ikke å si sexe, det er så teit at jeg ikke får meg til å si det, enn så lenge. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Verbet "å sexe"Ja, det er kanskje en viktig opplysning. Jeg bruker det bare når jeg snakker med ungene, men det innebærer jo at de vokser opp i den tro at det er et "ordentlig" ord.
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Da ville jeg antagelig sagt "de parrer seg for å lage barn". (Eventuelt fulgt opp med "Med mennesker sier vi at de har sex [eller sexer, om du vil bruke det ordet], og med dyr sier vi at de parrer seg." Dermed ville han ha lært hva ordet betyr også, i tillegg til å få svar på hva de drev med.
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Verbet "å sexe"Vi sier også parre om dyr. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Verbet "å sexe"Verbing sprøer språket.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Verbet "å sexe"Jeg synes "å sexe" er fantastisk og veldig glad så lenge ungene sier det og ikke knulle og pule.
|
|
|
#11 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verbet "å sexe"Det brukes blandt skolebarna her. En venninne av datteren min spurte meg ganske freidig om jeg hadde sexet. Vel jeg har jo tre barn svarte jeg. Åja! Da har du gjort det tre ganger da
|
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Verbet "å sexe"OK, det var der ungene har lært det.
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Verbet "å sexe"Jeg har bare hørt ordet på Verdens Beste SFO og tror ikke at mine barn bruker det ellers. Ikke at jeg tror at de snakker så mye om sex heller. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Enig med deg i alt. Vi så Verdens beste SFO sammen forrige helg og da var det jo snakk om å sexe. Min eldste syntes i grunnen det var ekkelt da jeg forklarte hvordan man lager barn. Yngste på 4 fikk neppe med seg noe av det. Han synes serien er gøy, men det er mye han ikke skjønner.
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Var det der det kom fra. Det er ikke et "ordentlig" ord for meg, akkurat som også "sjøttkaker" blir det korrigert her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Enda en som trener
Sv: Verbet "å sexe"Det brukes av ungene her også. Er nok bare et nytt ord vi 'gamliser' må venne oss til... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sjøttkaker er jo bare en talefeil på en lyd, ikke et verb som er laget ut fra et annet ord.
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
For meg er det ikke korrekt uansett. Jeg syns ikke sjampanje er like ok som champagne heller. Selv om det er "lov". Men nå er jeg uenig i at det burde vært tillatt, all den tid champagne er en stedsbetegnelse (og pub er en forkortelse, og ikke burde skrives pøbb. Som også er "tillatt") |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verbet "å sexe"Dette verbet har da eksistert i minst 20 år snart? Jeg hørte det i hvert fall for første gang rundt da. Det var et barn som brukte det. H*n så en film hvor noen kysset, og spurte alvorlig om de skulle sexe nå. Jeg synes det var ustyrtelig festlig. |
|
|
|
![]() |
|
|