Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor mange bøker leser du samtidig?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 08:52   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange bøker leser du samtidig?

En om gangen. Evt kan jeg ha en lydbok og en bok samtidig.

Gammel 28-01-13, 08:53   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett en om gangen, men jeg har som regel noe liggende som jeg ser mer på som et prosjekt enn en bok.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 08:59   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ofte flere bøker liggende rundt som jeg leser sporadisk i. Innhaugfolket, Harry Potter og ymse andre titler ligger spredd rundt. Har en på badet, en på nattbordet, en i gangen (som jeg leser i når jeg skal ut å ta en røyk ), samt lydbok som jeg hører på stort sett over alt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 09:03   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere leste jeg på bussen, nå hører jeg podkast og strikker, så det ble en bok mindre.

Jeg har vanligvis en bok ved sengen, en i stuen (som jeg kan strikke til) og en på do (jeg vet at noen synes det er en dårlig vane, men likevel). Og en bok inne på Lillesøsters rom som jeg leser for henne, men jeg regner ikke det som en bok jeg leser.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 09:31   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Hvor mange bøker sjonglerer dere med samtidig?

Jeg leser sjeldent bare en bok. Som regel har jeg en lydbok og en "vanlig bok" (fysisk). Jeg tar innimellom pauser og leser andre bøker inne i de første. Jeg liker det egentlig god. Husker jeg elsket 1001 natt nettopp av denne historier inne i historier settingen.

Nå leser jeg:
- Lord Jim. Den er på pause fordi jeg begynte med den da jeg var på ferie og den var for tung til å være en feriebok
- Den store Ole Lund Kirkegaardboken. Egentlig yngste sin bok som jeg leser fordi hun likte den. Har vært på pause lenge
- Monster high 1. Eldste sin bok som jeg leser nå. Veldig morsom bok.

Gammel 28-01-13, 09:32   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det varierer, men kan gjerne lese 2-3 samtidig.

Gammel 28-01-13, 10:12   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer mellom bare en, eller to. Tre samtidig klarer jeg ikke lenger. Det jeg leser for barna kommer utenom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 10:19   #8
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Stort sett leser jeg bare en bok om gangen. Kan til nød lese en "pausebok".

Gammel 28-01-13, 10:25   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Leser en bok om gangen. Leser kun på sengen før jeg sovner. Og leser høytlesningsbok for minstemann da.

Gammel 28-01-13, 11:38   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser vanligvis bare én bok av gangen, men det hender jeg begynner på en bok, legger den til side, leser en annen og så plukker frem den første igjen. (Eller mer kompliserte kombinasjoner av begynne på, legge fra meg, glemme, ta frem igjen, begynne på noe helt annet.) Jo, forresten, jeg pleier å ha en lydbok gående som jeg hører på mens jeg trener. Og så leser jeg for Poden, og vi har gjerne et par-tre prosjekter gående parallelt, med ulike bøker og flere forskjellige språk.

Gammel 28-01-13, 12:24   #11
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en lydbok i bilen også. Men der hører jeg bare når jeg er alene, så den tar litt tid å bli ferdig med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:35   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser som regel bare en bok av gangen. Er den tung så hender det jeg legger den bort og leser en annen bok før jeg starter på den første igjen.

Jeg har ikke konsentrasjon eller hukommelse nok til å lese flere bøker på en gang.

Gammel 28-01-13, 13:59   #13
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vanligvis leser jeg en bok av gangen. Noen ganger har jeg en "veskebok" i tillegg.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 14:36   #14
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oftest en om gangen, som jeg leser på senga. Men hender jeg har ei bok i veska til å lese på bussen, eller lydbok på telefonen i tillegg.

Gammel 28-01-13, 15:47   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser en om gangen. Det skjer at jeg starter på en men legger den litt bort og leser en annen i mellomtiden før jeg tar den frem igjen, men jeg leser de ikke om hverandre.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 18:38   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvor mange bøker leser du samtidig?

Jeg leser en skjønnlitterær bok om gangen - men kan lese flere fagbøker samtidig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 19:14   #17
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Har ofte en lydbok i bilen som jeg hører til/fra jobb, samt en vanlig bok jeg leser på kvelden i sengen.

Gammel 28-01-13, 19:58   #18
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett en, i tillegg til det som leses for barna. Egentlig er det to, jeg har forsøkt å lese Knausgårds 3 på nettbrett i et halvt års tid.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 16:14   #19
Mrs Blue
Aktiv

Mrs Blue sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
Mrs Blue har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har kun kapasitet til en bok om gangen, noe som førte til at jeg aldri har lest så lite skjønnlitterære bøker som da jeg studerte. Etter at jeg tok meg selv i å sitte på lesesalen og lese Kristin Lavransdatter ganske tett opp til eksamen ble det nødvendig med en langvarig pause.

Jeg er også sånn konstruert at jeg ikke har samvittighet til å stoppe eller begynne på noe nytt når jeg først har begynt å lese i en bok, så det er prosjekt jeg rett og slett ikke har våget å begynne på - som f.eks. Min Kamp.

Gammel 13-02-13, 22:11   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

En om gangen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.