Sjekker dere lysene på bilen, og skifter dere pærer når de ryker?
Jeg observerer skremmende mange biler som kjører rundt med bare ett hovedlys, og skremmende mange som ikke har satt på lys i det hele tatt. Selv etter at mørket har kommet på ettermiddagene møter jeg mørklagte biler.
Jeg kan til en viss grad skjønne at det er fort gjort å glemme å sette på lysene på biler som ikke har automatiske kjørelys. Det glemmer jeg noen ganger selv når jeg kjører mannens bil. Men ikke når det er mørkt ute... Jeg har prøvd å slå av lysene på bilen min, og jeg fatter ikke at folk klarer å kjøre uten.
De enøyde er jo ikke glemsomhet med å slå på. Det er pærer som ryker, og her lurer jeg på om folk ikke legger merke til det, eller om de rett og slett ikke gidder?
Må jo være ekkelt i mørket med bare ett lys.
Ene hovedlyset på bilen min måtte skiftes nå nylig, og her var vel jeg veldig tidlig ute. Jeg startet opp en kveld, og la da merke til at snøen på passasjersiden ble opplyst av et rosa lys. Jøss, liksom.
Stoppet og tok en titt, og joda, bilen hadde ett rødt øye. En nærmere etterforskning fortalte meg at det er helt vanlig når xenonlys holder på å gi seg.
Verksted/forhandler kunne ikke skifte pæren før den enten ble mørk eller begynte å flimre. Jeg ilte inn til dem så snart jeg merket flimring. Ble jo mer opptatt av det rosa lyset enn veien foran meg 
(årsaken til verksted her er så enkel som at dette gikk på garantien)
Nå kjører jeg med en røket pære på bilen, og den stresser vi ikke med før den skal inn på service nå snart. Dette er et sidelys som kun kommer når vi svinger , og ikke noe som er viktig for selve kjøringen.
Sjekker dere pærer, og skifter dere raskt når de ryker?
And how I got to where I am
Sist redigert av Carrera : 29-01-13 kl 01:38.
|