Å reise sammen med andre familier
Vi vurderere å reise sammen med en annen barnefamilie. Tanken er da at vi kan leie et større hus med badebasseng. Ungene kjenner hverandre godt og får lag i hverandre og vi voksne kan sitte på terassen på kvelden med vin og godt lag etter at ungene har sovnet.
Men vi har ikke prøvd oss på dette før. Vi har reist sammen med foreldrene mine og det har gått greit, selv om jeg vel noen ganger kjenner at det blir litt nok etter et par uker. Ikke sånn at det blir konflikter av det, men mer at det vel merkes godt at vi har ulike forventninger. Spesielt min far har vel heller ikke like stor tålmodighet når det gjelder ungene, slik at det vi kan oppfatte som et helt ok måltid på restaurant blir for ham en travel opplevelse.
Jeg har vel hørt litt forskjellige opplevelser fra folk jeg kjenner. Mange har kost seg og syns det er en ypperlig måte å feriere på, mens andre har opplevd at forventningene til ferien har vært helt forskjellige. F.eks. der den ene parten har forventet at man skal samles om alle aktiviteter og måltider, mens den andre parten vil gjøre noen av tingene for seg selv.
Hva er deres erfaringer? Og er det ting man bør avtale på forhånd eller snakke om før man i det hele tatt bestiller?
|