Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi skal få en katt!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-13, 23:34   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vi skal få en katt!

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det kan nok hende hun trenger endel trøst første natten i allefall. Min hadde med en bit av teppet han hadde i kurven sin hjemme. Det sleper han forstatt rundt på. (Orientalere er ganske så hundeaktige i oppførselen)

Stakkars pusen. Kjenner det virker veldig dramatisk hele greia, men det er vel sånn at kattunger tåler å bli tatt bort fra mor. Virker trist .
Vi skal få med et eller annet sted der pusen har ligget der hun er nå, en liten sofa eller en hengekøye (?). Eieren trengte den ikke mer siden det var for kattunger og katten nå skulle steriliseres.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 23:36   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Stakkars pusen. Kjenner det virker veldig dramatisk hele greia, men det er vel sånn at kattunger tåler å bli tatt bort fra mor. Virker trist .
Vi skal få med et eller annet sted der pusen har ligget der hun er nå, en liten sofa eller en hengekøye (?). Eieren trengte den ikke mer siden det var for kattunger og katten nå skulle steriliseres.

De tåler det, det går fort over ! En kjent koseplass blir nok veldig godt å ha med seg !
Det kommer til å gå veldig greit, litt gråt og pip i starten, men det er fort glemt om noen gidder å leke.
Minstebror og lillepus har raptusrunder i huset her, guttungen først med papirbit i snor, og katta spinnende etter.

Gammel 01-02-13, 23:37   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

De tåler det, det går fort over ! En kjent koseplass blir nok veldig godt å ha med seg !
Det kommer til å gå veldig greit, litt gråt og pip i starten, men det er fort glemt om noen gidder å leke.
Minstebror og lillepus har raptusrunder i huset her, guttungen først med papirbit i snor, og katta spinnende etter.

Vi skal ha en liten overnattingsgjest imorgen, så det blir tre gira barn her, så jeg tror ikke det er særlig sannsynlig at det ikke er nok å leke med. De sliter den ut antagelig .

Gammel 01-02-13, 23:38   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med katt. Det blir spennende!

Mannen ønsker katt og har hatt tidligere, jeg har aldri hatt noe dyr. Men jeg lurer litt på om det kanskje hadde vært fint på sikt.

Gammel 01-02-13, 23:45   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det kan være greit å bestemme seg på forhånd om katten skal få opp i sengene før dere henter den. Får den først opp i senga er det nemlig gjort.

Og så er det lurt å kjøpe for hos dyrebutikk og ikke i dagligvaren. De bæsjet mindre av det foret, og de blir sunnere.

Den kan være litt voldsom ovenfor barn mens den er liten. Bite og sånn. Sånn er det bare, og det går over.

Det går fint an å lære pus å gå i bånd. Det kan være kjekt.
Og det er lurt på å øve på å kjøre bil. Ofte. Da blir han vant til det.

Kos masse med katten. Vi har alltid hatt veldig koste og snille katter. Jeg tror det er fordi de har blitt koset masse med hele tiden.

Og om den skal være hjemme alene er det lurt å tenke på hva som ligger fremme av ting den kan skade seg på. Katter er gjerne litt overalt når de er små..

Gammel 01-02-13, 23:47   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og om den skal være hjemme alene er det lurt å tenke på hva som ligger fremme av ting den kan skade seg på. Katter er gjerne litt overalt når de er små..

Jepp. Vi skal stenge av noe når den er alene hjemme. Den trenger neppe et helt hus?

Gammel 01-02-13, 23:50   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Vi skal stenge av noe når den er alene hjemme. Den trenger neppe et helt hus?

Det holder fint med noen rom. Vi måtte ta bort det meste fra flatene her i huset i noen uker...hehe, han bærer rundt på alt han får i munnen, sleper det med seg. Forsøker å åpne alt som er av mat om han kommer over det, særlig småposer med for som han regelrett hakker opp med klørne.

Gammel 01-02-13, 23:56   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Lykke til.:-)

Her ønsker mann og barn seg katt, men jeg nekter så da blir det ikke. Vi har nok katter flyende rundt her synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:13   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Katten har kommet og det går kjempefint. Jeg ser imidlertid at den har veldig lyst til å ligge i senga med oss . Er det helt håpløst at den får gjøre det i starten? Virker så lite ok å stenge den inne alene på et lite rom.

Gammel 07-02-13, 12:31   #10
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Katten har kommet og det går kjempefint. Jeg ser imidlertid at den har veldig lyst til å ligge i senga med oss . Er det helt håpløst at den får gjøre det i starten? Virker så lite ok å stenge den inne alene på et lite rom.

Jeg er oppvokst med at katten lå i fotenden i dobbeltsenga til min far og stemor så jeg synes det høres helt greit ut. Det kommer vel bare an på hva man vil leve med.

Gammel 07-02-13, 12:47   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Katt i sengene er vel ikke helt optimalt, sånn hygienemsssig. En ting er katt på eget teppe i fotenden av senga, noe helt annet er katt som insisterer på å sove i armkroken. Har hatt sistnevnte selv, og det var veldig hyggelig i ca 8 år inntil jeg tok pus medog flyttet hjemmefra og sammen med samboer som ikke var like begeistret for den innpåslitne katta

Gammel 07-02-13, 15:08   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Katt i sengene er vel ikke helt optimalt, sånn hygienemsssig. En ting er katt på eget teppe i fotenden av senga, noe helt annet er katt som insisterer på å sove i armkroken. Har hatt sistnevnte selv, og det var veldig hyggelig i ca 8 år inntil jeg tok pus medog flyttet hjemmefra og sammen med samboer som ikke var like begeistret for den innpåslitne katta

Føler at mange gir svar av samme type .
"Nei, det er ikke optimalt, dropp det. By the way, jeg gjorde det selv"

Gammel 07-02-13, 15:15   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

De tre kattene vi har nå får ikke være på soverommene, eller i sengene. Til mitt forsvar må jeg si at pusen som fikk ligge i senga fikk jeg da jeg var 12 år og ikke visste bedre

Gammel 07-02-13, 15:16   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg endte med en boxervalp i sengen. Men bare mens han var veldig liten, da. Han gråt så sårt ved siden av, og sovnet umiddelbart da han fikk litt kroppskontakt. Til mitt (og hans) forsvar skal det sies at han ikke sover i sengen lenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 15:15   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min(e) katter fikk sove i sengen husker jeg......men de var innekatter (Florida).

Gammel 07-02-13, 19:43   #16
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk en kattunge som bare var 7 uker, og som reiste mange timer med oss i bil første dagen han var borte fra søsknene sine. Trenger jeg å si noe mer?
Han sov i halsgropa mi den natta, tulla inn i håret mitt. Og i endel påfølgende netter også. Etterhvert som han ble voksen, så ville han ofte fortsatt sove i senga, men da oftest i fotenden.
Nå sover han stort sett andre steder, men en sjelden gang i mellom kommer han snikende inn og legger seg i halsgropa mi, med koseklørne stikkende på den tynneste huden på halsen, eller på tvers av hele halsen/brystet mitt, som et skjerf. Dog er det siste alternativet mest brukt hvis jeg leser, fikler med telefonen eller driver med noe annet jeg bruker hendene og øynene til. Det kan man jo ikke ha noe av, nemlig, når man har en katt som vil ha oppmerksomhet.

Det er forresten noe veldig søvndyssende i det å ha en malende katt helt inntil øret.

Gammel 08-03-13, 23:06   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere denne. Det går veldig bra med oss og pusekatten. Kjempekoselig pus å ha i hus. Vi føler vi har fått en katt som passet oss kjempegodt, noe som var fint med tanke på at vi tok henne usett - hun er snill mot barna, liker å bli kost med, sosial og vil gjerne være med der det skjer. Ser barne-tv med oss, ser på at lillesøster leker og koser seg i sofaen med oss på kveldstid. Veldig kjekt.
Lovte jo bilder, så her er et par, men det lillesøster er med på, forsvinner ganske raskt.

Hun har skikkelig spraglete farger, det er ganske artig egentlig, selv om det kanskje ikke er så pent .

Slapper av i sofaen - dette var deilig!

Jeg vil være med på det som skjer. Matlaging! Ja takk. Jeg trenger min egen stol.

Gammel 08-03-13, 23:09   #18
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det siste bildet var herlig! Så flott at det går bra. Vi har så lyst på katt, men kan dessverre ikke ha en.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 23:15   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 23:35   #20
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk! Vi kan dessverre heller ikke ha katt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.