|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Tre sett til dobbelsenga, antakelig 12 sett til de øvrige sengene. Jeg syns ikke vi har for mye, vi har fem barn i hus. I tillegg har vi iblant en liten overnattingsgjest ekstra, og det hender også at vi lar noen sett bli liggende på hytta gjennom f.eks. vinter- og påskeferien.
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Vi har ca 25 sett. Endel av dem har vi to like, så det ser fint ut på dobbeltsenga. Alle i familien har lik dynestørrelse, så alle brukes til alle i familien.
|
|
|
#3 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Tipper vi har ca 5 doble sett? Ungene bruker det samme som oss, altså - ikke samtidig da, men de bruker "voksen-sengesett" akkurat nå. De hadde plutselig bare disney og slikt, kanskje vi skal kjøpe noe litt kulere til dem? De er jo 11 og 9 år. Vi har ett sett som ser ut som dongeri da.
|
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Vi har ca tre sett til hver. Vi har også noe ekstra til gjester eller i reserve.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Tror jeg har 5 eller 6 sett til voksendyne til meg, men kun et laken som passer så det trengs. I praksis bruker jeg kun to sett, de i sateng. De i bomull bare ligger i skapet.
05 og 08 Sist redigert av millact : 01-02-13 kl 21:36. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Vi har tre komplette sett til dobbeldyna, fire dynetrekk og litt fleire laken til sprinkelsenga til Knerten, fire sett til Ungen og tre eller fire sett til gjestedynene (vi har tre ekstra enkeldyner og ei dobbeldyne). Ungen fekk tre av setta sine til jul, ho brukte gjestesetta før. Det er vel tre laken som berre passer hennes seng (fasongsydde), eit par laken til gjesterommet (120cm) og ein bunke "vanlege" laken som kan brukast der det trengs. (Litt smale til gjestesenga, men dei dekker den iallfall.)
|
|
|
#7 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Har 5 sett til dobbeldyna, 3 til jenta, 2 babysett og 2 til gjestedyna.
|
|
|
#9 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Tre sett til hver seng i huset. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Lillesøster har 3 sett til den lille dyna, alle arvet av storebror. Storebror har 2 sett i praksis, et par i reserve. Mannen og jeg har 3 sett. Det er mer enn nok. I tillegg har vi noen enkle laken. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Alt for mye. Men jeg har ryddet/kastet. Spesielt de sengesettene som var til dyner i odde størrelser som ikke lenger er i bruk ...
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Jeg har forøvrig aldri kjøpt et eneste sengesett selv med unntak av et par sett til babydynene. Alt vi har er fått i gave av andre. Til jul fikk vi to sett og lillesøster to sett.
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Jeg har ikke telt, men jeg tipper kanskje ti sett med to like, og endel enkeltsett. Pluss kanskje 8 stretchlaken og noe gammelt som burde vært utryddet. Det er ihvertfall alltid mer enn nok til alle senger pluss gjester. Vi har gått over til 220 dyner i vår seng, så vi måte kjøpe litt nytt da. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Vi har lite. Vi har ett sett til dobbeltsenga som vaskes hver helg, og det legges rent på om kvelden. Derfor er det bare det som brukes. Men i tilfelle rottefelle har vi et ekstra sett i skapet. Hvis vi kjøper nytt, prøver vi å kjøpe slik at det matcher interiøret, og da ryker ofte det som er i bruk ned i kategorien "reserve", og da kastes ofte det gamle, siden de uansett blir litt slitt når de vaskes såpass hyppig. Var dette forståelig? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Det er forresten mulig vi har noe gammelt som brukes på hytteturer. Men jeg kaster ofte gammelt sengetøy, for jeg fikser ikke slitt og utdatert dynetrekk... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?... Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 16:37. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Tja. Først hadde vi 200-dyner begge to. Så byttet mannen til 220, og så byttet jeg også noen år senere. Så da har vi doble sengesett til alle de variantene da. I tillegg har vi noen enkle også. Storesøster har kanskje fire sett til juniordyne, og Lillesøster noe tilsvarende til vogn- og babydyne. Vi har så vi greier oss, for å si det sånn.
|
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye sengetøy er det vanlig å ha?Vi har to sett til senga vår (dobbeltdyne), vasker det ene når det andre er i bruk, utrolig deilig med så få, så slipper vi å bruke skapplass på det. |
|
|
|
![]() |
|
|