Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hestekjøtt i lasagne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 22:41   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Eg reagerer mest på at veterinæren har stempla det som storfekjøtt. Når eg leser varedeklarasjonen så forventer eg å finna akkurat desse tinga i varen eg har kjøpt. Eg ville nok følt meg lurt om eg hadde kjøpt lasagne, og funnet ut at det var hestekjøtt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 23:05   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Jeg vet hva hest smaker. Det er godt. Men findus lasagne ... Hva smaker det?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 23:13   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg vet hva hest smaker. Det er godt. Men findus lasagne ... Hva smaker det?

George Clooney!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 23:44   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

"Så sulten at jeg kunne spist en hest" har fått ny mening nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 00:00   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har aldri smakt ferdig lasagne. Smaker det ok? Smaker det lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

med forestiller meg at det smaker pasta, sur tomatpure og noe kjøttaktig innimellom.

Den hun sa.

Har smakt det EN gang for mangen år siden. Var ett snev av EKSTREM latskap som slo over meg, siden det strengt tatt er enkelt å lage selv.

Smakte IKKE godt, og hverken jeg eller unga spiste, så endte med å måtte lage ny middag rett og slett. Og jeg er ganske altetende av meg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:26   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Eg har forsøkt ein gong, men den gjekk i bosset. Det var ein litt ekkel konsistent på den, og smaken var.... tja, fraværande?

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:12   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Farlig eller ikke farlig - det er jo greit å kunne stole på at det som står oppgitt som innhold er det faktiske innholdet.

Jeg syns i grunnen det er greit å ikke være en som spiser Findus lasagne når det kommer frem at de oppgir feil innhold i produktene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:23   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.976
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Har spist frossen ferdig-lasagna for en 10-15 år siden, og det er en grunn til at det ikke er spist siden. Smakte ufyselig. Melete og guffete.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:31   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Ferdiglaget lasagne er rett og slett ikke godt, uansett hva slags kjøtt de har puttet oppi.

Jeg har ingen kvaler mot å spise hest, bortsett fra at jeg, personlig, syns kjøttet smaker litt for søtt til at det er førstevalget mitt.

At jeg reagerer på at Findus putter hest i lasagnen er av prinsippårsaker, at de ikke oppgir type kjøtt de bruker, og at de ikke har full kontroll, tydeligvis, på hvor kjøttet kommer fra.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:33   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Jeg visste ikke at det fantes frossen ferdig-lasagna før denne saken jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:34   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Jeg har aldri laget lasagne fra bunnen av.
Kan noen fortelle meg steg for steg hvordan det gjøres? For hjemmelaget lasagne er tusen ganger bedre en halvfabrikat i hvertfall.

Vi bruker heller ikke lasagne fra Findus da. Det skal sies.
Vi bruker Toro eller knorr sin. Husker ikke helt hvilken.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:34   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Du har ikke gått glipp av noe, Tallulah.

(Smily pun intended.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:46   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri laget lasagne fra bunnen av.
Kan noen fortelle meg steg for steg hvordan det gjøres? For hjemmelaget lasagne er tusen ganger bedre en halvfabrikat i hvertfall.

Vi bruker heller ikke lasagne fra Findus da. Det skal sies.
Vi bruker Toro eller knorr sin. Husker ikke helt hvilken.

Det gjør vi også en del, men det er ikke vanskelig å lage egen. Det enkleste er å lage vanlig tomat- og kjøttsaus, og blande melk og ost i denne. Plater får du kjøpt, også fordeler du plater og saus på vanlig vis. Da blir smak og konsistens ganske lik Toro sin.

Eller så kan kan du legge kjøttsaus og bechamelsaus (hvit ostesaus) lagvis også. Det er mer "korrekt".

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Du har ikke gått glipp av noe, Tallulah.

(Smily pun intended.)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 10:08   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Å ja, bechamelsaus må det være! Med godt med muskat i.

Jeg husker jeg smakte Findus sin i ungdoms-/studietida. Den er jo veldig vassen..? Den var i hvert fall det, kanskje den har blitt bedre på konsistens. Tydeligvis ikke på råvarene.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 10:09   #15
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Det er forskjell på ferdig-lasagne og ferdig-lasagne.

Den som blir laget og levert på reastauranter er helt annerledes enn den man får i butikk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 10:39   #16
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Hjemmelaget lasagne er veldig godt. Ungene elsker det. Spesielt med en god salat og hvitløksbrød ved siden.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:36   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hjemmelaget lasagne er veldig godt. Ungene elsker det.

Jeg har en sær sønn, han takler ikke pasta. Ergo er det fint lite lasagne hos oss. Det som er så godt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 11:21   #18
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Unger er nå rare. Eldste min elsker spagetti a la capri, og maser på meg hver gang jeg skal i butikken. Og den smaker jo høgg!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 11:38   #19
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Unger er nå rare. Eldste min elsker spagetti a la capri, og maser på meg hver gang jeg skal i butikken. Og den smaker jo høgg!

Mine også, de elsker ferdigmat som Spaghetti á la Capri, frossenlasagne, Grandiosasnurrer og annen mikromat ... Jeg trøster meg med at de spiser veldig godt av min hjemmelagde tomatsuppe, om ikke annet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 11:22   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hestekjøtt i lasagne

First Price har trukket sin fra butikkene av muligheter for hestekjøtt i sitt produkt.

Er glad vi bare spiser hjemmelaget lasagne med kjøttdeig kvernet hos bonden vår;-) men hestekjøtt smaker godt, men ikke når det er fullt av stoffer man helst ikke skal ha i seg;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no