Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 15:28   #21
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin, enkel og klassisk bestikkserie i stål?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Ja, jeg så det. Men det het Åre og var fra Hackman. Hva med det andre jeg linket til? Det heter ikke Åre det tro? Det er i alle fall et stålbestikk.

Eller kanskje det sølvbestikket ikke er fra Hackman likevel? Det står det jo faktisk ikke, det bare kom opp når jeg søkte.

Gammel 24-02-13, 21:37   #22
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Abonnerer. Trenger et fint bestikk.

Gammel 24-02-13, 21:42   #23
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Una. Bruker det til både hverdags og fint. Synes ikke stålbestikk blir slitt eller stygt av å bli brukt.

Gammel 24-02-13, 22:05   #24
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Maya her. Hatt vårt i ca 15 år, like fint. Foreldrene mine må ha hatt sitt i minst 35, like fint.

Norsk stålpresse hadde serien først, så kjøpte Stelton den, tror jeg. Da ble det en viss endring på knivene. I tillegg til kvalitet, kan du spise saus med gaflene pga bra form- ekstra bonus.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 09:25   #25
konsulenten
Passiv

Standard

Vi har Silke fra Raadvad. Synes det er ganske fint, men det er ikke så godt å holde i siden håndtakene er så smale. Ønsker meg et til med bredere håndtak.

Jeg kommer ikke over AJ-bestikket, synes det er så kult og annerledes.

Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 09:33   #26
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi har Nora fra hardanger bestikk. Stilrent og behagelig å bruke og tåler alt. Vi har brukt vårt daglig i åtte år og det ser like fint ut.

Det har vi også. Veldig fornøyd bortsett fra....

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi fikk til bryllupet og har det meste i serien tror jeg. Ostehøvelen er fantastisk!

ostehøvelen. Den suger da virkelig?! Får jo ikke skjært jo. Vi bruker den aldri.

Gammel 25-02-13, 09:55   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange nye tips her. Smale håndtak utgår, som konsulenten sier er de ikke gode å holde i. Og noen her er for moderne for vår smak. Men mange fine. Må nok se noen live.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:06   #28
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Vi er veldig fornøyd med Maya 2000 (Stelton-serien som er ny), men syns originalen også er fin. Ei venninne har Chaco fra Stelton, det er også fint:

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:06   #29
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også Nora. Det er mye bedre å holde i en de fleste andre bestikk jeg har prøvd. JEg liker ikke flate håndtak og det er det på de fleste gafler, men ikke på Nora sine.

Gammel 25-02-13, 11:09   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

... men dessverre helt ubrukelig.

Jeg liker Tiki veldig godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:20   #31
konsulenten
Passiv

Standard

Hvorfor ubrukelig? Har jeg aldri hørt noen si. (Men jeg vet bare om to som har det. Har ikke prøvd selv).

Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:24   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ubrukelig? Har jeg aldri hørt noen si. (Men jeg vet bare om to som har det. Har ikke prøvd selv).

Jeg har prøvd det på AJ-hotellet i København. Det er vondt å holde i, og gaffelen er både for smal og har for brede og butte tagger til at det går an å gjøre noe fornuftig med den. Skjeene er for grunne og for smale, og det tar en liten evighet å spise frokostblanding med dem, i allefall.

Gammel 25-02-13, 11:30   #33
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har dette; Gense Twist.
Jeg elsker det fordi det er enkelt, stilig og passer både til hverdags og fest...

Gammel 25-02-13, 11:33   #34
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vondt å holde i, og gaffelen er både for smal og har for brede og butte tagger til at det går an å gjøre noe fornuftig med den.

I så fall trenger jeg ikke spare en liten formue til det.

Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:35   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

I så fall trenger jeg ikke spare en liten formue til det.

Gammel 25-02-13, 11:37   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det godt å bruke?

Jeg kjøpte et «kult og annerledes» bestikk en gang, på Til Bords. Men det var virkelig ikke godt å spise av.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:51   #37
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men er det godt å bruke?

Tallulah har nettopp fortalt oss at det er det ikke.

Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 12:36   #38
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg blir rik vil jeg ha tiki.

Gammel 25-02-13, 14:44   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah har nettopp fortalt oss at det er det ikke.

Så det! Det ante meg. Det ser jo ikke godt ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 14:51   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bare stål, men jeg samler på det relanserte Skaugum Kebony med brune treskaft som tåler oppvaskmaskin. Vi hadde det da jeg var liten, men det ble dessverre ødelagt da vi fikk oppvaskmaskin. https://www.google.no/search?q=skaug...aJNKScZ3CZqtM:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.