|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er "babe" et positiv eller negativt ladet uttrykk? | |||
| Positivt, det er en kompliment |
|
74 | 56,92% |
| Negativt, det er nedlatende |
|
41 | 31,54% |
Babe? Kaller du meg en GRIS, lissom?
|
|
4 | 3,08% |
| Maverick, det er på tide å jobbe nå! |
|
11 | 8,46% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Babe er ikke bare positivt.
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg ville ledd så mye at jeg antagelig ville brukt flere år på å komme meg om noen kalte meg det. Men jeg ville vel sett på det som et kompliment, of sorts.
|
|
|
#3 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?
Noe sånt. Et forsøk på et kompliment, men neppe fra noen som kjente meg særlig godt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Det kommer veldig an på hvem som sier det og i hvilken sammenheng. Hvis en mannlig kollega eller en jeg møtte gjennom jobben hadde kalt meg babe, ville jeg synes det var merkelig. Hadde min gode venn og kollega som er kvinne sagt det, hadde jeg ledd godt.
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Jeg hadde nok også ledd. Men jeg er ingen babe, så det er en fare for at jeg kunne bli irritert av å bli kalt det.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
Her er jeg også. Det er skjeldent frodige sosialarbeidertanter i førtiårene havner i babekategorien. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Tuller du? Du ER jo hot!
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hadde noen kalt meg for babe, tror jeg latter ville vært min første reaksjon også.
|
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Treningsenterbabe eller riggebabe synes jeg ikke blir det samme som bare babe. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg merker meg at det enn så lenge er dobbelt så mange som synes det er positivt enn de som synes det er negativt. Det stemmer med det jeg trodde også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg har en venninne jeg ofte kaller "babe", håper inderlig ikke hun tar seg nær av det. Men jeg kaller svært få andre mennesker det, det er et ord jeg generelt sett er litt forsiktig med å bruke. (Men Mave er jo åpenbart en babe, jeg vet bare ikke om jeg hadde turt å si det.
|
|
|
#16 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Dum og deilig er den assosiasjonen jeg får. Og hvis noen hadde sagt det til meg og "ment" det ville jeg både blitt fornærmet og mistet respekt for vedkommende som sa det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Det er lite trolig at det ville skjedd, og måten jeg hadde reagert på ville nok vært avhengig av måten det ble sagt på. 'Babe' i betydningen 'dum', er noe annet enn i betydningen 'tiltrekkende'. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Jeg opplever "babe" som å bare bety "spesielt pen jente", og som sådan er det en kompliment. Det finnes såklart omstendigheter og tonefall som klart ville gjøre det nedlatende eller respektløst.
|
|
|
#19 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Lærerbeib må det bli her da. Nei, det er nok ikke positivt. Men at du blir kalt babe, Mave, det tror jeg kan passe, for er ikke du uendelig vakker? I mitt hode er du det. :drømmer:
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?Tonefall og setting har selvsagt alt å si her. |
|
|
|
![]() |
|
|