Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er "babe" et positiv eller negativt ladet uttrykk?
Positivt, det er en kompliment 74 56,92%
Negativt, det er nedlatende 41 31,54%
Babe? Kaller du meg en GRIS, lissom? 4 3,08%
Maverick, det er på tide å jobbe nå! 11 8,46%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 12:59   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis noen omtaler deg som "babe", oppfatter du det positivt eller negativt?

Babe er ikke bare positivt.

Jeg kunne finne på å kalle de to unge jentene i markedsføringsavdelingen vår som babes. Og i så fall sier det også en del om hva jeg synes om dem. (Jeg er ikke bare snill, nei.)

Gammel 27-02-13, 12:59   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ledd så mye at jeg antagelig ville brukt flere år på å komme meg om noen kalte meg det. Men jeg ville vel sett på det som et kompliment, of sorts.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:11   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ville ledd så mye at jeg antagelig ville brukt flere år på å komme meg om noen kalte meg det. Men jeg ville vel sett på det som et kompliment, of sorts.

Noe sånt. Et forsøk på et kompliment, men neppe fra noen som kjente meg særlig godt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:13   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på hvem som sier det og i hvilken sammenheng. Hvis en mannlig kollega eller en jeg møtte gjennom jobben hadde kalt meg babe, ville jeg synes det var merkelig. Hadde min gode venn og kollega som er kvinne sagt det, hadde jeg ledd godt.

Gammel 27-02-13, 16:24   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok også ledd. Men jeg er ingen babe, så det er en fare for at jeg kunne bli irritert av å bli kalt det.

Utover det er det konteksten som sier noe om det er bra eller ikke. Jeg har sett bilder av Maverick, og høyst sannsynlig synes de nok hun er ei flott dame.

Gammel 27-02-13, 18:19   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 21:58   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ledd så mye at jeg antagelig ville brukt flere år på å komme meg om noen kalte meg .

Her er jeg også. Det er skjeldent frodige sosialarbeidertanter i førtiårene havner i babekategorien.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:40   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Her er jeg også. Det er skjeldent frodige sosialarbeidertanter i førtiårene havner i babekategorien.

Tuller du? Du ER jo hot!

Gammel 27-02-13, 13:01   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde noen kalt meg for babe, tror jeg latter ville vært min første reaksjon også.

Gammel 27-02-13, 13:01   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eller en kollega som omtaler deg som flink jente.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:10   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Treningsenterbabe eller riggebabe synes jeg ikke blir det samme som bare babe.
Bare babe er ganske positivt i mine øyne(ører?),
men å puttet det på et annet ord får for meg mer negativt preg(trenger absolutt ikke være det altså!).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:21   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker meg at det enn så lenge er dobbelt så mange som synes det er positivt enn de som synes det er negativt. Det stemmer med det jeg trodde også.

(Ergo tok Mannen feil! )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:21   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens det er 3 som mener at jeg burde begynne å jobbe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:35   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Mens det er 3 som mener at jeg burde begynne å jobbe.

Jeg trykte den.

Merker babe er ett ord som jeg sjeldent/aldri bruker. Så har egentlig ikke noe forhold til ordet.

Tenkte derfor det var bedre at du begynte å jobbe.

Gammel 27-02-13, 13:24   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en venninne jeg ofte kaller "babe", håper inderlig ikke hun tar seg nær av det. Men jeg kaller svært få andre mennesker det, det er et ord jeg generelt sett er litt forsiktig med å bruke. (Men Mave er jo åpenbart en babe, jeg vet bare ikke om jeg hadde turt å si det. )

Gammel 27-02-13, 13:27   #16
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Dum og deilig er den assosiasjonen jeg får. Og hvis noen hadde sagt det til meg og "ment" det ville jeg både blitt fornærmet og mistet respekt for vedkommende som sa det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:31   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er lite trolig at det ville skjedd, og måten jeg hadde reagert på ville nok vært avhengig av måten det ble sagt på. 'Babe' i betydningen 'dum', er noe annet enn i betydningen 'tiltrekkende'.
Nå har det vært særdeles dårlig stilt med komplimenter på meg opp gjennom oppveksten, så mitt shallow alter ego blir smigret av det aller meste som omhandler utseende på en positiv måte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:33   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever "babe" som å bare bety "spesielt pen jente", og som sådan er det en kompliment. Det finnes såklart omstendigheter og tonefall som klart ville gjøre det nedlatende eller respektløst.

Jeg selv ville blitt lattermild, irritert og/eller pinlig berørt om noen kalte meg det, men det er ikke fordi ordet i seg selv er stygt eller nedlatende, men fordi jeg overhodet ikke er den typen som ordet passer på, så jeg ville oppleve det som en enten godt eller ondsinnet ment spøk.

Gammel 27-02-13, 13:39   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Lærerbeib må det bli her da. Nei, det er nok ikke positivt. Men at du blir kalt babe, Mave, det tror jeg kan passe, for er ikke du uendelig vakker? I mitt hode er du det. :drømmer:

Gammel 27-02-13, 13:46   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tonefall og setting har selvsagt alt å si her.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.