Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV-innslag på nettavisene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-13, 18:25   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV-innslag på nettavisene

Jeg er helt enig, det er noe herk. Jeg har løst det ved å kutte ut VG og Dagbladet spesielt, de er verst på det der. De er generelt så dårlige at jeg hadde kuttet dem uansett, da. Det eneste jeg av og til leser i Dagbladet er kronikker (og så sniker jeg riktignok innom kjendisgreier en sjelden gang).

Gammel 01-03-13, 18:27   #22
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Spiller ingen rolle for meg hvordan jeg får servert saken, stort sett.

Når jeg er ute av huset og dermed på mobilnettet, så kan det irritere meg noe, da pga at filmene går hardt på datamengden min.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 18:29   #23
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Nettavis bör vaere noe aa lese. Nett TV er noe annet. Av og til faar man ogsaa inntrykk av at det er et tekstemne, ogsaa kommer man bare inn paa en film. Irriterende.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 18:38   #24
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, eg er så einig, Bluen!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 18:39   #25
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette irriterer meg og. Enkelte dager florerer det med filmsnutter i staden for vanlege, skriftlege artikler. Er me verkeleg så late at me ikkje gidder å lese nyhetene lenger?

Gammel 01-03-13, 18:59   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er utrolig irriterende, særlig når man egentlig slett ikke skulle sittet og surfet på nettaviser, også hyler lyden til - selv om man har den avslått!

Og videoene stjeler jo datatrafikk som rakkern, også - kanskje det er teleoperatørene som står bak?

Jeg er veldig enig med deg, Bluen!

Gammel 01-03-13, 19:24   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også enig. Greit med en og annen sak, men når det ikke er igjen noen ting man kan lese, da har det gått for langt!

Gammel 01-03-13, 19:46   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er blærg. Avisene bør holde seg til det de kan, ikke prøve å leke tv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 19:50   #29
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Åh, det er så hat, det!

Gammel 01-03-13, 19:50   #30
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Aviser er best i papirformat. På nett prøver jeg å holde meg til nrk.no.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 19:51   #31
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, og så alle disse «seriene» de har gående, med dustete overskrifter som «Etter 2 minutter blir hun skremt av noe rart.»

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 22:26   #32
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også helt enig!

Gammel 01-03-13, 22:30   #33
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner aldri slike innslag, og de er fryktelig irriterende. Det verste er når de ikke innholder noe tekst på siden, slik at man MÅ klikke for å få historien. Gjør det ikke da heller altså. Annoying.

Gammel 01-03-13, 22:35   #34
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Problemet med nettavisene er at innholdet styres av hva folk klikker på. Folk vil vel da tydeligvis ha videoer da. Akkurat på samme måte som den vanvittige fokusen på Tone Damli i det siste tydeligvis selger i form av enormt mange klikk.

Jeg leser snart bare vår mini lokale nettavis pluss Aftenposten. Der er det lite videoer og befriende fritt for alt som har med Tone Damli å gjøre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 23:06   #35
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Å, dette irriterer meg også!

Gammel 01-03-13, 23:16   #36
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes bruken av TV-innslag på nettavisene har begynt å gå over alle støvleskaft, og det irriterer meg. Jeg er en "skriftlig" person, og når jeg går inn på en avis, vil jeg lese (eller skumme ) sakene i mitt eget tempo, ikke se ørti sekunder med reklamefilm med påfølgende intervjuer/filminnslag. Det er særlig VG som er ille (for så vidt ingen stor overraskelse). Er jeg veldig gammeldags nå, i den multimediale tidsalder, eller er det flere som deler frustrasjonen?

Jeg deler frustrasjonen din! Jeg har irritert meg over det samme i lang tid, og det blir bare verre og verre. Jeg er også en skriftlig person, og vil jeg se tv-innslag av nyhetssaker, slår jeg heller på Dagsrevyen.
Jeg unngår bevisst å klikke på disse linkene, selv om saken skulle interessere meg. Hvorfor kan ikke avis få være avis, da? Har de egentlig ambisjoner om å være en tv-kanal? Full boikott herfra, altså.

Gammel 01-03-13, 23:21   #37
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ekstremt enig med deg.

Gammel 02-03-13, 00:26   #38
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er blærg. Avisene bør holde seg til det de kan, ikke prøve å leke tv.

Jepp. Jeg blir ordentlig sur når jeg bare få en kjip filmsnutt om noe jeg kunne tenkt meg å lest om.
Jeg registrer, med glede, at noen av nettavisene nå har fått "les saken"-link under TV-innslagene, slik at den som vil kan lese saken i stedet. Aftenposten har iallefall blitt flinke til dette.

Gammel 02-03-13, 09:10   #39
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Helt enig. Irriterende.

Gammel 02-03-13, 09:40   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg irritert meg over i evigheter. Jeg liker når de har link til saken i tillegg til tv-snutten. Ofte vil ikke engang snuttene funke på mobilen min så da får jeg ikke sett/lest noe av saken før jeg er på pcen, om jeg i det hele tatt gidder å se snutten, liker mye bedre å lese om det. Grrr.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.