|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerI dreamed a dream fra Les Miserables (Kilde: youtube.com)
![]() |
#22 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerJe er enormt svak for de store monsterhitene fra 80-tallet som kom i kjølvannet av diverse blockbustere; Axel F., Top Gun Anthem , Take my breath away (også Top Gun), The glory of love (Karate Kid II), The power of love (Back to the future) osv. Også Bond-låtene da... Licence to Kill, Tomorrow Never Dies og Nightfall er litt sånn guilty pleasures for meg. (Kilde: youtube.com) I "Desperado" setter musikken stemningen fra første stund: (Kilde: (Kilde: youtube.com) Og mesteren Ennio Morricone da... Klassiker fra "The good, The bad and the ugly": (Kilde: (Kilde: youtube.com) Og ikke minst fra "From dusk till dawn": (Kilde: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#23 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerMorricone, ja. (Kilde: youtube.com) Og Vangelis' musikk til 1492 - The Conquest of Paradise (Kilde: youtube.com)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummer
Har du hørt henne synge Nattens dronning? Det er så vakkert at man kan miste pusten.
![]() |
#25 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
Går den ennå? Eller igjen? Jeg så den i 1988.
![]() |
#27 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerMye bra her. Jeg vil legge til etpar litt nyere favoritter. (Kilde: youtube.com) Så "Popular" fra wicked (Kilde: youtube.com) tilslutt synes jeg at denne er så herlig feelgood ![]() Good morning Baltimore fra Hairspray (Kilde: youtube.com) Sist redigert av gnuri : 13-03-13 kl 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
--
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerDet må være Stars fra Les Misérables. Gåsehud! (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummergnuri: Har du sett det klippet med "For Good" fra Wicked når det er siste forestillingen til Kristin Chenoweth? Den er bare så tåredryppende rørende at det er helt utrolig.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerNå er dette en hel opera, men Cavalleria Rusticana har helt fantastisk musikk. Det er ikke et eneste kjedelig minutt i denne operaen. Jeg var å så den på mandag, og hadde helt glemt hvor fin musikken er. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerNei? Link?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerJa Cavalleria Rusticana er nydelig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
lettere utlada
|
Musikalen er fantastisk! (Kilde: youtube.com)
![]() |
#34 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerJeg liker ikke musicals. Som i misliker.
![]() |
![]() |
#35 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Favorittlåt/-scene/-musikalnummerJa, og så må jeg jo ha med Oprahs legendariske Flash-mob i 2011, den får jeg fremdeles gåsehud av og instant feel-good. Hun viste (angivelig) ingenting annet enn at det skulle være en liten twist i fremførelsen til Black Eyed Peas; det er rett og slett vittig å se hvor revet med hun blir.
![]() |
![]() |
|
|