|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har vel sånn "fin ting"-stil, egentlig, men den er jo ganske spissa i en retning, da. Hva som er fine ting kan nok defineres ganske smalt. Vi har aller mest IKEA-møbler, sjøl om jeg gjerne skulle hatt flere antikke møbler. Jeg driver og bytter ut litt etter hvert som jeg kommer over noe som skriker "ta meg med hjem!". Aller helst skulle jeg nok bodd på en gammel, svensk herregård med kakkelovner og empire-stil, men det hadde jo ikke vært særlig funksjonelt... Smaken min er vel litt sånn praktisk-romantisk, jeg kan godt like visse elementer fra sånn shabby chick og landstil og hva det nå heter, men jeg hadde aldri orka å ha alt hvitt og gjennomført og interiørbladklart. Mannen har meninger om ting, man har ikke alltid råd til å kjøpe det man helst ville hatt, og i sum ender vi på mer praktisk enn romantisk, tror jeg. Vi har brun stue, grønn spisestue, blått kjøkken og lyse soverom, med hvite og mørkebrune møbler. Og lilla kjellerstue med grått tak.
![]() |
![]() |
#22 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Skandinavisk lyst, med lys eik, hvitt, grått, rene linjer, innslag av lime og sitrongult, og ispedd mange rare ting. Jeg elsker rare ting, som får folk til å måtte se to ganger når de først har oppdaget det.
![]() |
#23 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Tja...JEg er ikke helt sikker. JEg tror vi har en eller annen form for stil /snev av gjennomført stil - vi har iallefall det gjennomført rotete. Rare ting er en greie for oss også. Vi liker rare ting.
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?"Sammenrasket" tror jeg dekker det.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Scandinavisk stil, mye hvitt og lys grå, enkle rene linjer, med noen få gamle mørke møbler. F.eks har vi et massivt trebord som er over 100 år som spisebord. Liker det godt sammen med alt det lyse. Til det har vi en del små fargeklatter, f.eks Kähler vase i grønn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Tja, si det...? Akkurat nå er jeg på en lavendelsnurr, så lysene er i den fargen nå. Jeg liker egentlig lyse og duse farger. Vi har møbler og en vegg i grått, og begynner å synes at grått er litt kult med gult, så tror jeg skal bytte til påskefarger i dag. Jeg har ingen bestemt interiørstil - jeg har det jeg liker. Har ikke så mye stæsj akkurat nå, noe ble "borte" i flyttinga, noe var slitt, og vi har ikke hatt økonomi til å ruste opp så veldig på stæsjfronten.
![]() |
#27 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg vet hva jeg liker, og det er mye rart. Til sammen blir det kanskje en slags stil. Maksimalistisk form og farge- stil.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?... Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 11:18. |
![]() |
![]() |
#29 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Stua vår er et kapittel for seg: Der er det visst lekebutikkstilen som gjelder. (Hvor i all verden plasserer man ei heisekran som er høyere enn ungen? Og hvor gjør man av store biler og bondegårder og annet sånt som man ikke får klemt inn i hyller og kasser?)
![]() |
![]() |
#30 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?
Sånt har man loftsstue til.
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har en salig balndig av gammelt og nytt og dyrt og billig. Vi har et gedigent tre meter langt spiusebord med heltre eikeplate som veier 125 kg, en svær sofa som så ut som om den var sittet i av et var generasjoner allerede da vi fikk den i hus for 12 år siden, og den ser slik ut enda. Jewg har en gammel amerikakoffert med glassplatre som stuebord, to svære ørelappstoler i skinn. Veggene er hvite, vi har 40 år gammel eikeparkett og møblene går svart, grått og gråbrunt. Vi har lackbenker fra IKEA og et gammelt lintøyskap som jeg kjøpte på loppis for mange år siden og elsker høyt. Jeg har en gedigen fransk kirkestake på det like digre bordet og ellers kreti og pleti. Litt shabby, men lite chick - dvs. lite hvite, feminine detaljer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Eg meiner eg har en slags stil. Venner og familie kommenterer i alle fall når dei ser ting at "det er typisk Tussa". Eg likar duse jordfargar, varm grå og kvitt. Eg likar naturmaterial kombinert med reint kvitt. Eg er svak for rosa innimellom og likar godt at ting matchar. Eg blir sprø når eg oppdage at eg ikkje har reine handdukar som passe flisene og sånn.
![]() |
![]() |
#33 |
Dig for victory!
|
Vi har jo nok av rom de lekene kan være i, altså, men da blir de jo ikke brukt. Jeg vil ikke ha vinterhagen full av leker, for da kommer vi oss ikke ut på verandaen, og i de andre rommene i denne etasjen er det ikke plass til sånt. Mannen er ikke så lysten på å fylle opp kinorommet sitt med leker, og jeg vil ha biblioteket mitt i fred. Heller lekebutikk i stua. Ungene bor jo her, de og.
![]() |
![]() |
#34 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Ut fra bildene jeg har sett, så har jeg veldig sans for pøbelstilen.
![]() |
![]() |
#35 |
Panzerekstremfeminist
|
Det var pent sagt, Matilda.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har nok en nordisk stil. Lyst og enkelt og uten noe særlig pynt. Vi forsøker å kjøpe ting som skal vare. Ispedd briotog på stuegulvet, det går som skandinavisk design, ikke sant?
![]() |
#38 |
Helt konge
|
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg vet jaggu ikke hva stilen heter, om det er en type stil da. Jeg er glad i å ha det pent rundt meg, men ikke så opptatt av interiør at jeg vet hva ting/stil/designere heter. Mye farger i egen stue gjør meg "urolig", men jeg elsker det hos andre. Der befinner jeg meg jo ikke så lenge om gangen. Hm. Denne tråden hadde vært mye morsommere med bilder av egen stue eller illustrasjonsfoto som viser stilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har vel veldig "vår" stil. Lyse vegger, litt ton i ton, enkle møbler i brunt og beige og hvitt, oljet eik på gulv og møbler, lin, ull og bomull i stoffer.
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er bedre at jeg bytter det i noe vi faktisk bruker, enn at det blir stående å ta opp plass. Når man bor i en liten byleilighet har man ikke loft og kjellere som kan fylles opp med ubrukt stæsj.
![]() |
|
|