|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi bor i et hus med store rom og store vinduer fra 70-tallet. Vi har en blanding av gammelt og nytt, arvet, IKEA, Hødnebø osv., men når vi pusser opp eller må kjøpe noe nytt, prøver vi å holde det i litt sånn - tja hva heter det egentlig - funksjonelt, enkel design og rene linjer? Det betyr ikke at alt matcher. Kjøper vi noe nytt til huset, er hovedkriteriet at det ser ok ut og kan vare lengst mulig. Jeg kjøper f.eks. lysestaker sånn ca annethvert skuddår, og da kjøper jeg noe som skal vare helst livet ut.
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Nei, ingen bevisst stil. Og ikke er vi særlig interessert i interiør. Når vi skal kjøpe noe nytt, så leter vi selvsagt etter noe vi liker og som vi tenker kan passe hjemme hos oss, men det er en underlig miks av mye rart. Egentlig er det vel mer riktig å si at vi tenker over hva som ikke passer hos oss. En taklampe i sort eller glass hadde sett fullstendig malplassert ut. Det samme med krystallysestaker. Ellers er det ikke så nøye. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg er litt som Fadese. Jeg vet hva jeg IKKE liker. Men det betyr ikke at jeg vet hva jeg liker eller hvordan jeg egentlig vil ha det.
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har ingen bevisst stil, men det er mer farger enn hos de fleste jeg kjenner.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?En blanding av nytt, gammelt, arvet, fått, design, Nille, Bohus, finn.no, Ikea, Skeidar, loppis og Europris.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har ingen stil. Jeg tror noen kaller det nordisk, men grått, beige og lyse farger, men jeg aner ikke. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?
Hva med V-stilen?
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har ikke noen spesielt rendyrket stil, men vet veldig godt hva vi liker og ikke. Huset vårt er gammelt, og derfor er ikke alt som vi ville planlagt det fra skrætsj. Det har blitt mer og mer vårt etterhvert. På grunn av at rommene er små har vi valgt lyse farger og mye hvitt, og heller farger på detaljene. Vi har mye innebygde hyller som blir fargerike på grunn av innholdet - bøker, plater og cd-er. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vanskelig å si hvilken stil vi har, kaosstilen kanskje.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Vi har vel sånn "fin ting"-stil, egentlig, men den er jo ganske spissa i en retning, da. Hva som er fine ting kan nok defineres ganske smalt. Vi har aller mest IKEA-møbler, sjøl om jeg gjerne skulle hatt flere antikke møbler. Jeg driver og bytter ut litt etter hvert som jeg kommer over noe som skriker "ta meg med hjem!". Aller helst skulle jeg nok bodd på en gammel, svensk herregård med kakkelovner og empire-stil, men det hadde jo ikke vært særlig funksjonelt... Smaken min er vel litt sånn praktisk-romantisk, jeg kan godt like visse elementer fra sånn shabby chick og landstil og hva det nå heter, men jeg hadde aldri orka å ha alt hvitt og gjennomført og interiørbladklart. Mannen har meninger om ting, man har ikke alltid råd til å kjøpe det man helst ville hatt, og i sum ender vi på mer praktisk enn romantisk, tror jeg. Vi har brun stue, grønn spisestue, blått kjøkken og lyse soverom, med hvite og mørkebrune møbler. Og lilla kjellerstue med grått tak.
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Jeg har utviklet en allergi mot interiørblader og blogger. Det er jo det samme over hele fjøla - blanding av gammelt og nytt, noe industristil, noe femtitallsstæsj og noe spennende greier kjøpt på reiser rundt om i verden, noe arvet fra rike tanter og noe fra oi! IKEA, se så folkelige vi er! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Haha! Ja, det stemmer på en prikk. Jeg kjøpte masse blader i en periode da vi pusset opp stua, og til slutt så visste jeg hva innholdet var før jeg hadde tatt bladet ned fra butikkhylla. Artiklene handler om en bemerkelsesverdig ensartet gruppe, og i omtrent alle de nordiske bladene så er innholdet helt klin likt.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Nå leser jeg aldri interiørblader, men jeg har lest sånne interiørartikler i VG eller Dagbladet og de er jo like alle sammen, på akkurat den måten du beskriver. Booring. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Skandinavisk lyst, med lys eik, hvitt, grått, rene linjer, innslag av lime og sitrongult, og ispedd mange rare ting. Jeg elsker rare ting, som får folk til å måtte se to ganger når de først har oppdaget det.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Tja...JEg er ikke helt sikker. JEg tror vi har en eller annen form for stil /snev av gjennomført stil - vi har iallefall det gjennomført rotete. Rare ting er en greie for oss også. Vi liker rare ting.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?... Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 12:18. |
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?"Sammenrasket" tror jeg dekker det.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [interiør] Hvordan er din stil?Scandinavisk stil, mye hvitt og lys grå, enkle rene linjer, med noen få gamle mørke møbler. F.eks har vi et massivt trebord som er over 100 år som spisebord. Liker det godt sammen med alt det lyse. Til det har vi en del små fargeklatter, f.eks Kähler vase i grønn. |
|
|
|
![]() |
|
|