|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Papir-album kanskje? ...og dessverre papiraviser (jobber i avis)
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?At vi brukte så masse tid på trening, nå er det jo bare å ta en pille (fit, very fit og extremely fit).
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Jeg tror det blir veldig vanskelig å se for seg at vi hadde ulike tv-kanaler som man måtte betale for i sin helhet og se programmer når det går og at det virkelig ikke var nett på alle tv-skjermer. Jeg tror skillet mellom datamaskiner, tv, nettbrett og telefoner blir bortevekk når det kommer til nett og muligheter.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Og så tror jeg vi ler av nåtidens bioteknologi. At vi søker i London database og på google for å finne noe som passer og så sende inn en gentest som kanskje slår ut. Jeg tror vi blir helt vant til at man sekvenserer hele genomet. Og jeg tror vi kommer til å diskutere om dette skal tilbys som tidlig diagnostikk for gravide. Tenk at de diskuterte om man skulle få ultralyd liksom. Den grove undersøkelsen! Hva var vel det å tenke på?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?
Ja, det tror jeg du har rett i. Da jeg jobbet i USA tok jeg en "medical for non-professionals" klasse på University of Connecticut hvor ulike leger (hvert sitt fagfelt) foreleste en kveld hver. Veldig interessant! Jeg husker godt han som foreleste om bioteknologi og gener og forsket på dette og sa at i fremtiden kan vi ta en blodprøve som kan analyseres og få vite hvilke sykdommer man er disponert for å få osv. Dette var rundt år 2000 tenker jeg. Vi er vel kommet et stykke på vei i alle fall?
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Papiraviser og papirbøker tror jeg mine barnebarn kommer til å synes er temmelig eksotisk. Papiraviser kommer til å være helt borte om ti år. Bøker vil nok vare mye lenger, men jeg gjetter på at bare et fåtall nye bøker vil være få kjøpt i papirutgave om 20 år. CD-er og DVD-er er selvsagt en saga blott, med mindre de får en "retro oppsving", slik LP-er har fått. Uansett kun for spesielt interesserte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?(Kilde: youtube.com)
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Vi er i en mellomperiode. Den neste istiden kommer innen 20 000-100 000 år. Vi rekker både global oppvarming og nedkjøling på den tiden.
|
|
|
#11 |
|
Bork bork bork
|
I et geologisk perspektiv er vi vel teknisk sett fortsatt i en istid; det vil si at kloden har betydelige områder med permanent isdekke rundt minst én av polene. Vi er p.t. i en såkalt mellomistid, hvor nevnte isdekke er relativt mindre enn det har vært tidligere i istiden (og forventes å bli senere).
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Bioteknologi kjenner jeg at gjør meg litt svimmel når jeg tenker fremover. Folk bestiller visst allerede kloner av sine døde hunder...
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Facebook, det er det vel strengt tatt en god del av de yngre som ler av allerede. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Jeg tror (håper) vi kommer til å le av hvor ekstremt opptatt vi var av dippedutter. Og vi kommer til å le støyende og høylydt av kaffe latte-interiørbloggene og råsablåggene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Men vi ler jo allerede av rosabloggere og kaffe latte-interiørbloggere.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Og av hvor opptatt vi er av dippedutter.
|
|
|
#20 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Hva tror dere vi ler av om nåtiden, om 20 år?Jeg tror vi ler av at alle hadde hver sin bil.
|
![]() |
|
|